New York Public Library

från 25,00 US$
från 69,00 US$
från 132,27 US$
Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

New York Public Library är ett mäktigt bibliotek. Stort som bara den. Vi var där på besök över julen och hade hört talas om deras fina julgran som såklart måste ses.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack MorganO69
Omdömet skrevs 25 april 2019

Passa på att göra ett besök här, en ståtlig byggnad i centrala NY du får en riktigt klassisk bibliotekskänsla när du tyst går igenom lokalerna.

Tack urbanpe
Omdömet skrevs 10 april 2019

Har du sett "Sex and the city" filmen då Carrie och Mr Big gifter sig måste du absolut besöka biblioteket. Otroligt häftig byggnad både utanpå och inuti. Flera utställningar att titta på om man inte är intresserad av böckerna.

Tack rasalex
Omdömet skrevs 2 april 2019 från mobil enhet

Har man vägarna förbi så är det värt att gå in och kolla runt. Känner igen stället eftersom många filmer utspelar sig antingen inne eller utanför.

Tack amil1908
Omdömet skrevs 2 februari 2019

Fina ljustakslampor i entrén. Fint utsmyckat tak på övre våningen i lässalarna. Marmortrappor. Bra informationsdesk på bottenvåningen.

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack Carina Z