“Bra mat med spansk service”
Omdöme om Meson Son Caliu

Meson Son Caliu
Rankad som nr 44 av 154 Restauranger i Palma Nova
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 4 juni 2016 från mobil enhet

Familjemiddag med fyra vuxna och en tvååring. Maten var mycket bra, och tonvikten ligger på fisk och skaldjur som smakade fantastiskt! Testade inte paellan som kom in på klassisk manér i en stor panna där servitören portionerade ut vid bordet! Dock något underbemannad och mycket stressad personal som fullständigt ignorerade oss när vi ville ha in notan...
Men genuin mat och bra klass, dock övrigt att önska gällande servicen.

Tack Jakob U

Omdömet skrevs 30 april 2016

Trevlig och mycket prisvärt ställe, där framförallt kött är kalasbra! Rekommenderar att ta en oxfilé som är av toppklass!

Tack pekingsol
Omdömet skrevs 12 juni 2015

Det var andra gången vi besökte stället och ingenting hade blivit bättre. Vi beställde in en
kalvfile och fick en rejäl nötbiff. Vi tittade i kylen där grillmästaren stod men där fanns inte det som liknade kalvkött. "Patron" gick omkring och såg dyster och sur ut och försökte mana på servitörerna att sätta restauranggästerna så att de syntes från gatan utanför men på de platserna lyste solen och ingen ville sitta där.
Vid ankomsten ställdes bröd, oliver och olivolja fram på bordet samtidigt med vinet. Vi hade inte beställt bröd, oliver eller olivolja men fick likväl betala dyrt för den "tjänsten".
Nu blir det inga mer besök på Meson Son Caliu

3  Tack Per5411
angel M, Gerente på Meson Son Caliu, svarade på det här omdömetSvarade 13 juni 2015

me dirijo a usted con todos mis respectos, pero en su opinion hay tantas cosas que no puedo entender, primero nuestras parrilla solo la abrimos de momento el sabado y el domingo noche es decir solo ha estado en funcionamiento este mes el dia 6 y 7 y nuestras carnes van directamente del expositor a la parrilla a la vista de todos y son de la mejor calidad, segundo nuestra terraza cuenta por un gran todo por secciones que nos permite cubrir y sombrear cualquier zona y tercero y mas importante jamas servimos nada, que no solicite el cliente, el pan , mantequiilla, aceitunas etc. estan en nuestra carta con sus repectivos precios y se tratan como cualquier otro plato, el aceite y el vinagre jamas se cobran.Todo ello me lleva a pensar que quizas
Cenaran en el restaurante Can Caliu o en el meson gallego son caliu.Le ruego revise nuestra web. Saludos

Omdömet skrevs 20 juli 2014

Andra året i rad vi besökte denna restaurang. God paella tyckte hela familjen! Lite avsides och mysig innegård

Tack Tomi H
Omdömet skrevs 27 juni 2014

Maten var god och vällagad men lång väntetid.Det var gott att få mat som var grillad över en träkolsgrill.vi satt så att vi kunde se på medan maten lagades,

• Atmosfär
Tack Usameln

Resenärer som tittade på Meson Son Caliu tittade också på

Palma Nova, Calvia

Besökt Meson Son Caliu? Berätta vad du tyckte!