3 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline142 US$
eDreams142 US$
Agoda.com142 US$
Tripadvisor142 US$
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

Trevligt bemötande vid ankomst. Personalen kunde ge information på bra engelska.

Bodde i en 2 rumslägenhet på andra våningen. Det finns ingen hiss, så du måste bära upp dina väskor för trapporna. Jobbigt om den är tung eller om du av hälsoskäl har några svårigheter.

Lägenheten i sig är relativt stor. Sovrum med stor dubbelsäng, många kuddar och täcke finns att tillgå. Bra luftkonditionering.

Badrummet var helkaklat, helt ok. Lite svartmögel? här å
där. Skönt badkar.
Bra tryck i duschen.

Vardagsrummet/köket var bra storlek. Fanns en soffa, litet bord för 2, kylskåp/frysfack, kokplatta och nödvändig köksutrustning.
Diskmedel, svamp och handduk fanns. Vi tog med disktrasa hemifrån.

Balkong med 2 stolar + bord och räcke att torka tvätt på.

Skönt och välbefolkat poolområde. Kan tänka mig det är kaos där under högsäsong. Mycket barn, så reser du utan barn. Glöm en lugn stund utan skrik och spring. Fanns dock 2 barnpooler, men barnen var mest i den stora?

Vi hyrde bil några dagar. Fanns parkering utanför hotellet. Dock alltid typ full. Så fick stå på gatan.

Omgivningarna är bra, nära stranden, bussen, restauranger och supermarkets.

Det som störde oss mest var ljuden från städpersonalen klockan 7 varje morgon. De hade sitt förråd under vårt sovrum. Huset var inte direkt ljudisolerat, så tänk ljudet av 7 högljudda kvinnor som ska packa sina städvagnar. Ingen sovmorgon här inte..Städningen för övrigt genomfördes varje dag. Dock torkades inga ytor av, exempelvis dammtorkning.

Rekommenderar detta hotell till en barnfamilj men inte så höga krav.

Datum för vistelsen: september 2019
2  Tack sarulven
Omdömet skrevs 31 oktober 2018 från mobil enhet

Rent och fräscht hotell med trevlig och omtänksam personal! Maten var väldigt bra och de hade kunskap om lämplig dryck till.
För barnen fanns det mycket aktiviteter att göra. Poolen skulle dock kunna vara större, kunde stundtals bli riktigt trång, men en kort promenad så tar du dig till härliga havsvikar i turkost vatten. Det går att hoppa från kanterna, till barnens och vuxnas glädje!

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack CronisC
Prinsotel, Guest Relations Manager på Prinsotel Alba Hotel Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 28 november 2018

Dear guest,
thank you very much for your kind comment and also for rating your stay in Prinsotel. We are very glad to know, you enjoyed the stay with us. Looking forward to your next visit!
Kind regards, Prinsotel

Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Bodde här två veckor i slutet av juni. Vi hade lägenhet, rummen var stora med en enorm och superskön dubbelsäng. Vår 19 åriga dotter sov i bäddsoffan, som även den var bekväm att sova i, vilket vi annars ofta haft problem med. Städningen var bra, med undantag för sand på balkongen vissa dagar och dåligt att inte bord och avställningsytor torkades bättre.
Poolen var härlig, med många solstolar och fullt med aktiviteter för den som ville vara med på det. Vi tillbringade dock de flesta dagarna på stranden som bara låg några trappor ner från hotellet. Närheten till stranden var en positiv överraskning. Den närmsta stranden Cala gran är supermysig, men som i alla vikarna är det fullt med folk och för att få solstol var det att gå ner tidigt som gällde. 2 solstolar och parasoll kostade 15,70€, så ganska dyrt. Men det fanns plats i sanden för den som inte ville lägga pengar på det. Även i sanden var det trångt. Några dagar låg vi vid poolen (gratis solstolar och poolhsndduksr) och gick sedan ner de få minutrarna det tog för att bada i det kristallklara vattnet i viken. Vattnet i Cala gran är klarast och renast. Städningen på stranden var dock under all kritik, massor med fimpar i sanden, men kanske ska man skylla det på de grisiga turisterna som inte har vett att plocka upp efter sig. Borde införa böter på nedskräpning.
Hotellet har bufferestaurang frukost, lunch och middag men det var inget vi testade så kan inte uttala mig om den. Däremot fanns det även en poolbar med en lunchrestaurang som var öppen 12.30-15, med riktigt god mat och bra prisläge om man jämförde med strandrestauranger. Tryffelpasta (mycket mat och fantastiskt god) runt 8€, burgare med pommes även det runt 8€, men mest prisvärd var deras gyros med pommes 4.50€. Riktigt stora och goda pizzor hade de också.
I anslutning till hotellet låg pico, en italiensk/ asiatisk restaurang med god sushi och pizza. Men stan med alla restauranger och butiker ligger bara en kort promenad bort, typ 5min.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack loveresa2015
Prinsotel, Guest Relations Manager på Prinsotel Alba Hotel Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2018

Dear guest,
thank you very much for your kind comment and also for rating your stay in Prinsotel Alba. We are very glad to know, you enjoyed the stay with us. Look forward to your next visit! Kind regards, Prinsotel.

Omdömet skrevs 18 oktober 2017 från mobil enhet

Första dagarna var bra, efter 3 dagen när jag gick upp på morgonen, och drog upp gardinerna hittade jag vid sidan av fönstret svartmögel lika stor som en fotboll, dom "löste" problemet med att tvätta rent och måla över. En dag senare stals min dotters IPad och laddare från rummet. Efter att ha tagit detta med personalen, kom städchefen upp, och skällde ut oss och kallade oss lögnare. Vi vet exakt var plattan låg på laddning, inget annat var taget på rummet. Fick tillbringa en hel dag för att polis anmäla och kontakta försäkringsbolag. I övrigt var omgivningarna fina och god mat och bra bar på hotellet. Fint väder .

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack JanH4779
Prinsotel, Guest Relations Manager på Prinsotel Alba Hotel Apartments, svarade på det här omdömetSvarade 9 november 2017

Dear Jan,

We appreciate the kind review you wrote about Prinsotel Alba. We hope to see you soon again.

Kind regards,
Prinsotel
Guest Relations Manager

Omdömet skrevs 30 september 2017

Stora rum med vardagsrum och sovrum. Nytt och fräscht. Fina balkonger med fin utsikt över grönskan. Stor skön dubbelsäng. Trevlig personal. Väldigt nära stranden, en otroligt fin strand! Gymmet var helt okej med fräsch utrustning. Mycket dagliga aktiviteter t.ex. dans, bollsporter, barnaktiviteter osv. Det som var negativt var att under maj månad när vi var där var poolen inte uppvärmd så det var väldigt kallt i poolen, ytterst få badade pga detta. Wifi bröts till och från vilket var irriterande. Maten i restaurangen var okej, men inget speciellt. Priserna var ganska höga för t.ex. en hamburgare.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Gullan S