47 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 22-08-18
Kostnadsfri avbokning till den 22-08-19
Boka nu, betala på plats
FindHotel
Kostnadsfri avbokning till den 22-08-19
Official Site406 US$
Lol.travel558 US$
Omdömet skrevs 23 september 2017

Otroligt lyhört, man hör grannarnas samtal. Men läget är jättebra och relativt lugnt område. Finns ju mycket hemlösa runt omkring.
Rummet var jättestort och sängen väldigt hög. Smutsiga speglar, borde vara kliniskt rent på ett såpass dyrt hotell.
Frukosten lämnade mkt att önska till prisbilden. Sen var inte servitören särskilt tillmötesgående. Detta drar ner mitt betyg på hotellet.
Bra att man kan checka ut kl 12 samt att det går att få flygplatstransport.
Byggnaden smälter väl in i omgivningen och fina promenadstråk till bla Golden Gate.

Rumstips: Verkar som alla rum är stora
Datum för vistelsen: september 2017
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Lenadessie
Keith C, Manager på Argonaut Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 september 2017

Lenadessie

Thank you so much for the review we greatly appreciate the feed back. We are disappointed to hear your stay was not entirely spectacular. It is very rare our service suffers a shortfall and our managers are diligently looking in to what had occur during your stay. We hope you will visit us again to experience the Argonauts unparalleled service.

All the Best,

Keith
Hotel Operations Manager

Omdömet skrevs 12 juni 2015

Argonaut hotell ligger smack mitt i Fishermans Wharf precis vid kabelspårvagnarnas ändhållplats. Det är en ombyggd gammal lagerbyggnad som renoverats till mycket hög standard. En udda företeelse är deras "happy hour" som inte innebär halva priset på drinkarna i baren. Nej det är ägaren, som också har en egen vingård som varje dag mellan 17-18 bjuder på sitt röda och vita vin framför brasan i lobbyn och även på lokalt tillverkad öl för dem som föredrar det. Det enda negativa som vi upplevde var att frukosten var i klenaste laget för eurpeer som är vana vid en rejäl frukostbuffé på ett hotell i denna klass.

1  Tack mic_Limhamn_Sweden
Omdömet skrevs 28 april 2015

Argonaut hotell har en vacker utsikt mot Golden Gate bron och Alcatraz. Hotellet ligger i ett vackert och lugnt område. Rummet var relativt stort med stora sköna sängar. Serviceinriktad personal som gärna hjälpte till.

1  Tack 407marianne
Marc K, Manager på Argonaut Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 april 2015

Good 407marianne

Thank you so much for appreciating the "beautiful view of the Golden Gate Bridge and Alcatraz."

We were also thrilled to know that you loved our "location" and the tranquility that can be found on our side of town.

I will definitely pass along your thoughtful words of appreciation to everyone on our Guest Services Team - thanks again!

Cheers,

Marc & The Argonauts

Omdömet skrevs 17 april 2015 från mobil enhet

Rum 385. 27 kvm. Mycker bra , rent o snyggt. Lite lyhört. Läget är så bra. 50m till Cabelcars. Turiststråk, ta tåket till stans centrum. Ca 15 min att gå till pier 33 där båten till Alcstraz går ( boka innan ).

Tack bjork74
Marc K, Manager på Argonaut Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2015

Hi there Telia F!

Thank you so much for taking the time to tell us how great your stay with us was.

We love hearing great compliments like this!

Thanks again,

Marc K
Assistant General Manager

Omdömet skrevs 5 augusti 2014 från mobil enhet

Vi tillbringade 2 nätter på hotellet i juli. Vi kom dit med bil under eftermiddagen och fick direkt hjälp med valet parking och bagaget. Hotellrummen ser precis ut som på bilderna, vi hade ett rum med 2 queensize sängar till 4 personer. Funkade bra för oss hela resan.
När vi kom blev vi väl mottagna och erbjudande om att det serverades öl, vin eller alkoholfritt i lobbyn mellan 5-6 pm. Det passade perfekt innan middagsdags.
Hotellet ligger på Fishermans wharf vilket är ett stenkast från spårvagnshållplatsen och gångavstånd till det mesta. Vi kan varmt rekommendera hotellet!

Datum för vistelsen: juli 2014
1  Tack Mia1201
Emily G, Manager på Argonaut Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2014

Thanks, Mia1201!
Isn't it great when the product matches the pictures?! I know just what you mean. We are very lucky to have rooms that are historic yet large enough to comfortably fit the two queen-sized beds.
Thanks so much for your review, and we'll hope to see you again one day :).