“Fantastiskt!”

Bella Vita Ristorante Pizzeria
Rankad som nr 26 av 292 Restauranger i Koh Chang
Kök: Italienskt
Bra för: Större grupper, Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Familjer med barn
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 19 februari 2018 från mobil enhet

Jag och min syster var otroligt sugna på italienskt efter en månad med asiatisk mat. Vi läste några recensioner om Bella vita här på TA och chansade, blir så ofta fel när man ska äta italienskt i Asien men här blev vi inte besvikna. Sällan jag ätit en så god carbonara - pastan var al dente, såsen krämig, krispigt bacon, extra parmesan vid sidan om. Underbart!

Datum för besöket: februari 2018
Tack Lovisa L

Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Vi var tre vuxna och två barn som åt en kväll i januari. Otroligt bra och snabb service. Beställde antipasto och vitlöksbröd till förrätt. Vitlöksbröden var bland det godaste jag ätit.
Blev pizza med parmaskinka och ruccola till huvudrätt, de andra tog pasta Carbonara och biff till huvudrätt.
Kan verkligen rekommendera denna restaurang. Italienaren som äger stället kom ut och hälsade och efter frågade hur maten smakade.

Datum för besöket: januari 2018
Tack monicaj795
Omdömet skrevs 20 december 2017 från mobil enhet

Till förrätt valde vi Bruchetta capresa, den var alldeles för mjuk och ganska smaklös. Sedan ville vi ha rött vin, husets var från Chile och smakade inget vidare, det kom dessutom direkt från kylen. Fick bli inhemsk öl istället, Singha! Sedan åt vi ganska smaklösa pizzor som med hjälp av chilioljan på bordet blev bättre. Vi var klart besvikna. Servisen var riktigt bra!

Datum för besöket: december 2017
Tack Agneta B
Omdömet skrevs 7 mars 2017 från mobil enhet

Liten italiensk restaurang lite från huvudgatan. Skönt att komma ifrån trafiken. Man sitter ute-öppet. Trevlig personal - iallafall ägarna. Goda pizzor och vi åt även helt godkänd pasta där en kväll. Vi smakade även på antipaston. Gott!
De har även riktigt gott italienskt vin. Gott som omväxling till all thailändsk öl och thaimat. Rekommenderas!

Datum för besöket: mars 2017
Tack GUNILLAI_13
Ladolcevitakohchang, Proprietario på Bella Vita Ristorante Pizzeria, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2017

Hi Gunilla
thank you so much for the great review.
Claudio

Omdömet skrevs 3 mars 2017 från mobil enhet

Riktigt bra restaurang som ger en känsla av Italien mitt i Thailändska stadsmiljön. Bra vin, inte vanligt här, bra kök och riktigt gott. Sitter på en bakgata vilket gör att man kommer ifrån trafiken lite. Skönt ställe.

Datum för besöket: mars 2017
Tack TommyI70
Ladolcevitakohchang, Owner på Bella Vita Ristorante Pizzeria, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2017

Tommy, thanks so much for your review. See you in the next days... Johnny

Resenärer som tittade på Bella Vita Ristorante Pizzeria tittade också på

Koh Chang, Trat Province

Besökt Bella Vita Ristorante Pizzeria? Berätta vad du tyckte!