Omdömet skrevs 11 november 2015

Jag besöker NYC flera gånger varje år och bor då ofta på olika hotell. Langham Palace är ett av de absolut bästa hotellen som jag bott på med excellent service, mycket trevligt designade rum med hög utrustningsnivå och helt anmärkningsfri städning.

Restaurangen Al Fiore är en av de bästa italiensk inspirerade i NYC även om den inte är billig.

Hotellet ligger vid 5th ave / 36e gatan vilket ligger lite off men trots allt endast 10 minuters promenad till Times' Square.

• Bodde här: november 2015, reste med familjen
1  Tack Alf S
LanghamPlaceGM, General Manager på The Langham New York Fifth Avenue, svarade på det här omdömetSvarade 12 november 2015

Dear Sir,

Thank you for taking the time to share your positive review of Langham Place! I hope you don't mind my responding in English.

I am honored that you chose to stay with us when you were in New York. We know that our guests have many choices of hotels when they come to New York City. Thank you for giving us the chance to show you what we can do for our guests.

I will pass your compliments onto the team at Ai Fiori as well.

I hope we will have the privilege of welcoming you back again soon!

Best wishes,

Richard Bussiere
Managing Director

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 18 februari 2015

Jag bodde nyligen här i 5 nätter från Jan. 29 och jag skulle säga att det var en bra vistelse. Min svit vette mot 5th avenue och dess storlek var mycket generös med en separat klädkammare. Kylskåpet var välsorterat och servicen var okej. Jag älskade det stora badrummet med regndusch och separat badkar.

Jag använde spa för massage som var genomsnittlig. Men andra fritidsfaciliteter - ångbadet, lounge, jacuzzi var toppklass.

Mitt enda problem var inkonsekvens i badrummets renlighet och rumsservice. Det var både toppen och botten.

Jag kom med höga förväntningar baserat på recensioner från trip advisor, en väns rekommendation och min erfarenhet på The Langham, London som jag älskar så mycket.

Jag är nöjd med dess läge och moderna bekvämligheter.

1  Tack Bebestic
LanghamPlaceNYC, General Manager på The Langham New York Fifth Avenue, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2015

Thank you for sharing your review of Langham Place, New York. I am honored that, out of all the hotels you have to choose from, you chose to stay with us when you were in New York.

I'm glad you liked your room and the Spa's Aqua Lounge. But I want you to know that we take guest feedback very seriously. If you care to share in more detail the issues you had with our housekeeping team, I would like to personally investigate them so as to ensure that they don't occur again. If you are so inclined, please send your feedback to our hotel manager, Jane Lyons at jane.lyons@langhamhotels.com.

I hope you will give us another chance in the future. But, if nothing else, I want to thank you again for your visit and for taking the time to right a review of your experience.

Best wishes,

Francois-Olivier Luiggi
General Manager

Omdömet skrevs 23 september 2013

Ett mycket bra hotell med hög servicenivå. Stora och fräscha hotellrum, stora som minisviter och riktigt bra frukost. Personalen var mycket service inriktad, vänlig och hjälpsam. Hotellet är modernt vilket gör att om man önskar ett hotell med lite charmig myskänsla så bör man tänka om. Önskar man ett toppmodernt hotel har man kommit rätt. Hotellet ligger i mitt tycke helt perfekt, mitt i smeten, nära till allt. Vi gick till de flesta attraktioner och affärer.

• Bodde här: augusti 2013, reste med familjen
Tack ASAOST
Omdömet skrevs 17 september 2013

Hotellet är helt fantastiskt och servicen var på en helt annan nivå än vad jag tidigare varit med om. Jag rekommenderar det här hotellet till alla som skall åka till NY och som vill ha första klass. Bra läge, god frukost, fantastiska rum!

• Bodde här: augusti 2013, reste med familjen
Tack Fredrika R
Omdömet skrevs 11 december 2012

Nybyggt hotell så det är frächt och snyggt. Vi hade en svit som var riktigt nice (och stor - 100 kvm!) och personalen var service-minded och trevliga. Det kändes dock som om hotellet saknade lite personlighet.

Omgivningen var rätt trist. Jag skulle hellre välja ett hotell som ligger i Soho eller Meatpacking.

Undvik restaurangen. Menlös personal.

• Bodde här: december 2012, reste som ett par
Tack Lena012