Hotel Miramonte(Bad Gastein)
Hotel Alpenblick(Bad Gastein)
  • Frukost ingår
Mondi-Holiday Bellevue(Bad Gastein)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 28/07
Boka nu, betala på plats
  • Fri parkering
Das Regina Hotel(Bad Gastein)
Villa Orania(Bad Gastein)
  • Fri parkering
CESTA GRAND Aktivhotel & Spa(Bad Gastein)
Kostnadsfri avbokning till den 29/07
  • Fri parkering
Euro Youth Hotel and Krone(Bad Gastein)(Mycket prisvärt!)
Hotel Gisela(Bad Gastein)
  • Restaurang
Omdömet skrevs 1 april 2018

Jag och min fru bodde här under vår skidsemester i Bad Gastein. Vi var förstagångsbesökare som ankom sent på kvällen. Informationen vi fick om hotellet vid incheckningen var begränsad. De hade kunnat imponera på oss med att berätta om shuttlebus direkt till liften. Om Wi-Fi på rummet. Om deras bastu och badavdelning. Om att frukost och middag ingår i priset. På det hela taget verkade nattportiern inte så intresserad av att berätta om deras fina hotell och alla dess bekvämligheter.
Rummet vi hade var en svit med ett sovrum, ett vardagsrum, balkong och två toaletter. Så rymligt och bra, mer än vad vi kunde förvänta oss. Hotellet är överlag något bedagat, inrett i en äldre klassisk stil (Inget fel i den stilen i sig), men en god service brukar snabbt ge en överseende med vissa skavanker.
Städningen under veckan lämnade en del att önska. Glas vi använt diskades eller byttes inte ut. Vi sa till om detta dag 2 och då bytte de glasen efter detta. Men de ställde tillbaka glasen där de hittat dem. Det vill säga att man aldrig fick känslan att de ställt något iordning mer än att bädda sängen. Vissa fläckar var kvar från dag ett till avfärd.
Handtaget till rummet satt löst. Vi sa till om detta ,men borde ha upptäckts av städpersonalen. Stolen på balkongen gick sönder då jag satte mig i den. Trots att jag inte tycker jag är någon tyngre person. Att plasten i den var gammal är dock svårt för personalen att upptäcka.
Bastu och badavdelningen var till stor belåtenhet. Flera typer av bastu fanns att prova. Poolen var okej, men hade hoppats på ett varmare termiskt bad. Kändes mer som en vanlig pool.

Maten under veckan var god, men av något enklare karaktär.

I receptionen fanns en man som vi träffade vid kanske två tillfällen (Bland annat vid utcheckning). Han verkade angelägen om vår trivsel och förhörde sig om det var något som kunde varit bättre. Gissar att det var receptionschef eller motsvarande. Så plus till honom också för visat intresse.

Sammanfattningsvis tror jag dock det är på den personliga servicen detta hottel skulle lyfta till en fyra eller femma. För det finns allt man behöver även om det inte är nyrenoverat överallt. Men hade vi haft en bättre städning och personal som brinner för att ge en god service så hade betyget kommit upp något snäpp.

Även om det är lätt hänt att lyfta negativa saker så vill jag ändå säga att vi hade en bra vistelse här och Janos i restaurangen gav oss extra fin service.

Bodde här: mars 2018
Tack Carl A
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Rummen stora och bra med allt man behöver, alltid välstädade. Underbar utsikt. Trevlig och hjälpsam personal i receptionen. Frukost stor och många alternativ. Bra pool och relaxavdelning. Klart prisvärt hotell, tio minuters promenad till liftar eller hotell limo.

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack Lotstornet
Sergey S, Manager på Hotel Elisabethpark, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

kära gosit! Vi är mycket glada över att läsa dina snälla ord. Detta motiverar hotellpersonalen

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger en bit nere i dalen men med ett trevligt café som granne.
Hotellet är lite slitet och skulle må bra av en renovering.
Poolområdet och relaxen är placerad med en trevlig utsikt över byn.
Rummen är rymliga men ganska dragiga som gör att man behöver ha radiatorerna på som saknar termostater.

Hotellets buffé är inte så hög klass men är tillräckligt efter en dag i backen.

Personalen är trevliga och hjälpsamma men utan tyska språket blir det lite svårt att kommunicera.

Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
Tack Jörgen W
Sergey S, Geschäftsführer på Hotel Elisabethpark, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2018

Dear Jörgen,
Tack så mycket. Vi kommer att försöka förbättra vår kunskap på språk
Sergey Sokolov, Direktor

Omdömet skrevs 27 februari 2016 från mobil enhet

Rummen och korridorerna luktar illa/avlopp, kaffet är blask ( vi fick köpa till extra varje frukost), skiddepån var överfull, röklukt i entrén/receptionen, taxin till& från liften fungerar ej pga saknar kösystem mm. När vi och en annan familj klagade fick vi höra av hotelldirektören att våra klagomål inte berättigade till någon kompensation Så dåligt bemötande och dålig service har vi inte varit med om tidigare under alla år jag rest ( över 40 år nu). Bo inte på detta sunkiga hotell som ligger långt ner från alla restauranger i Bad Gastein.

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
2  Tack Helen K
Omdömet skrevs 26 februari 2016 från mobil enhet

Hotellet har förmodligen haft sina glansdagar men det var länge sedan. Kan absolut inte förstå hur de kan ha 4 stjärnor. Vi klagade på nedanstående punkter och krävde kompensation men utan framgång.

Negativt

* rummen stinker avlopp från och till

* Hotellet stinker rök eftersom man får röka i restaurangen/ pub på bottenvåningen.

* stopp i toan 2 ggr så det svämmade över

* personalen i restaurangen verkar trötta på oss gäster.

* kaffet är som färgat vatten

* det finns en minibuss som går fram och tillbaka mellan hotellet & tågstation men utan något som helst kösystem så det blev kaos varje gång. Resulterade i många taxinotor.

*skidbussen går endast 1ggr/timme
(Ej hotellets fel)

Positivt

*Inomhuspolen med tillhörande olika bastun.

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Linda H