Omdömet skrevs 15 oktober 2017

Stora fräscha rum. Vi fick dock ett rum med balkong med utsikt över alla köksfläktarna - bullrigt och fult. Personalen vid frukost och middag var inte alls intresserade av att serva oss. Inget erbjudande om att beställa dricka till middagen. Svårt att få tag i någon för att beställa omelett till frukost.
Trångt poolområde och slitna solstolar.
Helt ok middagsbufféer, men dålig varmhållning.
Bra frukostbuffé men saknade yoghurt.
Helt ok hotell som ligger centralt och bra. Nära till stranden.
Karaokebar som stör på kvällen. Lyhört.

• Bodde här: september 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Meliá Hotels International
Tack JEC_familjen
Kurt N, Director de Relaciones con Clientes på Sol Cala d'Or by Melia Apartamentos, svarade på det här omdömetSvarade 22 oktober 2017

Dear JEC_famijien,
Thank you very much for let us know your opinion about our Sol Cala d'Or . Your opinion is very important for us to improve all our services and make sure that our customers have a pleasant stay with us.

We hope to welcome you again in our hotel

Kurt Nolden
E-Guest Experience Manager

Omdömet skrevs 11 oktober 2017

Vi är två friska pensionärer och detta var vårt tredje besök i Cala d'Or - det första var nog för 25 år sedan. Orten har utvecklats till ett tättbebyggt turistområde, med massor av nya, men låga hotellbyggnader överallt, alla skinande kritvita, omgivna av grönska, samt många souvenirbutiker, utmärkta gelaterior, restauranger, bra läder-och klädbutiker, apotek etc.
Genom Ving hade vi bett om en tyst lägenhet på 2-3 våningen med kvällssol och fick som vi önskat: två stora rum, rymlig balkong mot poolen med skugga tills på eftermiddagen, välutrustat kök och badrum. Att det fattades riktigt fönster i sovrummet gjorde inte så mycket. Rent och välstädat med välfungerande tyst luftkonditionering. Personalen i receptionen pratade engelska och var vänliga och hjälpsamma. Hotellet är lite av en labyrint men man lär sig snabbt att hitta rätt. Stor foyer med bytesböcker. Området var vackert anlagt med fantastisk fin grönska, slingrande gångar med palmer och Hibiscus mellan hotell och pool. Gott om solsängar och förhållandevis lugnt för ett så stort hotell. Men det var inte högsäsong.
Med självhushåll var det lätt att köpa alla förnödenheter. Förutom hotellets Sparbutik finns en lite större, något billigare och mer välsorterad Spar ca: 100 m längre ner med nybakat bröd varje morgon och bra vinsortiment. Inklusive Cava!
Ytterligare c:a 200 m. längre ner kommer man till den härliga Cala Gran med fin badstrand med solsängar och liten safe på parasollen (smart!) för c:a 150 kr/dag (!) samt en mycket trevlig strandrestaurang (Cafe & Pizzeria, Dreas M.) på vä. sida av stranden med vänlig betjäning och rimliga priser.
En stor, välsorterad SUMA (supermarket med färskvaruavdelning) finns ca: 500 m. upp längs Carrer de Portinax.
I ”Restaurangdistriktet” hittade vi i hörnet Av. de Belgica - Carrer d'en Toni Costa ”Cafeteria Plaza” (vita, bekväma korgstolar) med stora portioner av Calamares Romanes m. frites och fräsch sallad. Rekommenderas!

Tips för att välja rum: Tyst rum på 2-3 vån. med pool utsikt, kvällsol.
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
1  Tack BWGerhardt

Dear BWGerhardt,
Thank you very much for your nice comments and thank you for choosing our Sol Cala d'Or Apartments for your holidays. I am so glad to hear that you enjoyed your holidays between us.

We all look forward to hearing from you again for your next holidays.

