“Mysigt, vacker och helt underbart”
Omdöme om Central Park

Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs juni 22 2013

Som kontrast till flera dagars asfaltsvandring bland skraporna på Manhattan är Central Park helt underbart.Vi överraskades av fontänen vid Cherry Hill - det är ju Friendsfontänen! Ta gott om tid för parkbesöket. Vårt blev lite väl kort. Här kan man nog egentligen stanna hela veckan :)

Tack Infoufot

Omdömet skrevs juni 22 2013

Givetvis klart trevligare med ett besök på vår/sommar/höst än på vintern.
Väldigt stor, ingen aning om hur många km vägar och gångbanor det finns.
Finns mycket att se eller bara strosa omkring och glömma
att man är i en storstad! Många cafér och restauranger att välja bland,
vi tog bara en enkel lunch på första stället vi hittade.

Tack ChristerOchMarie
Omdömet skrevs maj 26 2013

Klart att man måste ta en sväng i Central Park när man är i New York. Det var bara på med löparskorna och träningskläderna och ta en tur i den enorma parken.

Tack Fabian T
Omdömet skrevs maj 25 2013

Tänk att kunna ströva runt i denna gröna jättestora park mitt i en storstad! Du kan alltid hitta en undanskymt läge om du vill sola ifred. Mycket att se och uppleva. Varje gång ser du något nytt.

Tack Travelwoman65
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs maj 17 2013

Det är klart att man ska ha satt sin fot i Central Park även om det bara är en park?! Ett tips kan vara att korsa parken mellan Guggenheim och National Museum of History?

Tack Johan S

Besökt Central Park? Berätta vad du tyckte!