29 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline190 US$
Orbitz.com190 US$
Trip.com190 US$
Agoda.com190 US$
FindHotel190 US$
Hurb192 US$
Omdömet skrevs 2 augusti 2018

Vi bodde 2 personer i en lägenhet med självhushåll.(Apartamentos Helios) Det passade oss perfekt. Lägenheten var stor och väldigt bra för 2 personer. Hyfsat stor balkong med utsikt mot poolen. Där åt vi frukost i skuggan. Solen kommer på eftermiddagen, och då kan man inte sitta där utan att smälta bort. Ta med tvättlina/snöre + klädnypor för att hänga upp handdukar mm på balkongen. Ett parasoll behövs om du vill sitta på balkongen på eftermiddagarna. AC-funkade bra, de enda två negativa sakerna med lägenheten var att sängarna var väldigt hårda. Men de brukar de vara i Spanien. "Gratis Wi-Fi "var helt kass, men 3G/4G funkade bra Trevlig och hjälpsam personal. Vi kom på förmiddagen, och kunde då lämna in våra väskor i ett rum avsett för det. Vi bytte om och poolade tills vårt rum var klart kl 14. Allt man behöver för en solsemester finns väldigt nära. Jag skulle inte vilja bo närmare strandpromenaden, då finns risk att man blir väckt på nätterna av festande personer. Här var det lugnt. En helt OK mataffär finns precis runt hörnet. En återvinningsstation + sopkärl på andra sidan gatan. Den fina stranden och promenaden ett par 100 meter bort. Till flygplatsen tar det ca 15 min med taxi, Expressbuss 25 till Palma tar ca 15 min och kostade1,5 €/pers.OBS max 10€ för att betala på bussen. Hållplatsen (Hotel Java) ligger ett par 100 m bort. Vi gillar Can Pastilla då området domineras av spanjorer, och inte enbart turister från andra länder. Här skulle vi definitivt kunna bo igen. Rekommenderas.

Rumstips: Vill man ha lite havsutsikt, så är det lägenheterna på västra gaveln som gäller. Annars har man bara mäklarglimt =)
Datum för vistelsen: juli 2018
2  Tack Tommy_from_sweden
Africa G, Director de Relaciones con Clientes på Helios Mallorca Hotel & Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2018

Dear Guest,

thank you very much for your stay at Helios Mallorca and for the time you spent writting us this kind message.

We are very happy that you have been able to enjoy our renovated apartments and that you appreciated our customer service.

We have implemented some recycling stations and It is very important for us that our clients help us in such an important issue as the environment.

Regarding the Wifi, we will check with our technicians to make sure that it works properly.

We hope we can welcome you back soon!

Kind regards from the beautiful Mallorca

Omdömet skrevs 18 juni 2018

Vi bodde 2 vuxna och 2 barn i en lägenhet med halvpension. Lägenheten låg på bottenvåningen men det gjorde verkligen ingenting då det inte var några människor utanför. Närmast var trädgården där man inte fick gå på gräsmattan. Nära till poolen som var varm och fin. Frukostbuffén kanon och middagen helt ok. Trist dock att dryck inte ingick i middagen utan fick köpas separat. Rent och fräscht men vi fick besök av en kackerlacka i badrummet. Personalen sprayade direkt när vi berättade om detta. Ligger väldigt nära den trevliga stranden och den ca 5 km långa strandpromenaden. Tog en löptur på morgonen 3 ngt vilket var väldigt härligt.
Hotellet var kanon och bättre än vad jag trodde då det endast är 3 stjärnigt. Rekommenderas! Bussen till Palma stad går precis utanför och kostade 1,5 Euro.

Datum för vistelsen: juni 2018
2  Tack 729m_rtenm
Africa G, Director de Relaciones con Clientes på Helios Mallorca Hotel & Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 19 juni 2018

Dear Guest 729m_rtenm,

thank you very much for your stay in our Apartments Helios Mallorca.

We are sorry you had to see some insect, we asure that it is an sporadical and inevitable appearance due to our warm climate together with our garden.

By the way we are pleased to hear that you had a lovely time with us and we hope we can welcome you back soon again.

Kind regards from warm Mallorca.

Omdömet skrevs 22 april 2018

Fräscht hotell som var välstädat och välunderhållet.
Plus för att på frukosten fanns allt du kunde önska dig, ägg- och pannkaksstation, juicer, yoghurt med stort urval av musli, nötter och frön, frukt, mängder av bröd och en massa bakverk, kaffe, te, cava.
Minus för att restaurangen var otroligt "stimmig" mycket folk som trängs i en stor lokal med stengolv låter hemskt. Varför kan de inte ha lite avdelare med växter och tyg för mysigare och tystare miljö? Middagen hade ett stort urval men det grillade på stekbordet smakade ingenting, tråkigt salladsbord. Om än stökigare på frukosten.
Plus för fräsch pool och stolar
Minus för sängen som var en hård ribbsäng med tjock madrass som blev som en grop på natten.små rum. Jag bodde två nätter av mina fyra nätter ut mot vägen då hördes trafiken tydligt, inte bättre blev det av att aircondition inte var startad för säsongen så jag var tvungen att ha balkongdörren öppen eftersom det var varmt.

Helt ok hotell men kommer inte att återvända, matmiljö och säng är viktigt för mig.

Rumstips: Be att få rum mot poolen som är tystare.
Datum för vistelsen: april 2018
Tack Kerstin R
Africa G, Director de Relaciones con Clientes på Helios Mallorca Hotel & Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2018

Dear Mrs. Kertin R,

thank you so much for your stay in Helios Mallorca. We do apologize for the inconvenience and we will take your feedback to improve our service.

Kind regards from Mallorca

Omdömet skrevs 11 november 2017 från mobil enhet

Vi bodde på hotellets lägenhetsdel. Stor lägenhet rent o fräscht med utsikt över poolen. Vi tog bussen från flygplatsen till hotellet. Nära den långa badstranden. Cyklade in till Palma.
Nackdel dörrkortet fick laddas om några ggr. De tar även betalt för kassafack. Mycket högt ljud i matsalen.

Datum för vistelsen: november 2017
1  Tack 449anetten
Kris V, Director Comercial på Helios Mallorca Hotel & Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 17 november 2017

Dear Anette N,
many thanks for staying with us and for taking the time to write this useful review. Your opinion is very important to us and we take notice of your suggestions. We hope to see you back soon and we send you our best regards,
Kris

Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger ca 100 m från stranden och den långa strandpromenaden. Perfekt för löpning och sköna promenader. Lite klagomål på hotellet. Nyckelkorten vi fick fungerade inte. Tillbaka till receptionen för omprogrammering. Tar betalt för securityboxen vilket jag aldrig varit med om tidigare. Plus är gratis wi-fi, dock ganska långsamt. Stort utbud på frukosten. Poolområdet är mycket välskött med många blommor.

Datum för vistelsen: oktober 2017
2  Tack runediva
Kris V, Director Comercial på Helios Mallorca Hotel & Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2017

Dear Rune D,
many thanks for staying at the Helios Mallorca and for taking the time to write this review. Your opinion is very important to us and we take good notice of your suggestions. We hope to see you back soon,
best regards,
Kris