Omdömet skrevs 19 juni 2016 från mobil enhet

Vi bodde 4 nätter, hos det underbara värdparet Magnus och Oti.

De pysslade om oss, så vi kände oss som kungar. Chez Amiz är ett charmigt B&B, i en pittoresk liten by, med en sagolik natur, runt hörnet. Massor av små vingårdar, där man kan få guidade turer. (det ordnar Magnus)

Oti lagar maten, och middagarna var fantastiska.

Jag kan varmt rekommendera Chez Amiz.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack 93g_rans
Omdömet skrevs 17 november 2015

I Saint-Nazaire-de-Ladarez, hos Magnus och Outi, var vi på middag med andra för oss okända svenskar, maten var supergod, sällskapet förträffligt, värdarna underbara.När du vill uppleva livet i en liten fransk by, fri från stress och stadens larm ska du absolut besöka Chez Amies och Magnus och Outi, vi ses snart igen!

Datum för vistelsen: november 2015
Tack snart2015
Omdömet skrevs 18 oktober 2015

Detta borgarhus från 1800-talet är renoverat/renoveras med försiktighet så den ursprungliga franska charmen inte går förlorad. Rummen är utrustade med badrum, något har en himmelssäng. Att titta ut genom ett fönster är en fröjd eftersom du ser något vackert i denna lilla idylliska by i vackra Languedoc i sydfrankrike. Du får en rejäl chans att bara vara - detta kan du unna dig här, ta gärna ett bastubad i söta lilla bastun och ett dopp i poolen efteråt - det är relaksa det! -------- Tämä ihana B&B antaa sinulle tilaisuuden rentoutua idyllisessä pienessä kylässä Languedoc maakunnassa eteläranskassa. Tämä porvaritalo 1800-luvulta on renovoitu ja yhä renovoidaan varovaisesti että alkuperäinen ranskalainen sharmi ei mene hukkaan. Omistajapari ottaa sinut vastaan lämmöllä ja antaa sinulle mahdollisuuden olla oma itsesi ja vihje - ota vaikka saunailta ja viilehdi poolissa!

Datum för vistelsen: oktober 2015
  • Restyp: Reste ensam
Tack Markko P
Omdömet skrevs 19 september 2015

Att mötas av Magnus och Outis välkomnande vid vår ankomst för att äta lunch visade redan då att detta blir något extra!!!3 rätters meny med mycket vällagad mat och härliga såser och kryddor gjorde oss så belåtna.Deras inneträdgård gjorde att det kändes så mysigt o trevligt!
Vi kommer att rekommendera denna pärla till vänner och bekanta!Kanske prövar vi även deras boende nästa gång.

Datum för vistelsen: september 2015
1  Tack Pia_nielsen
Omdömet skrevs 1 maj 2015

Att bo på detta bed and breakfast i den lilla bergsbyn Saint Nazaire de Ladarez några mil inåt landet från Béziers borde alla få göra. Vi var en del från vår kvällskurs i franska som åkte hit och stannade några dagar och våra värdar Outi och Magnus gjorde allt för att vi skulle få ut så mycket som möjligt av vistelsen och uppleva så mycket "franskt" som möjligt. Vi åkte med i deras minibuss och såg omgivningarna, vi besökte grannbyns grönsaksmarknad, vi lagade fransk mat tillsammans en kväll och första kvällen när vi åt i deras fina lilla restaurang placerade de oss så att vi fick prata och umgås med de från byn som bjudits in extra. De tog oss med till havet och på en dagsutflykt till en stad längre ned längs kusten. Till Outi och Magnus återkommer vi gärna. Nästa gång kanske det kan bli cykling i bergen eller kajakpaddling i floden Orb. Förutom de trevliga utflykterna var maten på deras lilla restaurang superb.
Detta är ett boendetips både till familjer och par som till mindre grupper (typ vår franska språkgrupp) som vill göra något tillsammans som man minns länge efteråt.

Datum för vistelsen: april 2015
1  Tack Ingrid J