2 400 kr
1 592 kr
Sightseer63264773444

Paul

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 22 jan. 2019
Det var fantastiska sängar och kuddar. Och sen var dock väldigt högljudd annars tycker jag att hotellet gav väldigt bra valuta för det är pengar jag betalar. Det var nära till tunnelbana och bra restauranger.
Datum för vistelsen: januari 2019
3,0 av 5 bubblorRenlighet
4,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Omdömen sammanställs i samarbete med DoubleTree by Hilton
Ser du något problem med det här omdömet?
00gc, Front Office ManagerDoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömet
Svarade 23 jan. 2019
Thank you for your kind review of Doubletree by Hilton New York City - Financial District. I am so happy to read you had an overall comfortable stay. It is our goal to deliver great value at a fair price, and we liked reading that we have accomplished it. Thank you again for being our guest, and I look forward to welcoming you back soon.

646-439-2227
Paramount Hotel New York Time Lobby Fireplace
6.5 km från DoubleTree by Hilton New York Downtown
5.8 km från DoubleTree by Hilton New York Downtown
Träningsanläggning
Arlo SoHo Lobby and public space.
2.3 km från DoubleTree by Hilton New York Downtown
Visa fler hotell i New York
Omdömet skrevs 29 november 2018

Bra läge och närhet till allt. Tunnelbana 100 m därifrån. Nära till Battery Park där vi såg Frihetsgudinnan, Ground Zero, Whitfield Mall, Century 21 och massor av flera affärer.Restauranger fanns i närheten. Rekommenderar frukost på Essen.

Datum för vistelsen: november 2018
Omdömen sammanställs i samarbete med DoubleTree by Hilton
Tack Navigator57788147939
00gc, Manager på DoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 30 november 2018

Thank you for your five-star review of the DoubleTree by Hilton Hotel New York City - Financial District. We are glad our location was convenient for everything you wanted to do on this visit. We appreciate your business and hope to see you again on your next visit to New York.

646-439-2227
Tracey.Martinez@Hilton.com

Omdömet skrevs 1 maj 2018 från mobil enhet

Vi (par i årsåldern) bodde på hotellet fyra dagar i april under en lite längre weekendresa. Hotellet kostade ca 1200 svenska kronor per natt, exklusive frukost. I våra ögon ett rimligt pris för en storstad som New York. Vi bodde i ett rum med King size-säng och badrum med badkar. Servicenivån var god, vi fick hjälp med det vi behövde och hotellet kunde ordna transport till flygplats vid behov. Städningen var också bra, vi upplevde både vårt rum och hotellet i övrigt som rent. Väl tilltaget badrum med rejält badkar - härligt! Vi hade inga problem alls med att få varmvatten, som en del andra gäster anmärkt på i sina recensioner. Frukost och room service nyttjade vi ej då der finns så mycket andra ställen att äta på runt omkring i kvarteret och staden.

På plussidan:
Hotellet ligger i ett lugnt kvarter i The Financial District, man sover ostört och nära till tunnelbana, buss, båt. Man är i centrala Manhattan på 10-15 minuter.
Bra städning.
Hjälpfull personal.

Vårt enda minus är att sängen var för kort för maken som är 1.90 lång, hans ben stack ut över kanten. Man bör även vara observant på att hotellet reserverar en deposit på ca 450 svenska kronor per natt, ifall olyckan är framme. Denna får man tillbaka vid utcheckning, men kan vara bra att känna till.

Datum för vistelsen: april 2018
1  Tack Cornelia K
00gc, Front Office Manager på DoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 1 maj 2018

Cornelia, thank you for choosing the DoubleTree By Hilton New York City - Financial District and for your great review. We're delighted you loved so many aspects of the hotel, especially our convenient location and the great value we offer. Thanks so much for choosing to stay with us. We invite you both to stay with us again the next time you are in New York City.

Omdömet skrevs 4 december 2016

Hotellet har bra läge i lugnt område men sliten inredning i rummen. Sänglampa lagad med silvertejp trasigt dörrhandtag badrum. Dammigt dåligt städat. Brist på toapapper märkligt nog under vår vistelse och ibland fick man be om städning när vi återvände på EM hade man ej hunnit städa så fick säga till. Bristande hisskapacitet. Fick bra hjälp av "bellboy" med att beställa transfer därifrån.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack evamlundkvist
ManagerX1, Manager på DoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 4 december 2016

Thank you for your recent stay. We are pleased you loved our location and the service provided by one of our bellboys. However, I sincerely apologize for the cleanliness issues you experienced, and for failing to resolve this to your satisfaction. I have shared your concern with my housekeeping team to ensure that these type of issues are not repeated moving forward. I hope you and your family will consider giving us another chance so taht we can make it up to you.

Martin Owens,

Omdömet skrevs 3 november 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger lugnt för att vara New York. Helt ok rum för en vettig kostnad. I vårt rum fungerade AC mycket bra men den väsnas en del. Litet duschrum men det fungerar bra. Sängarna var ovanligt bra.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack Olov N
ManagerX1, Manager på DoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 3 november 2016

Thank you for your kind comments. We are pleased to read that your stay was comfortable and that the bed in your room provided you with a very peaceful night’s sleep. It’s also great to know that our location in Lower Manhattan was perfect for your plans. We hope that you will return to the DoubleTree by Hilton Hotel New York City - Financial District for another wonderful stay!

Martin Owens

Omdömet skrevs 16 september 2016

Framför allt - mycket bra läge. Flera tunnelbanestationer till olika linjer i närheten.
Många olika restauranger och snabbmatställen i närheten.
Vi bodde där en vecka i september. Många skribenter påpekar problem med hissarna men vi har inte upplevt några problem alls. Det enda problemet var att de har valt att testa brandlarmet en vardagsmorgon kl. 9.00 vilket stoppade alla hissar i 15 minuter.
Varför välja en tidpunkt när hissarna skall användas som mest?
Annars hade vi inga problem och väntetiden på hissarna var kort.

Rummet var mycket litet, för lite plats för väskor, men rent och städningen var OK. Luftkonditioneringen effektiv men mycket bullrig och svår att använda på natten. Inget kylskåp på rummet.
Bra gratis WIFI men man måste logga in på nytt varje dag.

Rumstips: Vi fick inte välja, men på vån 20 fanns ismaskin
Datum för vistelsen: september 2016
Tack Anna N
ManagerX1, Manager på DoubleTree by Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 17 september 2016

Thank you for being our guest at the DoubleTree by Hilton New York City - Financial District. We appreciate your comments about our excellent location and are glad this was the highlight of your stay. We are also happy your overall visit was a pleasant one, but please accept our apologies for the disruption you experienced during the testing of fire alarms. The security of our guests is our top priority, so periodic tests are necessary. We will ensure prior information is shared with the guests before any such tests to avoid any inconvenience. We are happy you left the hotel with an overall good impression and hope to have the opportunity of welcoming you back very soon.

James Faughnan