Omdömet skrevs 9 november 2017

Ett fantastiskt bra läge på hotellet precis vid stranden och mycket nära centrum. Men tyvärr var inte allt annat lika bra när vi var där och det största felet var att a/c eller avsaknad av a/c på storadelar av hotellet gjorde vistelsen mindre angenäm . Vi var där första veckan i aug och då var det värmebölja och utan välfungerande a/c på rummet och övrigadelar av hotellet blir det inte så bra som man hade hoppas på . I övrigt var maten bra och rummen var i bra storlek om man väljer rum mot havet trevlig och service inriktad personal

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Dennis C
Adel H, General Manager på TUI BLUE Rocador, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2017

Dear Eklinders,

We've received your review, thank you very much for the time spent to write.

we want to apologize for the points you had mentioned regarding the A/C , we have taken good note of your points and have been forwarded to relevant departments to resolve the situation .
we are very sorrowful for not having met your expectations and apologize for any inconvenience caused.

Me and my team are looking forward for your next stay at the Rocador, from May 2018 then as exclusiv TUI BLUE Rocador.

Best regards

Omdömet skrevs 7 september 2017

Vi har lite blandade omdömen. Planlösningen på hotellet var lite konstig (men jag uppskattade samtidigt att här inte finns några höghus). Vi fick aldrig tag i några solstolar på gräsmattan, men vid poolen gick bättre. Där låg vi som packade sillar i en grop. Till stranden var det trappor och eftersom vi var lite sena på morgonen (ca 10.00) var alla solstolarna upptagna nere på stranden (tillhörde inte hotellet). Men otroligt mycket på stranden. Maten i matsalen var god, men kom ej efter 20.00 eftersom då är risken att det stekta köttet är slut. Maten i poolbaren var ingen höjdare. Vi åt lunch på restaurang Marlis rätt över gatan, mycket prisvärt ställe. Tapasrestaurangen La bodega i centrum var bra och mysig.

Hotellet har en trist entré och reception. Detta första intryck borde fräschas upp. Rummet var bra med fin havsutsikt, bra sängar. Som tur är så finns en Spar-affär i närheten så vi kunde handla vatten, det ingick bara två flaskor ankomstdagen.
Dock var hotellet inte i samma klass som de andra sensimarhotell vi varit på , så hotellet får av oss 3,5.

Tips för att välja rum: Välj havsutsikt. Ej lämpligt för rullstolar om man vill till stranden.
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack Gunilla K
Adel H, General Manager på TUI BLUE Rocador, svarade på det här omdömetSvarade 29 september 2017

Dear Gunilla,
Thank you so much for the time you have taken to share your experience with us.

We truly appreciate your wonderful compliments about our facilities and glad you enjoyed our Service.

We also noticed your compliments towards our staff members. We do strive to consistently deliver only the highest levels of guest service and to receive such wonderful praise is great to read.

We cannot wait to welcome you once again at TUI SENSIMAR Rocador

Best Regards,
Adel hajji

Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Ett mycket lugnt och skönt hotell mef gångavstånd till centrum och stranden. Personal är mycket hjälpsam. Rent och fint överallt. Man får ett glas cava vid ankomst och innan avresa fick vi en flaska cava av städpersonalen

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Sandra J
Adel H, General Manager på TUI BLUE Rocador, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2017

Dear Sandra
thanks a lot for your very positive comment here on tripadvisor.

I am really happy, that you had a relaxing vacation and that we could offer you everything you needed.
On behalf of the entire staff we would like to thank you for your full star review.
All of your compliments have gladly been shared with the entire team .

Me and my team are looking forward for your next stay in TUI SENSIMAR Rocador.

Best regards

Omdömet skrevs 15 juli 2017 från mobil enhet

Vi var på detta Hotel en vecka och då hade vi problem med ac varje dag fick en uppgradering till gardenwiew och då fick vi se lite mer betong mycket konstig gradering.
Fick lägga många timmar på att stå i receptionen. Då vi åkte med tui så var inte dom så mötesgående kändes som vi tröttar ut dom en vecka går ju fort .
Det är en konstig plan lösning på hela hotellet då det ligger i en slänt kom inte hit om du har svårt att gå.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
2  Tack llarsp

Dear llarsp

Firstly we would like to thank you for taking the time to share your personal impressions on your stay at our Hotel TUI SENSIMAR Rocador .
It is only through feedback such as yours that we are able to maintain and indeed, where necessary, improve upon the service that we provide to our valued guests.

We sincerely regret your disappointment regarding the A/C we accommodated you.

we do hope we will have the opportunity to change your first impression about our service and turn it into a wonderful holiday experience with TUI SENSIMAR Rocador in the near future.

Kindest Regards,

Omdömet skrevs 16 juni 2017 från mobil enhet

Besökte hotellet en vecka i juni tillsammans med make och våra goda vänner. Hotellet var utmärkt från ankomst sen kväll till avresa på kvällen en vecka senare. All personal var mycket trevliga och serviceinriktade. Vid ankomst serverades ett glas cava medan portieren ordnade med incheckningen som gick mycket smidigt. På rummet fanns bl a kaffe/te kokare, frukt och vatten, badrockar och kylskåp. Frukosten innehöll allt man kan önska sig, även cava på söndagen! Ingen trängsel i matsalen som var trevlig. Poolområdet var också bra, ingen trängsel där heller och inga "bokade" solsängar. Poolbaren serverade både dryck och lättare maträtter. Stor pool där det bl a ordnades vattengymnastik varje dag. Poolhandukar ingick och kunde bytas ut när man kände för det utan kostnad. En kväll mitt i veckan överraskade städpersonalen med en flaska cava! På fredagkväll blev gästerna inbjudna på middagsbuffe och en kort presentation av hotellets personal samt underhållning. Hotellbaren var också trevlig och hade ett bra sortiment. Hotellet var mycket välstädat och höll en hög standard på servicen. Utcheckning kl 11 med möjlighet att duscha på spa-avdelningen gjorde att vi inte missade någon pooldag trots att vi reste hem på eftermiddagen.

Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Freja100
Adel H, General Manager på TUI BLUE Rocador, svarade på det här omdömetSvarade 17 juni 2017

Dear Guest "Freja100",

Thank you so much for the time you have taken to share your experience with us.

We cannot wait to welcome you once again at TUI SENSIMAR Rocador.

Best Regards