Omdömet skrevs 25 juni 2015

Jag var för första gången i Toscana för ett par veckor sedan, närmare bestämt Greve Di Chianti och jag kan verkligen rekommendera stället där vi bodde. Det ägs av en svenska, Eva och hennes Italienska man, Massimo. Ett helt underbart värdpar, god mat och trevliga omgivningar. Vi besökte också en stor vingård, Castello Di Verrazzano där vi fick en rundvandring och fick höra om vingårdens historia. Den avslutades med en helt gudomlig lunch och vinprovning. I närmsta by, Greve ca 3 km bort hittar ni mysiga butiker och charkuterier. Hit kommer jag gärna igen!

Tips för att välja rum: Jag hade gärna valt en lägenhet istället, då det är skönt att kunna laga egen mat.
  • Bodde här: juni 2015, reste med vänner
Tack TSkartnes
Omdömet skrevs 14 juni 2015

Hade en fantastisk vistelse på Poggio Asciutto, ägarna Eva och Massimo är helt underbara!! Man känner sig som en del av familjen och vi hade en härlig vecka med hästar, hundar och katter! Om man vill ha en genuin Toscana upplevelse så är det hit man ska åka och bo, bättre kan man inte ha det!

• Bodde här: juni 2015, reste med vänner
Tack clwi
Omdömet skrevs 12 augusti 2014

Ett helt underbart ställe med allt man kan önska sig:
oerhört vackra omgivningar.
Alla nödvändiga faciliteter (och lite till) man kan förvänta sig att ett Agriturismo.
Massimo och Eva är fantastiska människor som är hjälpsamma och vänliga.
Middagarna rekommenderas varmt, Där ägarparet allt som oftast deltar och berättar mer än gärna om alla utflyktsmål som finns i Toscana samt en hel del annat roligt om man så önskar, de är oerhört kunniga.
Greve (ca 3km) är också en mycket mysig by med alla butiker, restauranger och charkuterier man kan önska. Även nära till Florens och Siena och mycket annat, hjärtat av Toscana helt enkelt.
Hit kommer vi komma tillbaka var så säker!

//Ludvig med resesällskap

• Bodde här: juli 2014, reste med familjen
Tack Ludvig4444
Omdömet skrevs 5 november 2012

Återigen en fantastisk vistelse på Poggio Asciutto!
Vilket värdskap! Personlig service och alltid bra tips på sevärdheter. Växlar enkelt mellan ett flertal språk.
Maten är gudomlig! Pröva på att gå en matlagningskurs, det gjorde vi denna gång, och det ångrar vi inte.
Promenader i det vackra grannskapet och ridtur om man vill. Greta och Senja två lekfulla hundar som
sysselsatte oss på gårdsplanen. Eva, Massimo och Olivia är fantastiska ambassadörer för sin verksamhet. Vi kommer att återvända med fler av våra vänner!
Tack för denna fantastiska vistelse!

• Bodde här: oktober 2012, reste med vänner
Tack 189852Cecilia49
Omdömet skrevs 1 oktober 2011

Allt överträffade våra förväntningar helt! Att komma till Poggio Asciutto var som att få vara i en dröm utan vakna upp. Hur man än vände sig så fanns en vacker vi att måla i akvarell, vilket vi också tillbringade en eftermiddag ned att göra. Vi red runt på gårdens snälla och vackra hästar och lärde känna omgivningarna. Och vi lärde oss laga toscansk mat i köket med värdparet Eva och Massimo. Vi besökte närliggande byar och marknader och vi vandrade långa sträckor i detta helt underbart vackra landskap. Som en bonus finns en härligt svalkande pool när vi bara ville slappa.
För oss två familjer med tre tonåringar blev dessa fem dagar något oförglömligt och paradisiskt vi aldrig ska glömma.
TACK TILL EVA MASSIMO OLIVIA
GRETA LILLA SKITEN PIPOSTRELLO OCH ALLA ANDRA