Omdömet skrevs 7 september 2016

Detta hotell representerar både det bästa OCH sämsta hos ett hotell. Och lite däremellan.
Maten var ok. Man hade lite olika teman. En del mer lyckade än andra. Men man behöver inte gå hungrig. Det fanns en buffétrestaurang samt en annan där man vart serverad mat. Buffétrestaurangen var otroligt tråkig. Påminner om en mindre rolig skolmatsal. De som arbetade där gick enbart runt och plockade undan porslin. Man fick gå och hämta sin dricka i en lucka. Dom tilltalade inte ens gästerna. Under lunch och middag kunde man inte ens få en kopp kaffe efter maten. Ingen möjlighet att sitta ute och äta om man inte gick till poolbaren.

Underhållningen var sådär. Mest för barnen. Trots att det var mycket gäster som satt kvar på kvällen så stängde allt. Då vi satt på restaurangen vid poolen och åt, så stängde dom ner fast vi inte ätit klart. Började kånka runt med solstolar osv.

Hotellet hade ett fint soltak som ingen använde. Vi bad om att få upp ett parasoll då det var väldigt hett däruppe och inga platser vid poolen eftersom alla paxade platser utan att vara där.. Det var helt omöjligt att få. Två timmar senare bad två spanska kvinnor om samma, då gick det så bra så.

På hemresedagen frågade vi om vi kunde få komma in och äta frukost några minuter innan dom öppnade kl 08:00 för att slippa stressa. Det var omöjligt.

Städningen på rummen var bra. Städerskorna var den personal som var trevligast. Hälsade alltid glatt! Men städningen kring pooler osv var obefintlig. Samma fimpar kunde ligga där i flera dagar. Även i receptionen var servicen bra. Annars måste jag säga att jag tycker servicenivån var under all kritik. De som var trevliga var mycket trevliga men dom var få. Det kändes som man kom och störde. Deras engelska var också ganska begränsad.

Rummen var bra. Sängarna ok. Det som var bäst var att hotellet var väldigt välisolerat. Hördes ingenting då man stängde dörren.

Enda anledningen till att hotellet får en trea och inte en tvåa är läget. Nära till strand och centrum. Stort och luftigt med många pooler.

• Bodde här: september 2016, reste med familjen
1  Tack Jessica T
Omdömet skrevs 4 september 2016 från mobil enhet

Fina pooler, varierande mat men efter en vecka blir man trött på det ändå. Trevlig personal, nära till ett mindre centrum.

Vårt rum luktade illa, men vi hade totalt 4 rum i vårt sällskap och det var bara vårt som luktade illa så var nog bara det rummet. 8201 ifall någon är intresserad.

Rekommenderar detta, helt klart värt pengarna.

Bodde här: september 2016
Tack Anders N
Omdömet skrevs 18 augusti 2016 från mobil enhet

Vårt 7 år på Mallorca dock 1 ggn i
Cala D'Or
Äntligen hemkommen från en vecka på Mallorca. Hotel Ferrera Blanca med sk All Inclusive. Hotellet ligger i en liten bukt vid havet. Solatolar finns men kostar 60 euro för 5 dagar. Hotellet har 3 pool områden med solstolar som egentligen inte får reserveras i förväg men redan kl 0600 var många av dem tagna o vid kl 0730 är de flesta reserverade. (Vi ställde klockan 3 dagen för att hinna få 2 solstolar.)Gäller att vara i tid. Många av dessa stolar används ej under dagen men går ej att ta någon då de har handdukar på sig.
All Inclusive är inget vidare. Endast 1 sort vitt- rött o rose vin. Ett litet utbud av drinkar och vill man få tex ett glas Bailys så kostar det extra. Det är enormt mycket som ej ingår. Om du vill få ta del av hela premium utbudet hos hotellet så måste du boka via deras hemsida å då får du ett guldarmband. Vi åkte med Apollo och fick då ett vanligt blått armband vilket somsagt begränsar utbudet markant.
Observera att detta är ett hotell med mest brittiska gäster vilket gör det svårt för svensktalande barn. Det verkar också finnas ett litet vattenland för barn på hotellets hemsida och på Apollos men detta ligger utanför området med en väg som måste korsas.
Rummet för All Inc är väldigt små men relativt fräsha. Dock är städningen under all kritik då det enda städerskan gjorde var att bädda sängen. Fräsh toalett o dusch.
Om ni tänker er att välja detta hotell så tänk om och välj istället ett annat. Är ni ute efter All Inclusive välj då hellre ett hotell som endast har det.
Och.. ni kan istort sett gå in på restaurangen i spandex å brynjelinne för personalen bryr sig inte. Ni kan räkna med att bli äcklade av hur vissa människor klär sig på denna restaurang.
Å sist men inte minst man störs oerhört mycket av de inkringliggande hotellens kvällsunderhållning.
Låter detta lockande så åk för all del hit men du kommer bli otroligt besviken.

Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack malinn71
Omdömet skrevs 7 juni 2015

hotellet håller bra klass servicen är väldigt bra effektiv personal som alltid har ett leende på läpparna nära stranden där gäller inte allinclusive men det gör ingenting det finns cafe på stranden rummen är bra man sover gott rent o snyggt maten är god nya rätter varje dag det enda som var tråkigt var att receptionen sa när vi kom att våra rum ej var klara men vi kunde få ett rum med bättre utsikt för 10 eur om dan vi tackade nej och fick vänta 1,30 timme på våra rum annars var det här en trevlig vecka vi är mycket nöjda

• Bodde här: maj 2015, reste med familjen
Tack mikael c
Omdömet skrevs 6 augusti 2014

Hotellet i sig var riktigt trevligt och även hotell området, poolerna kändes lite små med tanke på hur många gäster som skall nyttja dessa, MEN det var riktigt nära till stranden där det fanns många solsängar och parasoll 3 sängar och parasoll 16,50 euro per dag och andra veckan sänkte killen till 12 euro, man kunde även reservera sina platser om man ville.
Killen var kanon trevlig och hälsade artigt varje morgon och sa adjö när vi gick för dagen han höll koll på på oss som kom och var vi en person kort så undrade han vart denna person var, och sa man att han/hon kommer senare då slapp man betala tills personen kom eventuellt slapp man betala helt och hållet . :-)
Där fanns även en trevlig lunch restaurang, och en liten minimarket och en herre som sålde kyld melon, annanass, vindruvor och bananer.
Men det var rent och snyggt och det fanns badvakter vid poolerna.
Och det utfördes aktiviteter för de boende vid poolerna och fotbollsplanen och volleyboll banan
mycket bra utformat.
Bra och trevlig personal i receptionen.

Att servicen får dåligt betyg beror på URUSEL städning från dag 2 och till vi åkte hem.
Städerskan sprutade rengöringsmedel i ena duschhörnet så att det skulle lukta rent... Hmmm
men glasväggarna till duschen var fulla med fläckar från schampo, kalk.
Och glashyllan ovanför toaletten var full med damm, drog med fingret i detta för att se dagen efter om det blev borttorkat...NOPP det var kvar.
Handfatet var i glas med blått inläg, och om man nu skall ha glas med en blå bakgrund eller annan färg, då bör man nog se till att man håller det rent och inte bara smetar ut med en trasa
för då ser man hur dåligt det rengjorts. MYCKET tråkigt !
Städerskan hade sönder en askkopp på balkongen, detta märkte vi när vi kom hem i och med att den var borta, frun gick ut barfota och såg plötsligt att det glänste till på balkong golvet.
Det låg en hel del små små glasbitar över en stor del av golvet, så vi städade upp detta
och vi tog upp detta med personalen men ingen åtgärd och INGEN ny askkopp, i samma veva försvann vår diskhandduk den fick vi heller aldrig men helt plötsligt hade vi 5 badlakan och vi var 3 personer och hade 3 badlakan från början.. ja ja, vi fick ju 2 nya STÖRRE handdukar iallafall.
Vi hittade även en hel del mörka hårstrån i hela lägenheten, och godis papper och topps under soffan.
Lite tråkigt att det blir på detta sätt när det är semester och det utlovas städning 7 dagar i veckan..

Utöver detta så finns det en liten minimarket ett stenkast från hotellet där man hittar det mest nödvändiga och varje morgon kunde man köpa nybakat bröd till sin frukost.. Kanon :-)
Och en bar (Papaya) som hade öppet på kvällarna och som var jätte mysig och mycket trevlig personal.

C:a 15 minuters gångväg från hotellet finns ett redigt stort restaurang område det är bara välja och vraka, en liten hint bara se till att kolla läget exempelvis första kvällen för att se hur god tid ni behöver vara ute för att få ett bord på någon av dessa restauranger:
Vi var dock 7 personer och det kan ju allt vara svårt att få ett bord för så många, men det funkade perfekt både med barn och vuxna, se till att få bord ute för det blir varm att sitta under tak.

trevligt och stort område att utforska, kolla även in hamnen och de restauranger som finns där mycket trevliga och man kan gå runt och kolla alla dyra fina båtar som ligger där.

Mycket lyckad semester och rekommenderas !

Tips för att välja rum: Bilderna bifogats visar Block 13, och låg lite avsides från huvuddelen och var riktigt trevligt då det var lugnt och tyst.
  • Bodde här: juli 2014, reste med vänner
2  Tack Mikael A