Omdömet skrevs 15 juli 2017

Ett härligt vinbondehus, fullt av charm och ett välkomnande värdpar. För oss var detta ett perfekt boende, familjärt och genuint. Tillgång till bil är ett måste, och vi tog oss med hyrbil med lätthet runt för att kika på byar och till bad i havet. Liten pool finns i den fina lilla trädgården om man bara vill stanna hemma och njuta av lugnet. Fin frukost varje morgon med alla tänkbara godsaker, och goda middagar under pergolan i trädgården. Helt perfekt! För den som är ljudkänslig kan det vara bra att veta att kyrkklockorna slår regelbundet, men vi sov gott ändå. Fick hjälp med att ordna ett besök på en vingård nära boendet samt vinprovning och det var ett minnesvärt besök. Vi behövde lite hjälp med praktiska saker och kunde inte ha fått bättre bemötande och assistans. Vi kommer absolut att komma tillbaka till Chez amis.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Anna_IrvHa
Omdömet skrevs 25 juli 2016

Sov en natt på vägen mellan Barcelona och slutdestination i Frankrike. Lite avsides, men väl värt resan. Stället drivs av två svenskar, och när vi kom fram tog de in oss, gav oss varsin öl och vin och sen satt vi och pratade i någon timme. Händer inte ofta när du bor på hotell. Eller vandrarhem. Eller BnB.

Boendet är en upplevelse i sig. Huset stod obebott i flera år, men de rustade upp och idag erbjuder Chez Amiz B&B ett boende som är helt nytt, men som redan har en hemtrevlig patina. Skäna sängar, ordentlig frukost, älskvärda värdar - vad mer kan du begära?

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack John G
Omdömet skrevs 19 juni 2016 från mobil enhet

Vi bodde 4 nätter, hos det underbara värdparet Magnus och Oti.

De pysslade om oss, så vi kände oss som kungar. Chez Amiz är ett charmigt B&B, i en pittoresk liten by, med en sagolik natur, runt hörnet. Massor av små vingårdar, där man kan få guidade turer. (det ordnar Magnus)

Oti lagar maten, och middagarna var fantastiska.

Jag kan varmt rekommendera Chez Amiz.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack 93g_rans
Omdömet skrevs 17 november 2015

I Saint-Nazaire-de-Ladarez, hos Magnus och Outi, var vi på middag med andra för oss okända svenskar, maten var supergod, sällskapet förträffligt, värdarna underbara.När du vill uppleva livet i en liten fransk by, fri från stress och stadens larm ska du absolut besöka Chez Amies och Magnus och Outi, vi ses snart igen!

Datum för vistelsen: november 2015
Tack snart2015
Omdömet skrevs 18 oktober 2015

Detta borgarhus från 1800-talet är renoverat/renoveras med försiktighet så den ursprungliga franska charmen inte går förlorad. Rummen är utrustade med badrum, något har en himmelssäng. Att titta ut genom ett fönster är en fröjd eftersom du ser något vackert i denna lilla idylliska by i vackra Languedoc i sydfrankrike. Du får en rejäl chans att bara vara - detta kan du unna dig här, ta gärna ett bastubad i söta lilla bastun och ett dopp i poolen efteråt - det är relaksa det! -------- Tämä ihana B&B antaa sinulle tilaisuuden rentoutua idyllisessä pienessä kylässä Languedoc maakunnassa eteläranskassa. Tämä porvaritalo 1800-luvulta on renovoitu ja yhä renovoidaan varovaisesti että alkuperäinen ranskalainen sharmi ei mene hukkaan. Omistajapari ottaa sinut vastaan lämmöllä ja antaa sinulle mahdollisuuden olla oma itsesi ja vihje - ota vaikka saunailta ja viilehdi poolissa!

Datum för vistelsen: oktober 2015
  • Restyp: Reste ensam