Sea View Koh Chang(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Kacha Resort & Spa, Koh Chang(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Santhiya Tree Koh Chang Resort(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 46 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 46 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 124 US$/natt.

AWA Resort(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 62 US$/natt.

KC Grande Resort & Spa(Koh Chang)
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 96 US$/natt.

Rabattmeddelande! 21 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 21 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 145 US$/natt.

Klong Prao Resort Koh Chang(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
The Dewa Koh Chang(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Coconut Beach Resort(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 39 US$/natt.

Kaibae Beach Resort(Koh Chang)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 22 april 2013

Vi bodde sju nätter hos Matt och Tara (ägarna till resorten), och ångrade att vi inte bokat fler! Bodde i bungalowen närmast havet, tog 2 sekunder så kände vi oss "hemma". Härligt bemötande och man blev väl omhändertagen, super-service. Matt fixade allt, båtturer, o.s.v. Bungalowen är ren och fräsch, även om den inte städas förrän var tredje dag. Det är lätt att ta sig runt på ön med taxi, bara att gå upp till vägen (ca 5 min) och vinka in en. Till närmaste sandstrand är det ca 5 min med bil. Stranden vid resorten är stenig, så använd badskor. Bra snorkling dock (Matt lånar ut utrustning). Öns bästa restaurang (vi lovar!) ligger granne, kanonbra!

Tips för att välja rum: Närmast havet!
  • Bodde här: mars 2013, reste som ett par
Tack Ola S
Omdömet skrevs 19 maj 2011

Har du någonsin haft den där känslan av att du verkligen vill komma bort från all stress och krav? Bara vara, men ändå inte bli helt bortkopplad från världen. Paradise palms är precis ett sådant ställe. Jag ska berätta varför.

Jag har åkt dit flera gånger och för mig är det som att all stress bara försvinner ur kroppen redan första dagen när jag sitter på min veranda och tittar på solnedgången med en kall öl från kylskåpet i handen.

Här bor du nära vattnet i någon av tre bungalows (som passar för två) eller ett lite större hus med två sovrum. Att de har så få rum gör att själva Paradise Palms är väldigt lugnt och exklusivt. De som söker sig dit är avslappnade personer som vill ha en stunds paus från händelsernas centrum men ändå ha möjligheten att uppleva ön.

Tre minuters promenad därifrån ligger en av öns bästa fiskrestauranger, Saffron on the Sea, som serverar jättegoda thairätter till lunch och middag och vänsterländsk frukost. Tio minuter till och du kommer till min favorit The Hungry Elephant, en thailändsk restaurang som även serverar öns bästa västerländska biffar.

Själv resorten ligger en halvtimmes promenad eller tio minuter med scooter till öns turiststrand nr 1, White sands beach. Alltså på lagom avstånd från the action. Hit kan du åka när du behöver gå på 7-eleven eller dricka goda drinkar. Men du bor samtidigt tillräckligt långt bort för att slippa höra dunkandet från musikanläggningarna.

Åk alltså inte hit om du vill ha ett party (även om det finns en trevlig strandbar på resorten används den mest för lugna samtal över en öl), åk hit för att du och din vän behöver en stunds vila från världen.

Ägarna Matt och Tara känns för mig som en omhändertagande familj, speciellt nu när jag varit där några gånger. De är otroligt måna om att gästerna ska må bra men förstår samtidigt att ge en space om man behöver det. Jag som reser själv uppskattar verkligen att de har tid för att sitta och prata över en öl ibland men att det är upp till mig när jag vill ha det sällskapet. Och vill du göra en utflykt känner de till allt om ön. Inget känns som ett problem där.

Den enda nackdelen jag kan komma på är att stranden är stenig. Så letar du efter ett ställe med en lång sandstrand är det här inte rätt. För solbadande finns det upphöjda träplattformar att ligga på, men åker du hit tror jag du blir nöjdast om “lugn och ro” snarare än “steka mig i solen” står på din topp 1 lista.

Som sagt, jag har varit här flera gånger och jag älskar stället. Kommer definitivt tillbaka nästa gång jag är i Thailand.

• Bodde här: mars 2011, reste ensam
1  Tack Chrlindahl
Omdömet skrevs 25 april 2011

Detta ställe är otroligt. Allt från dess placering på ön till människorna som driver det.
I och med att det bara finns fyra bungalows gör det att man känner sig hemma väldigt snabbt, rummen är fräscha med tv, aircond och allt man behöver. Ärlighets-baren (alltså att man själv skriver upp vad man tar från den) är fantastiskt charmig och fin.

