Omdömet skrevs 23 juli 2017 från mobil enhet

Säkert toppen för familjer med små icke simkunniga barn, men för mycket folk i juli. Solstolarna bokas upp tidigt på morgonen, så ingen sovmorgon om du vill ha en plats. Trångt i poolerna, som kryllar av ungar som troligen inte orkar ta sig ur vattnet för att kissa. Vi var här med lite större barn, 10 och 14 år. De blev fort uttråkade eftersom det till största delen var grunda pooler för små barn. Vid havet nedanför går det inte att bada! Långt till stranden som vi bara besökte en gång och aldrig mer. Den var en mardröm. Fullpackad med folk och inte trevlig alls.

Lägenheten var stor och fräsch, men räkna med att du kan hamna i sidobyggnad på andra sidan vägen.

Rekommenderar inte Cala Millor för den som söker en mysig ort. Charmlös och tråkig jämfört med andra ställen vi besökt på Mallorca. Strandpromenaden är trevlig men vi hade svårt att hitta vettiga restauranger. Vi åker inte tillbaka.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack esurd
Omdömet skrevs 18 juli 2017 från mobil enhet

Ett bra familjehotell med trevlig personal. Rummen är fina och välstädad. Poolområdet är fint med en trevlig pool. Det enda som är trist där är alla som är ute tidigt och bokar solstolar, så man behöver vara morgonpigg. Allt som behövs finns inom hotellområdet eller i närheten.

Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack Jessica J
Omdömet skrevs 10 september 2015

Vi bodde som familj med en liten på bottenvåningen i hus 8 och vi hade en fantastiskt stor terass på bottenvåningen. Vi hade två våningar eftersom vi var två par och de satte in en grind till trappen så lillkillen inte skulle kunna krypa upp där utan att vi frågat om det. Bra städning och trevlig personal. Litet minus att wi-fi inte ingick i priset. Det kostade dock bara €10/vecka men endast på en apparat åt gången.

• Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
Tack Marie_kson
Omdömet skrevs 7 oktober 2014

Vi hade en fantastisk vistelse på hotellet. Vi hade bokat svit som visade sig vara två rum med en stor balkong. Läget är perfekt, på morgonen drog vi ifrån gardinerna så vi låg i sängen och fick se solen gå upp över havet.
Mest tyska äldre semesterfirare hade jag läst. Visst var det så men det var inget problem, engelskan funkade alldeles utmärkt.
Vi hade bokat halvpension och gick med nervösa steg till Marins Playa för att inta middagen. Vi hade läst att det var ett himla liv och samma mat varje kväll. Så var det inte, det var asiatisk grill, fisk, pizza, hamburgare,kött m.m. Livat skulle jag inte heller kalla det, ok vi hade andra sittningen men efter en hel dag i tystnad vid poolen var det skönt att höra lite ljud.
Det enda som var mindre bra var internet i början men det fixades och nyckelkorten till hotellen som man inte klarade av att fixa. Vi var många som hade bekymmer med detta. Klättrade över muren vid strandpromenaden en gång för att jag inte ville gå runt
Här kan jag absolut tänka mig att bo igen.

• Bodde här: september 2014
1  Tack Christer D
Omdömet skrevs 17 mars 2014

Bara älskar detta ställe. Vi har nu bokat in oss igen för sommaren 2014, vilket blir 3:e gången på samma ställe. Perfekt om man inte vill trängas med barnfamiljer och ha det lugnt och skönt på semestern, här gäller åldersgräns 14 år. Jättefina rum (sviterna) med stor balkong som vetter mot medelhavet och poolen. Perfekt start på dagen med frukost intill poolen. Läget kan upplevas lite off, men det är ungefär lika långt till Cala Bona som Cala Millor. Ca 20 minuters promenad på strandpromenaden.

• Bodde här: juli 2013, reste som ett par
1  Tack cggc2014