“Lyxigt och lågmält, med utsikt!”
Omdöme om Scoma's

Scoma's
Rankad som nr 48 av 5 859 Restauranger i San Francisco
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Bokningar
Område: Fisherman’s Wharf
Omdömet skrevs augusti 4 2017 från mobil enhet

Utsökt mat! min man var här för ett par år sen och var mycket nöjd, vilket var anledningen att vi åkte ut till Scoma's i Sausalito (med båten från Embarcadero). Sausalito är fint om än lite turistigt; besök julpyntsaffären som har allt, och lite till, även i juli. Maten var utsökt, kronärtsskockan till förrätt underbar! Vinet utsökt och hakklappen till skaldjuren uppskattades! Sevitören (vars namn vi tyvärr tappat bort, du vet vem vi menar!) var otroligt lyhörd, och kunnig! Fin plats och utsikt över bukten, nyrenoverat förra året! Ägaren kan norska! Vi rekommenderar!

Tack Gunnel T

Omdömet skrevs juli 27 2017 från mobil enhet

Jag och min man hade bokat ett bord för lunch och blev väl emottagna av en hovmästare som visade oss till ett bra bord med sjöutsikt.Resturangmiljön är fin .Man märker dock att det är väldigt många turister här .Vi fick bra bordsservering av en äldre trevlig kypare .Vi fick in bröd och olivolja innan maten .Vi blev nöjda med vår fisksoppa och fish and ships som var bra tillagat .Det var inte så jättefin sjöutsikt utan vattnet såg grumligt och smutsigt ut och fiskebåtarna slitna.Man kunde beställa in bra viner till bra priser och det fanns mkt maträtter att välja bland och även en lunchmeny.Priserna var överkomliga .Vi blev nöjda med vårt resturang besök men såg sedan att det nästan varit trevligare att sitta i deras fina barnavdelning och äta .

Tack Mandy_Wine_Dine
Omdömet skrevs juli 4 2017

Superfärsk fisk och skaldjur landas med båt på samma pir. Trevligt ställe där det är mest lokalbefolkning och fin stämning. Hög klass på vin, mat och service, förmodligen bland de bästa restaurangerna i stan. Måste boka bord.

Tack RolfandMarg
Omdömet skrevs januari 6 2017

Det var trevligt att äta här en gång och maten var väldigt god. Jag testade att äta krabba här då det känns som att bör göra det när man är i Fishermans Wharf. Denna var mycket god och vi åt otroligt goda tryffel pommesfrites till. Innan middagen drack min fru en god drink och jag smakade en lokal IPA öl. Bra service och god mat. Det räcker med ett besök för mig men är man turist i San Fransisco så rekommenderar jag ett besök men självfallet så är det dyrt.

Tack Niclas H
Omdömet skrevs november 20 2016 från mobil enhet

Krabbfisket har just börjat och den avnjuts bäst på Scoma's, lovely! Pir 39 och hamnen är ett måste.

Tack Jan-Gunnar B

Resenärer som tittade på Scoma's tittade också på

San Francisco, Kalifornien

Besökt Scoma's? Berätta vad du tyckte!