Omdömet skrevs 10 oktober 2017

Ett mysigt hotell med en trevlig norsk värdinna som tog emot oss. Hotellet ligger i det lugna Arguineguin men där man smidigt och billigt kan åka taxi till de livligare orterna i närheten. Lägenheten vi bodde i var ren och fräsch, det mesta vi behövde fanns. Ett trevligt inslag var en flaska vin och en flaska vatten som väntade på oss när vi checkat in. Takterrassen med havsutsikt och dusch var ett utmärkt komplement till pool. Vi hade en mycket angenäm vecka i Arguineguin dit vi gärna återvänder.

Tips för att välja rum: Vi bodde i rum 104 vilket hade utsikt över havet och den berömda marknaden varje tisdag.
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack elihag2017
Omdömet skrevs 23 juli 2017

Ett litet välskött hotell mitt i verkligheten bland lokalbefolkningen. Rent och fint med nyrenoverade rum och kök och nära till det mesta, restauranter och super markets nära inom några minuters promenad. Air condition saknades åtminstone i våran lägenhet men några propellrar i taket fungerade bra som alternativ nu när det inte var mer än 30 grader.

Tips för att välja rum: Vi valde till sjöutsikt så vi hade en stenig stranden alldeles nedanför och slapp att titta på ett hus bygge på andra sidan gatan
  • Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Najse
Omdömet skrevs 18 april 2017

Rent och fräscht. Charmigt med innerträdgårdens grönska och vackra blommor och fåglarna som ger liv utan att vara störande. Underbart att kunna sitta på balkongen och njuta av det dagliga livet samt att kunna se utöver havet och titta på de som surfar på vågorna. I dessa kvarter bor och rör sig framför allt lokalbefolkningen. Dessutom är det nära till mataffärer och restauranter och inte alls långt till bad.

Tips för att välja rum: Att välja lägenhet med balkong mot söder. I en tvårumslägenhet ligger sovrummet in mot gården och där är det lugnt och tyst.
  • Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack dalkulla46
Omdömet skrevs 7 mars 2017 från mobil enhet

Här bor du mitt i verkligheten med lokalbefolkning vid poeternas torg, med sina tapasrestauranger. Hotellet är enkelt men rent och välskött, trevlig personal som gör allt för och hjälpa dig, sköna sängar nya sen december 2016. Här sover du tyst och lungt, sovrummen ligger in mot gården. Atriumgård med fåglar bl.a. Papegojor och en sköldpadda härligt att lyssna till fågelkvitter. Just nu bygger de en hiss i hotellet, men byggandet störde inte oss. Solaltan med solstolar och dusch på taket. Vi kommer tillbaka nästa år.

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Barbro A
Omdömet skrevs 14 november 2015

Helnöjda det var de här vi sökte att vara i vardagen med spanjorerna det verkliga Spanien. Att ta en morgonfika runt hörnet på en spansk "bar", ta en promenad runt staden, för att sedan äta tapas och drick deras Tropical. Om man vill äta en riktig fiskmiddag, fanns en outstandig fiskrestaurang i hamnen där glasbåtarna åker ifrån.

Ja vi ska tillbaka Arguineguin.

• Bodde här: november 2015, reste som ett par
3  Tack Lotta56Nallen