Omdömet skrevs 22 april 2018

Har varit många gånger i Play de LAS America, men det var första gången vi bodde på Mediterian men det blir absolut fler gånger. Rum på 6 våningen lugnt och skönt och allt rent och snyggt. Hela hotellet var precis som man önskar sig det ska vara och personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Maten, frukost och kvällsbuffen var mycket bra och billig, ända som inte var bra var deras kaffe. Fanns även lite kvälls underhållning med musik eller dans varje kväll. Stort bra poolområde och 25 meter bort finns havet och stranden. Hotellet är oxå helt ok för HCP. Kan varmt rekommenderas.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack 53leifj
Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Jättebra läge precis vid strandpromenaden i Los Americas. Stort elegant hotell, bra rum men badrummen skulle ändras till mer modern komfort. Väldigt bra frukost och bra trevlig serviceinriktad personal. Musik/dans varje dag på hotellet. Gångavstånd till många bra restauranger.

Datum för vistelsen: januari 2018
3  Tack brittmariea2016
Omdömet skrevs 7 januari 2017 från mobil enhet

Stort fint hotell men hade tyvärr högre förväntningar då det klassas som4+ av Tui. Rummen var små och de var ganska lyhört. De uppvärmda poolerna var riktigt kalla. ...Hjälpsam personal. ...Frukost buffé var god och mycket att välja på saknade dock mörkt eller grövre bröd.

Datum för vistelsen: januari 2017
3  Tack Camilla A
Omdömet skrevs 22 juli 2015

Vi har bott på detta Hotell ett par ggr. Inget fel på Hotellet men det är viktigt vilket rum man hamnar i. Ett tips är att boka rum med balkong och poolutsikt. Rummen inte så stora och lite mörka. Bra frukost men service och underhåll går det inte att skryta med. Det bästa med Hotellet är att man har nära till bra resturanger, shopping och Playa Las Vistas.

Rumstips: Rum mot polorådet
Datum för vistelsen: september 2014
1  Tack Tommy P
Esteban Sedano C, General Manager på Mediterranean Palace Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2015

Dear Tommy P,

First of all I must thank the dedicated time to send us your comments about your stay at the Mediterranean Palace Hotel. All kind of feedback is very important for us, as it gives us the chance to improve.

We have to thank you also for choosing the Mediterranean Palace Hotel as your choice for your holidays in Tenerife. We hope to be able to welcome you soon back in Tenerife.

Best regards,

Omdömet skrevs 22 december 2014

M. är stort, har bästa läge, fantastiskt poolområde och synnerligen vacker interiör.
Kan vara lite förvillande med de fem stjärnorna, speciellt om man som vi bott på
systerhotellet Cleopatra några gånger, ett hotell med fyra stjärnor, där standarden
på rummen är klassen bättre och med en mer kvalitativ frukostbuffé. Men relaterat till
priset är vi egentligen mer nöjda gäster här jämfört med Cleopatra och då hade vi sannerligen
inte mycket att klaga på.
Vad gör Mediterranean bra? Ett poolområde som fungerar; tillräckligt med solstolar, parasoller,
temperatur i bassäng, aktiviteter, med härlig vattendans som peak. Solen når in överallt och det blir många dagar vid poolen.

Personalen överraskade med en ytterst proffsig välkomstshow som fortsatte på dansgolvet med gästerna, en kväll att minnas.
Man sätter en ära i att tillmötesgå gästernas önskningar, man får räkna med att det kan ta tid, men man fixar det!
Hotellet har en sportsbar, mycket uppskattad när Champions League spelades.

Sammanfattningsvis, ett mycket väl fungerande hotell, i alla aspekter, men ta gärna med en dubbelkontakt till rummet, om ni som vi lever i den uppkopplade världen, hotellets wifi håller världsklass. och är gratis!

Rumstips: Ont om kontakter, ta med dubbeluttag!
Datum för vistelsen: december 2014
2  Tack Toho71