Omdömet skrevs 22 augusti 2016

Ett hotell som ligger bra till, med gång avstånd till det mesta så som shopping och sevärdheter. Bra frukost som dock var relativt dyr. Personalen var väldigt hjälpsamma och trevliga. The View Bar är en trevlig bar med en väldigt bra utsikt över staden.

• Bodde här: november 2015, reste ensam
Tack Joakim L
Omdömet skrevs 21 juni 2016

Bra hotell med ett perfekt läge nära shopping och restauranger. Gångavstånd till Union Square, Fishermans wharf m.m.
Rummen var helt ok, bra sängar och städning. Frukost ingick inte och var ganska dyrt att köpa till, så jag rekommenderar att man tar sig till exempelvis Starbucks som ligger precis bredvid.
Fin utsikt över San Francisco från baren på våning 38.

• Bodde här: juli 2015, reste med familjen
Tack MBornh
Omdömet skrevs 15 februari 2016

Vi börjar med det som var riktigt bra och det är läget! Du har gångavstånd till hur många restauranger och affärer som helst! Baren på 38:e våningen har en fantastisk utsikt, både dagtid och kvällstid. (Tyvärr är drinkarna inte särskilt goda, i mitt tycke)

Hotellrummen är rymliga och sängarna sköna. Städningen är riktigt bra!

I övrigt så är jag inte särskilt imponerad av hotellet! Frukost ingår inte, wifi finns inte på rummet (dock en läsplatta med internet) och rummet känns som att det hade sin storhetstid på 80-talet. Det tog några minuter innan vattnet i duschen blev varmt, i handfatet blev det aldrig varmt utan som mest ljummet.

Hotellet är ganska opersonligt och under vår vistelse var det ett stort konferenssällskap som tog upp det mesta av utrymmet överallt. Ljudnivån var hög så det lockade inte att sitta i baren i lobbyn eller ta frukosten på hotellet.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack TrawelmanSwe
Patti C, Manager på San Francisco Marriott Marquis, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2016

Dear Fredrik T,
We are delighted you enjoyed many features and amenities of the San Francisco Marriott Marquis. However, please accept our apology for not meeting all of your expectations. With a mission to provide a memorable stay, we will use your comments to focus on area we can improve. We hope to have an opportunity to better your experience with us whenever your travels bring you back to San Francisco.
Kind regards from the San Francisco Marriott Marquis

Omdömet skrevs 14 november 2015

Det är stort, opersonligt men snyggt, rent och proffsigt. Lobbyn är som en transithall. Frukosten svindyr, men om du väl är där finns allt och mycket gott. Läget är vad som gör hotellet. Precis off Market St, SoMa. The Rooftop bar har förstås en vidunderlig utsikt. Mycket trevliga snacks, men långsam service när vi var där. Mycket folk, svårt att få ett bord.

Bodde här: juni 2015, reste med familjen
Tack muca_ftt
Patti C, Manager på San Francisco Marriott Marquis, svarade på det här omdömetSvarade 16 november 2015

Hello muca_ftt,
What a delight to learn so many aspects of your stay were excellent! However,
we are truly sorry for the lapses in the service. This is not reflective of our usual high standards of hospitality and we will certainly use your comments as a reminder and review of our expectations with our hosts. We hope to have an opportunity to better your experience with us whenever your travels bring you back to San Francisco.
Warm regards,
San Francisco Marriott Marquis

Omdömet skrevs 20 juli 2015 från mobil enhet

Vilken fantastisk service av alla på hotellet man känner sig som kung varje sekund på hotellet. Rummet vi bodde i var inte en svit precis utan mer ordinärt men med fantastiskt sköna sängar. Det som är synd är det allmänna problemet var bilen ska parkeras utan att bli utblottad, men det är samma problem i hela San Francisco. Jag kommer gärna tillbaks till hotellet.

Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Janne A