Omdömet skrevs 25 juli 2016

Sov en natt på vägen mellan Barcelona och slutdestination i Frankrike. Lite avsides, men väl värt resan. Stället drivs av två svenskar, och när vi kom fram tog de in oss, gav oss varsin öl och vin och sen satt vi och pratade i någon timme. Händer inte ofta när du bor på hotell. Eller vandrarhem. Eller BnB.

Boendet är en upplevelse i sig. Huset stod obebott i flera år, men de rustade upp och idag erbjuder Chez Amiz B&B ett boende som är helt nytt, men som redan har en hemtrevlig patina. Skäna sängar, ordentlig frukost, älskvärda värdar - vad mer kan du begära?

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack John G
Omdömet skrevs 19 juni 2016 från mobil enhet

Vi bodde 4 nätter, hos det underbara värdparet Magnus och Oti.

De pysslade om oss, så vi kände oss som kungar. Chez Amiz är ett charmigt B&B, i en pittoresk liten by, med en sagolik natur, runt hörnet. Massor av små vingårdar, där man kan få guidade turer. (det ordnar Magnus)

Oti lagar maten, och middagarna var fantastiska.

Jag kan varmt rekommendera Chez Amiz.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack 93g_rans
Omdömet skrevs 17 november 2015

I Saint-Nazaire-de-Ladarez, hos Magnus och Outi, var vi på middag med andra för oss okända svenskar, maten var supergod, sällskapet förträffligt, värdarna underbara.När du vill uppleva livet i en liten fransk by, fri från stress och stadens larm ska du absolut besöka Chez Amies och Magnus och Outi, vi ses snart igen!

Datum för vistelsen: november 2015
Tack snart2015
Omdömet skrevs 18 oktober 2015

Detta borgarhus från 1800-talet är renoverat/renoveras med försiktighet så den ursprungliga franska charmen inte går förlorad. Rummen är utrustade med badrum, något har en himmelssäng. Att titta ut genom ett fönster är en fröjd eftersom du ser något vackert i denna lilla idylliska by i vackra Languedoc i sydfrankrike. Du får en rejäl chans att bara vara - detta kan du unna dig här, ta gärna ett bastubad i söta lilla bastun och ett dopp i poolen efteråt - det är relaksa det! -------- Tämä ihana B&B antaa sinulle tilaisuuden rentoutua idyllisessä pienessä kylässä Languedoc maakunnassa eteläranskassa. Tämä porvaritalo 1800-luvulta on renovoitu ja yhä renovoidaan varovaisesti että alkuperäinen ranskalainen sharmi ei mene hukkaan. Omistajapari ottaa sinut vastaan lämmöllä ja antaa sinulle mahdollisuuden olla oma itsesi ja vihje - ota vaikka saunailta ja viilehdi poolissa!

Datum för vistelsen: oktober 2015
  • Restyp: Reste ensam
Tack Markko P
Omdömet skrevs 19 september 2015

Att mötas av Magnus och Outis välkomnande vid vår ankomst för att äta lunch visade redan då att detta blir något extra!!!3 rätters meny med mycket vällagad mat och härliga såser och kryddor gjorde oss så belåtna.Deras inneträdgård gjorde att det kändes så mysigt o trevligt!
Vi kommer att rekommendera denna pärla till vänner och bekanta!Kanske prövar vi även deras boende nästa gång.

Datum för vistelsen: september 2015
1  Tack Pia_nielsen