Travelocity
Orbitz.com
StayForLong
Trip.com
Omdömet skrevs 22 juli 2018

Ok, först vill jag be om ursäkt för ett långt inlägg.

Vi kan börja med det som var bra (bör gå fort)...

Läget:
Ok - om man är någonstans mellan 18-25 och reser i en grupp med partymänniskor så är detta det ultimata stället för er. Ligger i stort sett på bargatan och musiken tystnar någon gång vid 05 och skriken vid 06. Det är också vid 02, 03 som musiken drar igång rejält och du får automatiskt en vibrerande säng. Kan man tycka är kul.. .kanske?
Det ligger väldigt nära stranden, vilket är bra - då det finns VÄLDIGT begränsat med pooler på hotellet.

Frukosten;
Frukosten får ett plus av mig då de har en anställd som står och steker omelett/ägg vid beställning.

Men här har det "goda" slut.... Nu tänkte jag nämna det lite "mindre bra". (Tänkte försöka att vara lite PK här)

Incheckning;
Vilket skämt! Du kan räkna med LÅNG tid för att checka in. Tips är att ditt resesällskap passar på att ta en drink i baren eller en lunch (för bövelen INTE på hotellet). Det är papper på papper som skall skrivas under och allt är väldigt förlegat. Inget digital transformation här inte.

Pool-området..;
Eh.... vilket pool-område? Det finns "typ" två pooler. En som är på nedre plan och en på övre plan där det finns "bali-bäddar" att köpa. Trångt och extremt dåligt skötta pooler. Knappt något kloor alls. Tips är att gå till stranden.

"Badvakter":
Badvakterna gick mest runt och bondade med alla coola killar och tjejer och hade inte mycket till övers för att faktiskt säga till. Vi hade barn - och de hade en uppblåsbar boll - denna fick man ABSOLUT inte ha i poolen. Men sedan att det satt aspackade engelsmän som spillde drinkar i poolen och kastade annat dylikt var inte så viktigt. En specifik händelse när det var en tjej som jobbade som badvakt. Hon svärmade runt snygga killar, badade med dem och hade inga intentioner att göra sitt jobb alls. Tur att ingen behövdes räddas... för då hade det gått illa.

Bali-bäddarna:
DONT do it! Betala inte en spänn för dem. De är så galet oflexibla till de dryckerna som ingår och den "servicen" man skulle få uteblev helt. Vi fick springa till baren för att beställa. Vi trodde att denna ytan var privat till de som hade betalat för det, men icke. Eftersom det inte finns några pooler så hängde hela hotellet i den poolen och den sköna stund var som bortblåst. Spendera era pengar någon annanstans.

Maten:
Vi bestämde oss för att äta lunch på hotellet sista dagen. Vi var de enda gästerna och fick vänta nästan en timme på maten. Den var överprisad och riktigt dålig. Ät INTE där.

Halvpension:
VARNING! Och jag menar varning. Välj för guds skulle inte halvpension - det gjorde vi. Ingen i sällskapet kunde äta där och vi gick direkt till receptionen för att kräva tillbaka de pengar vi har betalat för middagen. Vi blev lovade att få återkoppling dagen därpå, vilket så klart inte hände. Vi gick tillbaka igen och samma sak hände. Detta upprepade sig vid 4 tillfällen innan vi fick prata med en mellanchef där. Hon erbjöd sig (när det var två kvällar kvar) att äta mat på deras syster-hotell som låg i närheten. Då vi hade lagt ut avsevärt mycket mer pengar än vad vi hade tänkt på denna resa - så tyckte vi inte att det var gott nog. Hon lovade att prata med chefen och återkomma nästa dag. Vilket såklart inte hände. Så jag mailade dem på kvällen och även på morgonen - inget svar. Vi gick ner till receptionen igen och fick prata med en ung tjej som ansvarade för kundnöjdheten på hotellet och beskrev allt. Hon pratade med chefen och de meddelade att de INTE tänkte betala tillbaka några pengar. De erbjöd oss sen utcheckning och 2 stycken bali-bäddar. När vi bad chefen att komma dit på plats var hon till en början inte villig att göra detta - till slut kom hon efter mycket om och men, och hon höll fast vid tidigare "kompensation". Vi var väldigt tydliga med att vi inte är nöjda med detta, men fick ta det som gavs. De kom ut med våra drickor och sedan fick vi skriva under ett papper där vi frånsade oss rätten för ytterligare krav. Sämsta servicen någonsin.

Överlag kvalitet:
Tja - om man tycker att lyhörda rum och silvertejp-lagningar är bra standard så...

Städning:
Sämsta städningen jag har varit med om någonsin. När vi kom tillbaka så låg det alltså grus och sand kvar på golven. De dammsuger alltså inte - utan sopar upp det värsta.

