“Känslosamt och fint”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

En otroligt bra minnesresa från vad som varit och vad som är nu. Vi blev alla mycket berörda när vi gick där. Rekommendera

Tack eval620

Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Stort i det enkla. En plats för eftertanke.
Det är lätt att bli rörd här när man tänker på de som drabbades. Nästan overkligt att föreställa sig hur det såg ut på platsen direkt efter attentatet nu när platsen är omgiven av byggnader igen. Rekommenderas.

1  Tack olofe2018
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Vi har sett uppbyggnaden under våra besök i NYC och nu är den klar. Vilket fantastiskt minnesmärke det har blivit! Vackert och gripande. Bra att börja med att titta på film och sedan gå vidare. Man får följa de olika planens färd och höra inspelningar. Man måste ha tid på sig det är mycket att se och begrunda.

Tack 184marianneh
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Rörande berörande, så känslosamt och fantastiskt fint. Kunde inte strosa runt utomhus p.g.a snöstorm.

Tack 26 574
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 6 mars 2018

Det var en fin minnesplats som de har skapat där. Jag blev både gripen och berörd. Det var mycket vackert!

Tack ElisabetL60

Resenärer som tittade på Minnesmärket för 11 september-attackerna tittade också på

Besökt Minnesmärket för 11 september-attackerna? Berätta vad du tyckte!