Dessutom hjälpte dessa människor (Matt & Tara) oss med så mycket mer. Vi var med om en motorcykel-olycka efter att vi hade lämnat och hotellet (på grund av att det redan var bokat) och olyckan skedde nära hotellets plats, så vår första tanke blev självklart att de kanske kunde hjälpa oss. De plåstrade om oss och hjälpte oss att laga motorcykeln, allt detta trots att vi inte ens bodde där!

Om vi någonsin återkommer till Koh Chang kommer vi utan tvekan att komma tillbaka till Paradise Palms!

• Bodde här: april 2011, reste som ett par
Tack masi78901
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 21 mars 2011

Vi hade 10 härliga dagar på denna resort och bodde i ett rum mot stranden.
Eftersom resorten är liten har alla rum utsikt över havet men det främre rummet har den bästa utsikten.
När du väl lyckats vingla i över småsten, var havet underbart att bada och koppla av i - crocs eller andra strandskor rekommenderas, men eftersom jag hade läst recensioner här tog jag särskilt med mig ett par så det var inga problem!
Matt & Tara var underbara värdar & hjälpte till med all information eller assistans vi behövde.
Vi blev också inbjudna att delta med dem & deras vänner i en grillkväll vilket vi verkligen uppskattade.
Tyvärr hade vi gjort Thai Cookery kursen den dagen (rekommenderas) så vi kunde inte äta mycket men hade en bra kväll ändå.
Taras fruktsallader till frukost var fantastiska och enorma!!
Så bra att vi var tvungna att ta ett foto.
Det var fantastiskt att möta upp med andra gäster runt baren i början av kvällen - ofta i sällskap med Matt och Tara & deras dotter Muksada (om det är så man stavar det!), motorcykeln var perfekt för att komma runt under dagen till närliggande stränder, men förmodligen inte lämplig för de riktigt branta backarna norr om White Sands & söder om Kai Bae.
Vi hyrde en 4WD-bil av Matt för en dag för att utforska resten av ön, vilket vi verkligen njöt av.
Vi har bott på stora opersonliga 5 * resorts innan, men efter att ha bott på Paradise Palms och andra resorts som detta i Thailand - aldrig igen!
De personliga detaljerna vi fick gjorde vår vistelse mycket trevlig & vi ser fram emot att få se Matt och Tara & Muksada igen, om de någonsin tar sig så långt som till Cornwall.
Koh Chang är en vacker ö & när vi återvänder kommer vi definitivt att bo på Paradise Palms igen.

1  Tack millymollyCornwall
Omdömet skrevs 2 februari 2011

"Hittade" Paradise Palms resort på Tripadvisors nätsida.Många har rosat anläggningen
och min sambo och jag kan bara ansluta oss.
Matt och Tara driver ett familjeföretag med fyra bungalows.Resorten ligger med direkt kustkontakt något söder om Koh Changs största turistområde White Sand Beach.
Värdparet gjorde allt för att vi skulle trivas.De var mycket hjälpsamma och alltid på plats.
Bungalowen var fräsch och välskött. Där finns AC och kylskåp, varm dusch och takfläkt om man föredrar det.Fin uteplats under tak på verandan.Inget oväsen; bara ljud från havet och havsbrisen. Fatastisk stillhet.
Havet ligger som sagt helt intill anläggningen och baren! och har en fantastisk solnedgång. Påpekas bör dock att "stranden" består av kullersten i olika storlekar som gjorde havsbadet något vanskligt.Badskor rekommenderas. Detta kan tyckas som en nackdel, men vi ser det på ett annat sätt.
Vi fick havet helt för oss själva och slapp säljare och strandmassörer.Vi slapp också partyfolket och discodunket.Ville vi ta ett beachbad nådde vi flera inom fem minuter på den scooter som tillhandahölls och ingick i hyran!
"Moppen" använde vi flitigt vid inköp och restaurangbesök. Det senare inträffade inte så ofta; öns bästa thairestaurang (Saffron ) låg ju bara 120 bort!
Som sagt,Paradise Palms resort kan verkligen rekommernderas. Sannolikt åker vi till baka till Koh Chang någon gång, och då kommer vi definitivt boka in oss igen hos Matt och Tara.

• Bodde här: januari 2011, reste som ett par
Tack Zorrolf