Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Arian M

Ett väldigt vackert hotell

Omdöme om H10 Conquistador
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 maj 2018från mobil enhet
Vi var där med familjen. Det är ett väldigt fint hotell och det var nära till stranden och affärer. I den allmänna handikapptoaletten saknades det handtag på ena sidan. Rampen ner till restaurangen var lite för brant så det skulle vara bra om det fanns handtag på båda sidorna till rampen. De hade roliga aktiviteter både på dagarna och kvällarna. Personalen var underbart trevliga och roliga, det kändes som att man var en stor familj.
Datum för vistelsen: april 2018
Resetyp: Reste med familjen
Ser du något problem med det här omdömet?
Anabel G, Director de Relaciones con ClientesH10 Conquistador, svarade på det här omdömet
Svarade 7 maj 2018
Bäste Arian M,

Tack så mycket för din åsikt och din feedback du gav oss. Din åsikt hjälper oss att bli bättre och att utvecklas.

• Official website
    1 518 kr
0.8 km från H10 Conquistador
Visa fler hotell i Playa de las Americas
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Stort hotell med 4st rätt sega hissar var av minst en inte klarar fyra personer! ( må vara att vi var rätt så feta! Men ändå!?) Tog ofta trapporna. Hotelllet är slitet och behöver omfattande ytrenovering. Vickande klinkerplattor, kantstötta slitna möbler på rummen. Show/uppträdande på hotellets gård, poolområde som slutar vid ca: kl22,00. Gymmet om man vill träna är ett skämt! Två crosstrainermaskiner, två cycklar något gåband och en typ multi dragmaskin. Thats it! Nothing else! Poolområdet är välskött och fint med planteringar och palmer. Entre’n är stor och ger en lyxig känsla. Endast mellanstora poolen var uppvärmd till ca 22 grader. Vakterna mätte ytvattnet som då blev 24 grader. Men man mäter väl åtminståne en halv meter ner! Vi hade rum med utsikt över poolområdet och havet som var magnifik. Buffe’matsalen var stor med platser både inom och utomhus. Kvaliten på maten var helt ok (så pass att man går upp i vikt) men inte lika bra som på båtarna i karibien. Finns två andra restauranger på hotellet som vi besökte. En italiensk och en Asiatisk som var si så där. Visst med reduserat pris helt ok. På det stora hela ett rätt så bra hotell men inget himmelrike. Testar nog ett annat nästa gång.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Magnus V
Anabel G, Director de Relaciones con Clientes på H10 Conquistador, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

Bäste Magnus V,

Vi försöker alltid att göra din resa oförglömmlig och vi hoppas att vi nästa gång kommer att leva upp till dina förväntning.

Vi hoppas att du kommer tillbaka och vi ser fram emot att se dig igen,

Omdömet skrevs 15 januari 2018

Bästa läge i Playa de LAS America. Strandläge (men ingen egen badvänligt strand utanför hotellet) Dörrkontakt med fina strandpromenaden.

Hittills bästa maten på likvärdiga hotell. Omväxlande meny (hade halvpension, frukost/middag, utbyte mot lunch möjlig). Frukost fantastisk. Finns även all incl. att beställa. Vill man kan man utnyttja a la carte restauranger med prisreduktion. Kändes för en vecka inte behov av detta. Kanske lite stor restaurang men den fungerade helt ok. Har varit med om sämre på liknande hotell. Så godkänt men mysfaktorn fattas. Sitta ute är trevligt men ngt kallt i Jan. på kvällarna. På Frukosten fungerar det bra.

Aktivitetsledare som Tack och Lov INTE skriker hela dagen utan vi erbjuds på ett trevligt och sansat sätt olika aktiviteter ett antal ggr per dag. Inte hysteriskt utan genomtänkt och bra! Mitt på dan även möjlighet med liten danslektion med Show innan hur olika drinkar tillreds, provsmak om man önskade. Sen dansar man tillsammans om man vill.

