TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 29 augusti 2019

Jag och min familj 2 barn (ålder 5 & 8)och 2 vuxna åkte till Sunwing Alcudia Beach och bodde i 2 rumslägenhet i Nuevas Palmeras med havsutsikt. Semestern började redan när vi kom till flygplatsen, där vi fick både nycklar och våra armband till Sunwing Inclusive så vi kunde gå direkt till rummet när vi anlände till hotellet. Dagen vi kom var det inga aktiviteter så vi passade på att utforska den fantastiska fina stranden rätt nedanför hotellet! Så långgrundt och barnvänlig. På kvällen gick vi ner till den andra byggnaden Princesa där de har a la carte restaurang Pacos Kitchen eftersom vi inte hade mat inkluderat den dagen. Jätte bra service och god kvalitè på mat. Jag åt en vegetarisk spinat burgare som var helt fantastisk. Dagarna därpå var det full fart för barnen, Lollo och bernie, fotboll på stranden och massa bad. Showerna på kvällen var också riktigt bra. Allt i allt hade vi en fantastiskt semester tack till alla som var med och förgyllde vår vecka!

1  Tack 43030F
Thomas_Cook_ES, Director de Relaciones Públicas på Sunwing Alcudia Beach, svarade på det här omdömetSvarade 30 augusti 2019

Hej

Tak for I valgte vores hotel til jeres ferie og for de fantastisk flotte ord, det glæder os at I havde en dejlig ferie hos os og har nydt godt af vores aktiviteter, mad og service.

Det er kommentarer som denne som giver en god gang motiviation til at fortsætte det gode arbejde.

Vi håber snart at kunne byde jer velkommen retur til os på Sunwing Alcudia Beach, My Olsen

Omdömet skrevs 27 augusti 2019

Hotell
Ett fint och stort hotell med underbart läge vid stranden, restauranger och serviceutbud finns nära hotellet. Fin strandpromenad in till Alcudia hamn och även promenadavstånd till gamla stan.
Vi bodde i Villa Princessa, rum med havsutsikt. Överraskande att vi hade 2 balkonger men tyvärr var bara en av dem möblerad. Torde vara enkelt att möblera även den andra balkongen med typ 2 stolar och ett litet bord. Villa Princessa är helt nyrenoverad och allt var snyggt och fräscht. Det trista är bara att det redan efter knappt en sommar är slitet. Det droppade från taket i vårt badrum, det var antagligen ett ac- läckage men inget gjordes. Vår tv och telefon funkade inte hälften av vistelsen, gjordes oss inget egentligen då vi inte används dessa men är väl mer att Man vill att grejerna ska funka. Mycket trevlig städerska som gjorde ett bra jobb.

Vi hade all in clusive och Restaurangen i Villa Princessa var väldigt fin! Den var väldigt lugn och inte alls stojig( vilket vi hört att den större restaurangen är). Frukosten var verkligen jättebra med färskpressad juice och allt från pannkakor till bacon och massa frukt. Luncherna var väldigt samma sak, lite trist. Middagsbufféerna hade ett tema varje kväll och det var vällagade och goda. Men även dessa blir mycket samma sak. Vi visste dock detta och väljer bufféerna pga bekvämlighet, man slipper vänta på maten etc. vi upplevde dock att det inte fanns så mycket” barnvänlig mat”. På Princessa fanns ingen direkt barnbuffe, vilket vi hörde fanns i stora restaurangen.

När det gäller bad är ju stranden helt underbar och närheten till denna guld, det är väldigt långgrunt vilket var perfekt för vår 4- åring. När det gäller pooler så håller jag med det andra skrivit, poolerna är små och för få i förhållande till antalet gäster. Storleken på poolerna funkar dock för oss då vi har så pass små barn fortfarande, men skulle jag ha större barn skulle jag välja ett annat hotell med tex sportpool el vattenrutschkanor. Detta med solstolarna är också en surdeg, har man inte tagit någon solstol på förmiddagen så kommer man bli utan hela dagen, riktigt trist.
Lollo och Bernie var på plats i princip alla dagar, rolig med shower och minidisco!

Direkttransfer och incheckning av bagage på hotellet var mycket smidigt.

Tack mariaanyberg
Thomas_Cook_ES, Public Relations Manager på Sunwing Alcudia Beach, svarade på det här omdömetSvarade 28 augusti 2019

Hej Maria, tak for I valgte vores hotel og for at give dig tid til at skrive denne meget omhyggelige kommentar, som er til stor hjælp for evt nye gæster, men bestemt også for os, med henblik på forbedringer. Vi er kede af at høre at de nævnte fejl ikke blev udbedret under jeres ferie, formoder I informerede vores Resort Service om det?

Virker dog til at I trods alt havde en dejlig ferie og fik nyd godt af vores fantastiske strand i Alcudia og ikke mindst vores venner Lollo & Bernie.

Vist er det dejligt at kunne checke sin bagage ind direkte på hotellet ved hjemrejsen og slippe for at køe i lufthavnen.

Vi håber at kunne byde jer velkommen tilbage en anden gang.

Mange hilsner fra os på

Omdömet skrevs 23 augusti 2019 från mobil enhet

Vi bodde på Villa Princessa i en tvårumslägenhet family. Stor balkong med utsikt över stranden och havet. Byggnaden är renoverad 2018 och känns fräsch. Bra frukostbuffé. Mycket sköna sängar och flera olika kuddar att välja på. Poolen finns vid den större byggnaden bredvid men det bästa är ändå att stranden och havet bokstavligen ligger ett stenkast från hotellet.

