“Helt ok!”

Boka i förväg
Mer information
37,00 US$*
och över
Biljetter till Empire State Building ...
Rankad som nr 15 av 1 192 saker att göra i New York
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Var först uppe i One World Observatoriet innan Empire State Building, vilken skillnad...skiljer ju så klart en hel del år på dessa byggnader men att först behöva köa för att komma till hissarna och sedan åka upp till 80 våningen för att sedan behöva stå i ny kö för att komma ytterligare längre upp...:-(

Tack Junne71

Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Kvällsbesök, fantastisk kväll, helt molnfri och en vidunderlig utsikt och palett av alla möjliga ljus och färger. Mäktigt!
Väl värt att besöka men ha tålamod!
Vi väntade dryga två timmar innan vi var uppe. Långa och sega köer till och från hissarna. Hade vi valt ett besök dagtid hade det troligen gått snabbare.

Tack Olof E
Omdömet skrevs 13 mars 2018

Detta höghus, som har varit ett av världens högsta en gång i tiden måste bara besökas. Kostar en bra slant att besöka. Ta hissen en bit och ta sedan (om du orkar) trapporna upp till översta utsiktsplattformen. Härifrån har du en fantastisk utsikt över staden. Ett besök här kan verkligen REKOMMENDERAS.

Tack Johnny D
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Det var en rolig upplevelse. Vi köpte en biljett som även berättigade ett besök på kvällen efter 9. Så vi hade stor förväntan på att fota lite bilder på alla ljus i stan. Dessvärre så började det regna på kvällen så uppe på terrassen var det mitt i molnet! Trist, men så kan det vara. Hur som helst så såg man hella Manhattan därifrån. En upplevelse.

Tack Danne41
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 november 2017 från mobil enhet

Vi var där ett gäng strax före lunch en lördag. Tog ca en halvtimme för att komma till första utkiksplanet/informationsplanet och där fanns väldigt intressant information om hur bygget gick till. Därifrån tog vi trapporna upp till utkiksplatsen för att det var lång kö till hissen. Det var flera anfådda som stod och pustade i trapporna så skulle inte rekommendera den vägen till dom som har dålig kondition och barn med sig.

Våning 102 var inget speciellt, det räckte gott med att besöka våning 87, dom extra 15 våningarna gav ingen speciell effekt.

Tack Jarno Mikael L

Resenärer som tittade på Empire State Building tittade också på

Besökt Empire State Building? Berätta vad du tyckte!