“Fördriver tiden.”

Rankad som nr 10 av 1 203 saker att göra i New York
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Badrum, Trappor/hiss, Mat finns att köpa, Anpassat för rullstol
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Lite beroende på vad man är ute efter så kan betyget bli bättre.
Det finns en ”saluhall” som var jätte trevlig med gott utbud.
Det finns ett antal ställen att äta på, det ända som var konstant där var priset och det var relativt högt.
Det finns ett antal butiker där inne, det var svårt att hitta någon planskiss över stället för att kunna lista ut var butikerna fanns.

Tack Patric M

Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Byggnaden och vänthallen är helt otrolig rent arkitektmässigt. Det är väldigt svårt att hitta en tid som är folktom men inte alls svårt att hitta en liten plätt inne i hallen för att ta ett kort eller två. Jag tycker man ska passa på att uppleva myllret och den otroligt fascinerande takhöjden inne i vänthallen men mer än så finns det knappast att göra. Mycket folk i rörelse och man känner sig som i många andra anknytspunkter, alltid i vägen.

Tack Tomas A
Omdömet skrevs 16 mars 2018

Vi har besökt Grand Central i februari på väg till kryssnings terminalen. Pampig byggnad. Stort luftig hall. Flera matställe b.l.a.dansk smörrebröd. Tacka Jackie Kennedy att byggnaden finns kvar. Imponerande byggnad, ett måste när man besöker New York.

Tack Irena825
Omdömet skrevs 8 mars 2018 från mobil enhet

Behöver inte åka någonstans. Bara att se hallen är en upplevelse i sig. Tycker verkligen detta ska upplevas..

Tack Chris P
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 8 mars 2018

Om uppskattar byggnader och är i New York så är ett besök här att rekommendera. Rymden och den lyxiga känslan i byggnaden är fantastisk.

Tack André H

Besökt Grand Central Terminal? Berätta vad du tyckte!