Omdömet skrevs 20 november 2017

Familjen bodde en vecka på detta hotell och jag hade kanske lite väl högt ställda förväntningar bl a kring det ska vara ett boutique hotell. Jag har bott på några sådana tidigare och där har jag i flera fall upplevt en klart mer personlig och lite speciell service. Men förutom den biten var vi mycket nöjda med trevlig personal, fräscha rum (stället är relativt nytt) och bra läge vid Chinatown som visserligen är långt "ner" på Manhattan men tunnelbana några kvarter bort löste det. Utsikten från deras roof top bar är också suverän även om våra tonåringar inte fick vara där på kvällstid. Gratis och bra Wifi var annars uppskattat av dem också! Vi hade ingen frukost som ingick men kunde köpt till det för 25 USD per person vilket kändes klart för dyrt för vårt familjebudget i en vecka. Det blev Starbucks!

2  Tack Naffats68
Omdömet skrevs 18 oktober 2017 från mobil enhet

Fräscht, snyggt och bra service. Fantastisk utsikt från The Crown. Fick bra tips på restauranger i närheten av personalen, däribland Chinese Tuxedo. Bra kommunikationer och enkelt att ta sig dit och därifrån med taxi.

Tack 807fredrikn
Omdömet skrevs 16 oktober 2017 från mobil enhet

Bättre än högt ställda förväntningar. Artigt, vänligt & hjälpsamt. Fräscht & rymligt. Något fattigt utrustat gym är väl enda synpunkten. Rekommenderar frukost i restaurang vägg-i-vägg $18 per person. Kolla läget på hotellet, en bit ifrån midtown, men riktigt bra område om du vet vad du är ute efter.

Tack joakimsmalmo
Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Jag och min fru firade vår tionde bröllopsdag i New York och bodde här. Fantastisk service, vi fick en flaska vin på vår bröllopsdag och personalen var alltid trevlig och service minded. Skippa gymmet i källaren och ta en löptur över Manhattan bridge och sedan Brooklyn bridge tillbaka istället, helt underbart!

Datum för vistelsen: september 2017
1  Tack Skarpie
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Vi visste när vi bokade att det skulle vara ett nytt hotell och bilderna såg mycket lovande ut. Men när vi kom dit var allt över förväntan. Det första som slog oss var att lobbyn luktade oerhört gott! Servicen var väldigt bra på detta hotell, alltifrån de i receptionen, dörrvakten, bagagekillarna, städerskorna och de i baren. Alla var trevliga och tillmötesgående, något som i alla fall inte vi är vana vid från NY. Rummet var superrent och fräscht med snygg inredning och har allt man behöver (t.ex. hårblås, steamer, safety box, kaffebryggare och paraply). Vi bodde i ett city room med fantastisk utsikt över Manhattan. Den utsikten kan man inte titta sig mätt på. Ska vi ha något att klaga på så är det kanske rummets storlek, det är i minsta laget när man kommer med två stora resväskor, men det vägs upp av alla de saker som är bra med hotellet. Utsikten från roof top-baren är bara helt galen. Måste vara en av de bästa på Manhattan. Vi kan verkligen rekommendera det här hotellet.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack Erika L