“Gott kinesiskt”
Omdöme om R & G Lounge

R & G Lounge
Rankad som nr 404 av 5 975 Restauranger i San Francisco
Bra för: Familjer med barn, Större grupper, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar, Avhämtning
Omdömet skrevs 17 september 2017 från mobil enhet

Hade läst om det här stället i flera turisttidningar. Vi var där för lunch och det var fullt med folk men inga problem att få bord. Maten var riktigt god och annorlunda från kinamat hemma i Sverige, antar att den var mer genuin. Lokalen på källarplan var mysig om än något trångt möblerad. Barnen uppskattade akvarierna med fiskar och skaldjur. Servicen var bra men personalen upplevdes något stressad och vi fick lite känsla av att bli ivägkörda då det var tydligt att de ville få bordet ledigt till nya gäster.

Tack Ananthi F

Omdömet skrevs 15 september 2015

Vi bokade genom en vän och tur var det; jättepopulärt lunchställe med rejäla portioner med genuin kinesmat. Tips är att låta var och en välja sin favoriträtt och sen dela med varandra. Trevligt ställe, god mat även om personalen var tidvis stressade påverkade detta inte gästerna nämnvärt

Tack thella
Omdömet skrevs 15 maj 2015 från mobil enhet

Vällagad kinesisk mat, krabban var jättegod så också de andra 7 rätterna vi beställde in.
Det var svårt att få bord, vi hade bokat bord i förväg men fick ändå vänta 30 minuter på vårt bord men det var det värt!
Rekommenderas om ni vill ha genuin kinesisk mat.

Tack Ola S
Omdömet skrevs 9 april 2015

För att få ett bord utan väntetid på denna restaurang ska du undvika de vanliga tiderna för lunch eller middag. Då är köerna långa och väntetider på upp mot timmen verkar vara normalt vilken dag i veckan som helst. Men gillar man kinamat så är det värt väntan. Bra klass på maten och det finns många olika rätter att välja på.
Vinlistan inte av den skarpare klassen, men så är ju heller inte vin någon vardagsföreteelse i Kina. Servicen lätt disträ och bli inte förvånad om du får in varmrätten före förrätten. Eller att man glömmer att servera efterrätten...
Mängden kinesiska familjer som äter här är också ett kvitto på att det i många stycken är genuint kinesisk mat som serveras. Intressant upplevelse.

Tack Stefan058
Omdömet skrevs 30 januari 2014

Stanna till för lunch efter en promenad i chinatown och blev riktigt förvånade när vi snubblade in här. Åt 2 soppa samt 2 varmrätter som allt smakade riktigt bra. Servis helt ok med tanke på hur mycket dom hade att stå i . Kan tilläggas att priset vi betalade endast var 22 dollar .

Tack Anna B

Resenärer som tittade på R & G Lounge tittade också på

San Francisco, Kalifornien

Besökt R & G Lounge? Berätta vad du tyckte!