Rummen:
Vi bodde i rum 588 och vår luftkonditionering funkade inte alls.Rummet var aldrig svalt. De har även sensorer - så om du lämnar rummen så slutar all el att funka. Så lycka till att ladda datorer, paddor eller annat.

Så - om du är ett ungt gäng, som vill festa och bryr dig inte ett skvatt om kvalitet, service, städning, mat, bad...tja..typ allt - så åk. Resten - fly fältet... fort!!

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack Veronika B
MariaS22414, Guest Experience Manager på Sol Wave House All Suites, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2018

Dear Veronika B,

Thank you very much for transmitting your opinion through Tripavisor.

We regret not having met your expectations on your last visit, however, we remind you that you have at your disposal during your stay to our Guest Experience department, where all your comments are proposals for improvement and where they offer solutions to any incident that may arise during your stay.

We hope this is not a reason to welcome you again.

Our best regards

Omdömet skrevs 28 augusti 2017

stora o fina rum med sköna sängar o bra wifi nära till allt underbar utsikt bra pool o man måste inte gå upp 7 på morgonen för att få tag i en solstol bra service på hotelet o väldigt trevlig personal det är därför jag åker hit varje år

Rumstips: välj rum med havsutsikt det är värt det
Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Ulf Stefan R
SofiaLLambias, Director de Relaciones con Clientes på Sol Wave House All Suites, svarade på det här omdömetSvarade 3 september 2017

Hej Ulf Stefan R,

Tack så jättemycket för dina fina kommentarer om vårt hotell. Vi är verkligen superglada att du gillar vårt hotel och att du kommer tillbaka för att besöka oss varje år. Vi är lyckligt lottade som har sådana lojala gäster som dig.

Det är extra roligt att höra att du uppskattar vår personal och tycker att vi erbjuder en bra service. Våra gäster är det absolut viktigaste för oss och vårat mål är självklart att erbjuda en bra och trevlig service så att ni känner er välkomna och förstår just hur viktiga ni är för oss.

Vi längtar redan tills vi ses nästa gång.

Varma hälsningar från soliga Mallorca,
Sofía e-guest Experience

Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Ligger perfekt vid stranden. Nära till havet. Ljusa o trevliga rum. Trevlig personal vid incheckning. Rena o städade rum. Lite för hårda sängar men det gjorde inget. Man kände sig helt enkelt välkommen. Åker gärna dit igen.

Datum för vistelsen: oktober 2016
1  Tack Gittan63
Omdömet skrevs 26 september 2016

bästa läget i magaluf o många bra resturanger på nära avstånd stora o fina nyrenoverade rum med sköna sängar ordning o reda rent o fint bra städning väldigt tyst o skönt för att vara i magaluf hotelet passar bra att resa med vänner eller par o äldre tonårs barn har man små barn finns andra hotel typ sol Guadalupe eller katmando park som har lite mer småbarns vänliga pooler

Rumstips: man skall välja rum med havsutsikt
Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Ulf Stefan R
SofiaLLambias, Director de Relaciones con Clientes på Sol Wave House All Suites, svarade på det här omdömetSvarade 23 oktober 2016

Hej Ulf Stefan R,

Tack så mycket för att du tagit dig tid att dela med dig av dina åsikter om vårt hotell. Vi är jätteglada att du tyckte om hotellet med dess centrala belägenhet, de monderna rummen samt renligheten på hotellet. Vi hoppas självklart på att få välkomna dig tillbaka för ytterliggare en fantastisk semester med oss.

Med vänliga hälsningar,
Sofía GEX Manager @solwavehouse

Omdömet skrevs 31 juli 2016

Var på partyresa med en vän och vi älskade hotellet, bra mat och trevlig personal. Nära till det mesta och fin utsikt från våning 4. Poolbaren var bra, goda mango daquiris och överlag bra snacks o dryck där med.

Sängarna var sköna och det var stora och rymliga rum. Balkongerna var lagom stora, det städades varje dag.

Ett minus var att golvet vid poolen var så varmt att man inte kunde gå/stå på det pga materialet blev så varmt i solen.

Annars det bästa hotellet jag någonsin bott på! 5/5 från mig och min vän :)

Datum för vistelsen: juli 2016
Omdömen sammanställs i samarbete med Meliá Hotels International
Tack Emzzan
SofiaLLambias, Director de Relaciones con Clientes på Sol Wave House All Suites, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2016

Hello Emzzan,

Tack så hemskt mycket för att du tagit dig tid att skriva dessa fina ord om vårt hotell samt delat dem med andra. Vi är så glada att du gillade hotellet och att du kan rekommendera Sol Wave House till andra. Jag ska vidarebefordra dina vänliga kommentarer om vår personal och jag är övertygad om att de kommer bli superglada.

Tack ännu en gång för din fantastiska recension och vi hoppas att vi ses snart igen.

Med vänliga hälsningar,
Sofía Llambías E-Guest Experience.