“Utmärkt service och mycket god mat”
Omdöme om Marea

Marea
Rankad som nr 134 av 14 908 Restauranger i New York
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Manhattan
Omdömet skrevs 9 oktober 2016 från mobil enhet

Besökte tillsammans med familjen. Utmärkt service och mycket god mat! Det kostar en hel del men samtidigt har restaurangen två stjärnor och ligger väldigt bra precis vid central park. Kommer gärna tillbaka ytterligare en eller flera gånger!

Tack Swe_sthlm_75

Omdömet skrevs 18 juni 2016 från mobil enhet

Denna restaurangen älskade vi. Ligger perfekt nära Cental Park och maten var underbar. Blir det New York igen är detta en på min restauranglista.

Tack Sebastian K
Omdömet skrevs 19 september 2015 från mobil enhet

Helt okej restaurang enligt mitt tycke lite för hajpad, skapligt god mat men finns bättre i Uppsala tex Peppar peppar. Vi fick vänta på vinet och påtala det minst 2 gånger och fick ut förrätten innan vinet. Så lite besviken med tanke på dom goda omdömen från tidigare gäster, dom hade nog en dålig kväll. Jag skulle välja någon annan restaurang en annan gång.

Tack Robban49
Omdömet skrevs 2 december 2014

Vårt sällskap på fyra personer åt en fantastisk middag på Marea en söndagkväll i oktober. Restaurangen var (mer än) fullsatt men servicen var oklanderlig. Kändes nästan som att det var lika många i personalen som bland gästerna. Ljuvlig mat i något uppsträckt miljö. Kändes mycket NY! Rekommenderas varmt. Precis vid Central Park.

• Atmosfär
Tack Malin O
Omdömet skrevs 30 december 2013

Ett lunchbesök. Miljön fin. Lite trångt mellan borden dock och för mycket trängsel i garderoben till ytterkläderna med tanke på att restaurangen har 2 stjärnor i Michelinguiden.
Servicen bra och ytterst trevliga utan att verka stressade, trots att det var fullsatt. Boka borden lång tid i förväg!
Maten riktigt god och spännande, möjligen matchande två stjärnor, men vi tog bara in förrätt och pasta.
Förtugg som bjuds av köket. Goda italienska viner på glas.
Förrätt; 1. Astice, Lobster god men för basik i stilen med majonäsliknande sallad/dressing till.
2. Polipo, grillad octopus mycket god.
Pastan: 1. Deras kända Fusilli; helt suverän! 2. Likaså pastan Tagliolini med manila claims, calamari; helt suverän.
Rekommenderas verkligen på alla sätt om man vill äta bra Italiensk mat.

• Atmosfär
Tack qwertyStockholm

Resenärer som tittade på Marea tittade också på

Besökt Marea? Berätta vad du tyckte!