Omdömet skrevs 24 april 2016 från mobil enhet

Vi gillar detta ställe och är här vartannat/var tredje år. Anfi uppskattas av hela familjen!
De sista åren har vissa rekreationsområden försvunnit vilket verkligen är en nackdel. Stället är lugnt, trevligt och väldigt avkopplande.

Restaurangerna på området är OK men inte mer. Det finns dock väldigt bra ställen utanför området. Servicen är god och anläggningen har riktigt bra standard och är mycket välskött.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack 142henricc
Omdömet skrevs 6 december 2015 från mobil enhet

På det här hotellet finns det allt man behöver på sin semester för hela familjen! Allt från sport- och spa-aktiviteter till restauranger, underhållning och shopping. Det finns dessutom utflyktsservice som ordnar olika dagliga utflykter till hela ön både på land och hav.

På hotellet har man tillgång inte bara till ett område utan fyra olika klubbområden som hotellgäster med pooler och poolbarer/restauranger.

Havsutsikt från alla rum, nära till allt, via buss, båt eller taxi.Fantastisk fin sandstrand precis framför hotellkomplexet.

Säkerheten hög, föräldrar kan lämna barnen på aktiviteter och koppla av ett par timmar dagligen.
Servicen av högsta klass på hela hotellet.
Man kan köpa helpension om man vill. Alternativt så kan man laga sin egen frukost, lunch och varför inte kvällsmat, köket på hotellrummet är fullt utrustad för hela familjen. Även hämtservice för pizza eller kinamat finns från ett par restauranger på området.
Rekommenderas varmt till barnfamiljer, men också till äldre par. Allt är serverat! Det är bara att koppla av!

Datum för vistelsen: november 2015
Tack Mariajolanda
Omdömet skrevs 4 september 2015

Fantastiskt boende med strålande service. Om du söker avkoppling och ett bekvämt boende så är detta den perfekta platsen. Detta är en oas på Gran Kanarias där du kan vara en vecka eller två eller använda som bas för att besöka ön.

Datum för vistelsen: april 2015
Tack El_Gordo_Para_Hoy
Omdömet skrevs 26 november 2014

Anfi är en väldigt fin anläggning där vi bort flera gånger. Vi äger ingen andel vilket vi är glada för utan hittar lediga veckor på blocket till lågt pris. Monte Anfi erbjuder fantastisk utsikt och poolerna var rejält uppvärmda. Den stora poolen vid Grand Anfi har alltid varit svinkall när vi bort på Anfi så det är inget jag kan rekommendera.

Anfi stranden är en av de bästa på ön och vill man har mer vågor kan man gå till Patalavaca stranden en bit bort.

Det erbjuds en hel del aktiviteter för både stora och små. Det finns även gott om restauranger och shopping. Jag kan varm rekommendera buffén på restaurang PUERTO VISTA.

Datum för vistelsen: december 2013
1  Tack HansJon
Omdömet skrevs 23 juni 2014

Vackert, stort, lyxigt, avskilt och bekvämt. Superlativen räcker inte till för att beskriva Anfi del Mar. Hotellet tar hand om dig från det att du sätter fötterna utanför portarna på Aerouerto de Gran Canaria och till dess att det är dags att kliva tillbaka in genom dörrarna.

Det finns flera utmärkta polområden, en sandstrand med Bahamas-sand och närhet till flera andra stränder så badutbudet är gott.

Restaurangfronten är dock lite tom. Enbart Moroa sticker ut som lite extra bra.

Lägenheten man bor i är i topp skick och oerhört bekväm, så när som på bäddsoffan som lämnar lite att önska.

Datum för vistelsen: juni 2014
1  Tack myalfachi