Underhållning kvällstid, kan vara lite högt ljud och uppfattas störande? om man bor rakt under, men slutar runt 22.00.

Bra läge i Playan centralt men lugnt!

Gott om solsängar runt poler. Lite tätt här och var men fixar sig.

Här kommer min negativa kritik!
*Hissar, ja då är det bra att ha semester!

*Varmvatten/ lite otäckt att vattnet varierar i temperatur så kraftigt och hastigt. Kan plötsligt bli skållhett! Tänker på de som har småbarn!

*Gym!
Det som borde uppdateras och förbättras är deras gym! Är man intresserad och vill kunna nyttja så bör det ses över bättre. Fanns bra kondismaskiner samt en komminationsmaskin. Men bättre daglig översyn behövs. Saknar sedan ex Hantlar. Ytterligare träningsmaskiner vore en kvalitetshöjning. Brukar vara bättre standard på ett 4* hotell.

När vi checkade ut, hörde jag att man sa till ett par som checkade in, att vill ni ha vatten, gå till baren och fyll på de två flaskor som ni fick vid ankomsten till hotellet! Hade varit trevligt att inte, som vi gjorde, köpa och bära hem vårt eget vatten!!

Saknar
Kokare för vatten, -om man ex vill fixa lite kaffe/the på em på rummet.
Strykbräda/ strykjärn på rummet

Rumstips: Betala för havsutsikt! Priviligerade rum, dyrare men värt pengar
Datum för vistelsen: januari 2018
2  Tack 134Zudden
Anabel G, Director de Relaciones con Clientes på H10 Conquistador, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2018

Bäste 134Zudden,

Vi hoppas att du kommer tillbaka och vi ser fram emot att se dig igen,

Omdömet skrevs 4 november 2017 från mobil enhet

Hotellet är mycket bra. Ligger precis vid strandpromenaden. Vi har varit här för andra gången och är mycket nöjda. Maten är riktigt bra och halvpension räcker fint. Om barnen vill ha mat på lunchen går det att ära i poolbaren till rimliga priser eller ta en kort promenad till McDonalds. Visst finns det saker att förbättra. T.ex. nycklarna som hela tiden avmagnetiseras, men personalen är hjälpfull. På sina håll är hotellet något slitet men någon helrenovering behövs inte än på några år. En avkopplande vistelse i sin helhet.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack 574andreasf
Anabel G, Director de Relaciones con Clientes på H10 Conquistador, svarade på det här omdömetSvarade 6 november 2017

Bäste Andreas F,

Omdömet skrevs 3 oktober 2017 från mobil enhet

Detta 4-stjärniga hotell har mycket trevlig och tillmötesgående personal. Stor varierad frukost med löpande tillagning av bl.a. omeletter efter eget önskemål. Hotellet ligger vackert i anslutning till strandpromenaden med ca 10 min promenad till den fina stranden Playa de las Vistas. Stort poolområde för den som föredrar detta.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack 827sunee
Anabel G, Director de Relaciones con Clientes på H10 Conquistador, svarade på det här omdömetSvarade 13 oktober 2017

Bäste Sune E,

Tack för din kommentar om din vistelse på vårt hotell.

Omdömet skrevs 15 november 2016

Ett fantastiskt läge med härlig utsikt över havet och La Gomera. Trevlig strandpromenad för långa morgonturer. Kul att kolla in alla vågsurfare. Hotellet har bra restauranger och ett hörligt polområde.

Rumstips: våning 6-8
Datum för vistelsen: november 2016
Tack Per Ola L
Anabel G, Director de Relaciones con Clientes på H10 Conquistador, svarade på det här omdömetSvarade 21 november 2016

Bäste Per Ola L,

Tack för din kommentar om din vistelse på vårt hotell.

Vi är väldigt glada att du haft våra faciliteter och tjänster.

Vi hoppas att du kommer tillbaka och vi ser fram emot att se dig igen.