Tack lindamB3180AE
Thomas_Cook_ES, Public Relations Manager på Sunwing Alcudia Beach, svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2019

Hej Linda, tusinde tak for du valgte vores hotel, og for at give dig tid til at skrive denne varme kommentar, det glæder os rigtig meget at vide, at du/I har haft en god ferie hos os, ja vist er Villa Princesa blevet fin efter renoveringen, og der her naturligvis helt nye senge.

Stranden... Det er ikke uden grund den er kåret som en af Europas bedste.

Varmt velkommen tilbage til os på

Omdömet skrevs 22 augusti 2019 från mobil enhet

Restaurangen höll ingen högkvalite. Bestick och porslin fick man se upp med för det var ofta skitigt. Glas och porslin kunde vara kantstötta och sönder.
Saknade skyltar vad det var för någon mat
Mat som skulle vara varm kunde vara både ljummen och kall.
Tog lång tid på förmiddagen innan rummet blev städat.
En dag efter att städerskan varit där hade vi fortfarande sand på golvet.
Den dagen vi skulle åka hem tittade vi under både soffa och sängar å där var inte städat på länge.
Inget hotell vi rekommendera av ohygieniskt skäl

Tack LouiseU76

Hej Louise, tak for at give dig tid til at skrive dine kommentarer, selv om det er trist at hører at vi ikke levede op til dine forventninger.

Dine kommentarer er vigtige for os for hele tiden at kunne forbedre vores produkt og bliver bedre, og vi vil naturligvis lade dem gå viderer til rette afdelinger, med henblik på forbedringer. Higiene er noget vi tager meget seriøst og netop noget vi sidste år fik en pris for, så det er trist at høre at du har oplevet det modsatte.

Forsat god sommer, og tak for hjælpen

Med venlig hilsen, Sunwing Alcudia Beach, My Olsen

Omdömet skrevs 18 augusti 2019 från mobil enhet

Reste 1 vecka i början av Augusti.
Bodde på Diana, vilket var ett oerhört misstag...har varit på många andra sunwing och aldrig upplevt en anläggning på detta sättet.
Enl Ving så skulle Diana ligga 50-100 meter från stranden vilket det kanske gjorde men upplevdes som längre eftersom man skulle passera privatägda hus och trafikerad gata innan man kom dit. Så att låta barnen gå själva mellan rum, barnaktiviteter, pool och resturang/bar var inte till att tänka sig. Så det var en stor besvikelse. När jag bokar ett Sunwingkoncept förväntar jag mig en anläggning.
Här är det ett rörigt intryck med många olika byggnader som ligger avskilt.
Diana hade en egen liten pool där vi badade lite, men inte optimalt att bada där om man har all inclusive då det är långt att gå om man ska hämta dricka eller glass i baren, så det är inte att tänka på.
Lägenheten vi bodde i var väldigt sliten.
Positivt med rummet var att där var bra air condition och att städerskan fyllde på med vattenflaskor då hon städade.

Övriga poolområde känns väldigt små.
Runt ena poolen fanns mest matbord tillhörande resturangen. Övriga solstolar reserverades tidigt på morgonen med handdukar.
Konstig placering av resturang och pool, för att komma till poolen var man tvungen att gå igenom restaurangen..kändes sådär att folk sprang blöta och med stora uppblåsbara leksaker precis där man satt och åt.
Positivt att man får låna poolhanddukar, och väldigt smidigt utbytes system.

Resturangen hade en fin utsikt mot stranden. Det vi saknade otroligt mycket var skyltar vid maten så man kunde veta vad man åt. Vet att där fanns tv-skärmar där innehållet på maträtterna innehöll. Men vem har tid att stå och vänta på att just den rätten som man undrar över ska komma på skärmen.

Stranden är långgrund, perfekt för mindre barn. Fiskar att mata vid bryggan.
Dock inget snorkelkvatten, då det var väldigt grumligt. Vissa dagar luktade havet verkligen kloak.

Personalen, aktivitetsteamen var alla jättebra. Mycket bra shower!

Kanske hade vi fått en bättre upplevelse om vi hade bott i huvudbyggnaden och på rätt sida av vägen.

Tack Rebeccaghayada
Thomas_Cook_ES, Public Relations Manager på Sunwing Alcudia Beach, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2019

Hej Rebecca, tak for at give dig tid til at skrive denne meget omhyggelige kommentar. Vi er kede af at høre at hotellet ikke levede op til dine forventninger. Sunwing Alcudia Beach er et ganske stort hotel med 8 forskellige bygninger, vi synes vi ved hjælp af Resort oversigten som findes på Vings hjemmeside, gør det tydeligt hvor de enkelte bygninger er placeret. Det er meget forskelligt hvad vores gæster søger og vi har rigtig mange, der kommer igen til Diana pga roen og den lille pool.

Hvad angår skiltningen i restauranten, arbejder vi på et forbedret system, før havde vi papirskilte, men da vi kan have forskellige leverandører som gør at allergi info skal ændres, er det mere enkelt ar gøre det på skærmene og dermed sikre at de altid er opdaterede, men de kan være for langsomme deri kan du have ret, hvorfor vi arbejder på en forbedring.

Det glæder os at vide at du har været tilfredse med vores personale, aktiviteter og shows.

Vi håber at kunne byde dig velkommen tilbage, og måske i en af vores bygninger på strandsiden.

Fortsat god sommer.