Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 22 mars 2019

Olé Tropical är ett alldeles lagom stort hotell med bra service och finfint kök. Till frukost, lunch och middag serverar man en riklig och varierad buffé. Service och städning är finfin och hotellet bjuder på aktiviteter och underhållning varje dag. Vårt rum var rymligt och balkongen var alldeles lagom stor. Det tar ca. 10 minuter att promenera ned till Playa de las Americas. Vi stannade i 14 dagar och har egentligen inget att klaga på - möjligen att ljudnivån i matsalen kunde bli lite hög.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Dag031
Omdömet skrevs 10 februari 2018

Tyckte det mesta var bra utan matsalen som var fruktansvärt bullrig. Måste ljuddämpas! Dessutom så läckte badkarets rör så att golvet i badrummet flödade av vatten. Guiden och värdinnan Ingrid var mycket proffesionell.

Rumstips: Högt upp så slipper du det mesta bullret från trafiken vilken kan vara irriterande!
Datum för vistelsen: februari 2018
Tack kennetha674
Omdömet skrevs 5 januari 2018 från mobil enhet

Jättefint och nytt och fräscht hotell. Stort utbud på frukostbuffén. Trevlig personal och bra städning. Tyvärr dras betyget ner pga de stenhårda sängarna som de dessutom bäddat med plastskydd som gör att det blir svettigt. En mjuk bäddmadrass och det hade blivit toppbetyg!

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack asasam
Ole T, Director General på Ole Tropical Tenerife, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2018

Kära gäst,

Först vill vi tacka för din recension av vårt OleTropical Hotel och hjälpsamma kritiker eftersom dina kommentarer kommer att hjälpa oss identifiera områden som kan förbättras för att förbättra våra framtida gästers semesterupplevelser.

Vi beklagar att du inte hittade din säng bekväm och lament inte informeras om detta under ditt besök, som vi skulle ha letat efter en lösning. Tydligen en grundläggande funktion i alla hotell är att garantera bekvämt och tillfredsställande nätters sömn därför har vi mjukare madrass toppers för de gästerna som föredrar att sova på en mjukare säng; för framtida tillfällen tveka inte att kontakta vår reception mottagning för allt du kanske behöver för att njuta av din vistelse bland oss.

Din entusiasm för vår personal är mycket uppskattad och kommer att vara en stor källa till motivation; vi kommer säkert inte att misslyckas med att förmedla era mycket vänliga komplimanger till dem alla.

Dessutom vill jag tacka för din kommentar om renglighet av våra rum och utbudet av våra frukostbufféer.

Återigen vill vi tacka för sin tid och kommentarer. Vi hoppas att se dig snart välkomna dig igen i vårt hotell.

Med vänliga hälsningar,

Hotel Director

Omdömet skrevs 29 oktober 2017 från mobil enhet

Bra rum med sköna sängar och kuddar. Fint badrum som är rent.

Trevlig balkong med utsikt mot havet och innergård med pool. Mycket bra och stor frukostbuffe'. En nackdel är att blir stökigt i matsalen på grund att man har musik i högtalare och från stolarna.

Hotellet har kvällsunderhållnibg med högt ljud som är störande. Även när det inte är underhållning så har man högt ljud från musik i högtalare i innergården vilket gör att man inte kan sitta i innergården, hade önskat lugnt och tyst.

Restauranger och barer har kvällsunderhållning vissa kvällar som stör till hotellet.

Om man vill ha mugn och så ska man inte bo i Costa Adeje närmast
Playa de Las Americas eller inne i
Playa de Las Americas.

Som helhet är ändå hotellet ett mycket bra hotell.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack BjFredrikJohansson
Ole T, Director General på Ole Tropical Tenerife, svarade på det här omdömetSvarade 30 oktober 2017

Kär Frederik,

Vi vill passa på att tacka dig för att ta time out av din dag för att skriva denna underbara översyn av din senaste vistelse i gästfrihet på Hotel OLE det tropiska Teneriffa och för att dela den med det omgivande samhället i Tripadvisor.

Vänligen ta emot våra uppriktiga ursäkter för de olägenheter som orsakas.
Dessutom vill vi be om ursäkt för bullret och vi förstår din preferens för ett mer lugnt boende. Våra gäster uppskattar mycket om vår underhållning. Volymen av vår animering är avstängd klockan 23 för att garantera resten av våra gäster.

Alla vi är glada att veta att du var mycket nöjda med våra medarbetare och att de lyckats överträffa dina förväntningar i fråga om att gästfrihet och service som levereras. Vi kommer säkert att vidarebefordra dina kommentarer till dessa gruppmedlemmar .

Det faktum att du har nämnt alla dessa aspekter i din bedömning motiverar ditt team för att hålla möten och i möjligaste mån överstiger våra krävande kvalitetsstandarder.

Återigen tack för att du valde vårt hotell för din semester och hoppas att få nöjet att servera dig igen inom en inte alltför avlägsen framtid.

Hotell Manager

Omdömet skrevs 29 april 2017

Ett bra och vänligt mottagande i receptionen som bjöd på Cava vid incheckningen. Rummen bra, sängarna bra men lite hårda, härlig utsikt från balkongen. Kylskåp finns. Städningen är bra. Frukosten helt suverän, inget fattas. Dessutom fick vi två glas Cava varje frukost utan kostnad. Personalen i restaurangen var mycket serviceminded och vänliga. I Poolbaren som hade en extrem servicenivå tack vare Bartendern Giovanna. Vi fick bra kontakt med Giovanna som är extremt vänlig och tillmötesgående och har mycket humor.
Personal gick runt flera gånger per dag och delade ut godis, glass och vänliga kommentarer runt poolen. Gympa i poolen, spel med barnen och bra uppträdande på kvällarna. Ett lugnt och tyst hotell trots trafiken.
Vi rekommenderar detta hotell varmt. Vi åker gärna tillbaka.

Rumstips: Välj rum högt upp så får du utsikt över havet.
Datum för vistelsen: april 2017
Tack pcmagnus2017
Ole T, Director General på Ole Tropical Tenerife, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2017

Kära Magnus

Vi är stolta över att du hade en utmärkt tid med din familj och är tacksam för din berömda översyn av vårt hotell i Ole Tropical Tenerife.

Å andra sidan tackar vi dig för dina underbara kommentarer till vår personal och kommer inte att misslyckas med att skicka din recension och gratulera Giovanna som du nämnde i din recension. Vi är glada att du kände dig väl omhändertagen från det ögonblick du kom fram till det ögonblick du lämnade.

Tack igen för ditt besök och mycket vänlig rekommendation till våra läsare och för att nämna våra barnvänliga atmosfär; Vi ser fram emot att betjäna dig igen och försäkra dig om vår yttersta omsorg och engagemang.

Vänliga Hälsningar

Hotell chef