Best regards,

Omdömet skrevs 7 september 2017 från mobil enhet

Ett mkt fint & fräscht lägenhetshotell, trevlig personal. Stor & bra pool, dock minus för Alla solstolar som var "paxade" på bästa ställen utan att folket dök upp på hela dagen.
Minus för karaokebaren på baksidan som spelade högt varje kväll. Bra frukostbuffé, bra middagsbuffe! Bra läge för promenad till alla badvikar marinan & centrum med mååånga restauranger! Ett hotell som verkligen ser ut som på bilderna! Ett ställe jag gärna återkommer till!

Bodde här: september 2017, reste med familjen
Tack Malin P
Kurt N, Director de Relaciones con Clientes på Sol Cala d'Or by Melia Apartamentos, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2017

Dear Malin P,
Thank you very much for let us know your opinion about our Sol Cala d'Or. Your opinion is very important for us to improve all our services and make sure that our customers have a pleasant stay with us.

We hope to welcome you again in a future.

Your sincerely,

Omdömet skrevs 5 juni 2017

Ett mycket bra och prisvärt hotell. Personalen i receptionen var jättetrevliga och hjälpsamma. Vi checkade in mitt i natten och receptionisten hjälpte då oss att hitta någon Supermarket som fortfarande hade öppet. Mycket tacksamt.

Rummen var fräscha och bra städade. Enligt infon från hotellet skulle handduksbyte ske två gånger och sängkläder skulle bytas en gång under vår vistelse på 1 vecka. Men fick vi nya handdukar och sängkläder oftare än så. Så det var skönt.

* Sängen var helt okej men en aning kort. Jag och min sambo är 178cm och 172cm och stördes en aning av detta.

* Badrummet var också helt okej. Det var fräscht men kunde ibland utsöndra en unken avloppslukt. Framför allt på mornarna eller när man kom hem på kvällen. Duschen var helt godkänd men det läckte ut mycket vatten på badrumsgolvet.

+ Helt okej Wifi (gratis) - Fungerade dock inte på balkongen.
+ Trevlig och hjälpsam personal
+ Bra poolområde med fantastiskt sköna solsängar i poolen.
+ Barservering ute i poolområdet.
+ Hotellet har en badvakt

- Visst, det är ett budgethotell men det kändes lite väl att ta ut avgifter för strykjärn, hårtork och tvdosa (okej, tv'n använde vi inte en enda gång ändå)
- Vatten i hela badrummet när duschen användes

I övrigt är vi jättenöjda med hotellet och allt. Det är gångavstånd till butiker, restauranger och stränder (Cala Gran rekommenderas). Det ligger en Supermarket som har öppet 8-22 i samma byggnad som hotellet. Bakom hotellet låg en stor lekplats med hoppborgar, radiostyrda bilar och hockeyspel.

Tips för att välja rum: Balkong mot poolområdet. Barnfamiljer verkade uppskatta rum på bottenvåning med terass mot poolen.
  • Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack Patrik J
Kurt N, Director de Relaciones con Clientes på Sol Cala d'Or by Melia Apartamentos, svarade på det här omdömetSvarade 17 juni 2017

Dear Pajster,
Thank you very much for letting us know your holiday experience at the Sol Cala d'Or Apartments.
We are very happy to hear that we fulfilled your expectations and that you had a nice holiday between us. Your opinion is very important for us to improve all our services and make sure that our customers have a pleasant stay with us.

Kind regards,
We are very happy to hear that we fulfilled your expectations and that you had a nice holiday between us.Your opinion is very important for us to improve all our services and make sure that our customers have a pleasant stay with us.

Omdömet skrevs 11 april 2017

servicen var mycket bra hjälpsamma ligger nära barer och resturanger men väldigt lugnt område ändå nära till beachen , Hotellet är barnvänligt men ändå lugnt. Finns en fin stor solterrass upp på taket för dom som ändå tycker att barn kan störa i den stora poolen

• Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack Mats J