“Värt ett besök”

The Museum of Modern Art (MoMA)
Boka i förväg
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Trappor/hiss, Barnvagnsparkering, Mat finns att köpa, Badrum, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs 1 april 2018

Museet är stort och många olika avdelningar att passera. Ett besök tar tid om man vill titta på allt som finns där och läsa historierna.

Tack klasgedda

Omdömet skrevs 4 december 2017 från mobil enhet

Gillade översta våningen (mode genom tiderna)
men resten tyckte jag inte vad särskilt intressant. Byggnaden var inte imponerande heller. Men säkert häftig upplevelse om man är mer intresserad av museum och kultur än mig.

Tack Hanna0stling
Omdömet skrevs 1 juli 2017 från mobil enhet

Väldigt lätt att ta sig hit. Ligger väldigt lokalt på Manhattan. Härlig innegård. Konsten var från helt underbar till några tavlor som jag inte alls förstod. Men vill lägga till att jag är långt ifrån duktig på konst.

Tack Eva R
Omdömet skrevs 8 juni 2017

Ett måste för många besökare och det är förståeligt. Många klassiker finns i samlingen och det är kul att få se dem på riktigt så att säga. Skippa gärna ryggsäck så slipper ni stå i ytterligare en kö efter att ni köpt biljett.

Tack Lufsludde
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 29 maj 2017

... Kända konstverk alltså! Här har många av de moderna mästarnas verk hamnat! 6 våningar konst, och en utmärkt audioguide som lånas gratis ger intressanta fakta och vägledningar till konstverken. Se upp för lång kö till biljettkassan.

Tack Claes E

Besökt The Museum of Modern Art (MoMA)? Berätta vad du tyckte!