“Del av den amerikanska historien”
Omdöme om Ellis Island

Ellis Island
Boka i förväg
Mer information
57,00 US$*
och över
Small-Group Tour of Statue of Liberty and Ellis ...
Rankad som nr 90 av 1 196 saker att göra i New York
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Tillbringade 3 timmar på Ellis Island en vacker lördag i mars.
Hade lätt kunnat gå runt tre timmar till. Ta audio-turen som är mycket lärorik den är gratis. Det finns ett bra Visitor Center med trevliga och duktiga Park Rangers som hjälper dig att göra det bästa av dagen. Börja med att se den 30 minuter långa filmen. Det finns en bra restaurang och två Gift Shops i den stora byggnaden
?
Biljetter kan vara svåra att få tag i under högsäsong men du bokar dem genom den officiella hemsidan. Ge inte upp om det är fullt det kommer er troligtvis återbud. Du åker båten ut antingen från Batteri Park på södra Manhattan eller från Liberty Park i New Jersey och i biljetten ingår tillträde till Liberty Island där Frihetsgudinnan ligger. Den här sevärdheten är mycket prisvärd. Är vädret bra får du dessutom en fantastisk utsikt mot Manhattan.

Tack 57Klas

Omdömet skrevs 13 mars 2018

Är du historieintresserad eller har äldre släktingar som emigrerade för så där 100-150 år sedan kan detta vara ett besök för att se den lilla utställningen och leta runt lite. Annars kan du hoppa över detta.

Tack Johnny D
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Intressant tanke men hela museet är byggt på text om immigration och Ellis Island. Ointressant för en som vill se "saker"

Tack eelinjjohansson
Omdömet skrevs 17 november 2017

Vi ville denna gång, när vi än en gång var i NYC, åka ut till Ellis Island. I släkten finns de personer som Imigrerade i början av 1900-talet till USA. Vi hade namn och årtal, men tyvär hjälpte det inte oss att hitta dom, i deras stora register som man kunde slå i mot 7 dollar. Troligen kom dom i land på annat håll. Intressant utställning, historia m.m.

Tack pellegunilla
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 september 2017

....och det berättar platsen och utställningen på ett fint sätt. Det känns högtidligt att vara här, där våra förfäder har varit för drygt 100 år sedan. Hittade en svensk koffert som kunde tillhört gamla släktingar.

Utställningen är rätt liten men sevärd. Båtresan är fin och vyn mot Manhattan är sagolik.

Tack Oskar G

Besökt Ellis Island? Berätta vad du tyckte!