Official Hotel
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-06
FindHotel
Booking.com531 US$
ZenHotels.com364 US$
Omdömet skrevs 14 augusti 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger precis vid stranden och det är ett fantastiskt lägge.
Rummen var bra och det en mycket trevlig personal.
Det fanns bra och säkra parkeringar möjlighet på hotellet.
Den stora trädgården var väldigt fin och välskött med fina planteringar. Det fanns gott om solstolar utplacerade både kring polen och trädgård.
Nere vid havet var det väldigt bra snorkling med massor av olika färgglada fiskar.
Det var olika uppträdande med både dans och musik som var trevligt på kvällarna och det var en trevligt.
Vi kan rekommendera detta hotell och kommer gärna tillbaka hit.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack magnush845
Omdömet skrevs 20 november 2015

Första stoppet i Maui för mig och min fästmö var detta lägenhetshotell. Trevlig personal mötte oss i lobbyn en sen kväll i juni. Fin "innergård" med poolyta och en bar som serverar lunch. Lyckas man få Oceanfront vilket vi fick behöver man inte göra många meter om man inte vill. Ta en öl från din veranda och njut av solnedgången, för att du sitter mer eller mindre på stranden redan. I västläge.
Överlag kändes rummen inte som de roligaste kanske men vad gör väl det när man är på Maui och Kaanapali Beach.

Rumstips: Oceanfront är garanterat bäst om du är ute efter bästa utsikten.
Datum för vistelsen: juni 2015
Tack Martin S
KBH M, Manager på Ka'anapali Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 november 2015

Aloha and mahalo for staying with us, we work hard to make our guests happy. We appreciate your feedback!

Omdömet skrevs 11 juli 2015

Dåliga sängar så man får ont i ryggen att ligga och sova i Bode där 3 nätter ont i ryggen varje morgon när man sovit i sängen hade havsutsikt det var bra fin ute plats Bode där 23 till den 26 juni kommer inte sova där någon gång mera som sakt super dåliga sängar

Datum för vistelsen: juni 2015
1  Tack Pontus90
Omdömet skrevs 3 januari 2015

Detta är ett fint och bra hotell. Mejl familjehotellskänsla än liknande hotell i samma storlek.

Det var ett lugnt och säkert hotell.

Generellt var jag mycket nöjd förutom följande:

Internet var gratis med det var riktigt långsamt. Bra att de hade wifi-teckning vid poolen, men segt som tusan.

Sedan var allt riktigt dyrt. Nästan allt kostar extra. Och de försöker sälja på dig utfärder etc. Mest retsamt var att man fick telefonsvararmeddelanden stup i kvarten. Självklart ringde man upp för att kolla om man fått ett meddelande från någon man känner, men då var det reklam för något. De hade även en försäljningsfrukost dagen efter ankomst och då fick man en helt okej frukost gratis, men man behövde lyssna på en försäljningspitch. Har man inte bråttom kan man ju gå dit, men frukosten var inget speciellt. Dock gillade jag melonerna!

En annan sak som störde mig (men det är nog mest för att jag är svensk) var parkeringspersonerna. De ville att man skulle dricksa, men de var inte särskilt service minded. Exempelvis försökte jag ringa dem 3 gånger och be dem köra fram bilen om 5 minuter, men de svarade aldrig i telefonen. Istället skulle man gå till dem, be dem hämta bilen, sedan skulle man titta på dem när de hämtade den, och därefter skulle de ha dricks. Vore snabbare att hämta den själv. Dessutom brukade de ställa om förarstolens läge utan att ställa tillbaka. Okej, i-landsproblem, men ändå lite irriterande. Det fanns visserligen en icke-fullservice parkering, men då var det mycket sämre ställe man parkerade på.

Hotellet ligger dock mycket bra nära stranden, och även nära ett shoppingcenter (ca 500 meter bort). Roligaste är dock att bada på stranden nedanför Sheraton för där finns det stora havssköldpaddor som inte är rädda för människor. Badar man tidigt (före 9) så brukar i alla fall minst en sköldpadda vara ca 5-8 meter från stranden.

Spoiler: Man blir inbjuden på avresedagen till ett avskedsmöte. Då får man ett halsband med bara bruna stenar utom en som är vit. De vill sedan att man ska komma tillbaka och lämnar man då in sitt halsband byter de ut en av de bruna stenarna till en vit. På så vis kan man bli häftig genom att gå runt med massor av stenar och visa upp för andra gäster att man är gammal i gemet.

Rumstips: Akta er för rum 370 - 372. De är egentligen ihopbyggda och har bara en enkeldörr mellan dem. Det var väldigt lyhört i mitt rum (370).
Datum för vistelsen: november 2014
2  Tack P___189852
Omdömet skrevs 1 augusti 2014

Ka'anapali beach hotell var ett hemtrevligt hotell där man kände sig som en i familjen. Hotellet låg mycket nära stranden där man kunde snorkla. Hotellet hade gratis, hula, Ukulele, Lei, ananasskärning, språk m.m. klasser. Hotellet låg 5 minuters promenad från Whalers Village. Rummet var ok, lite mörkt, men städades bra och hade kaffekokare och litet kylskåp.
Hotellets trädgård var mycket vacker och poolen var fin. Hotellet hade restaurang och Tiki bar. De hade Hula-uppvisning varje kväll!

Datum för vistelsen: juli 2014
1  Tack bedbugs14