Spara

54 omdömen
från 46,93 US$
från 123,04 US$
Omdömet skrevs 13 februari 2020

Vi bodde i Los Cristianos och ville se något annat, så vi promenerade till ''grannbyn'' Playa de Las Americas. Absolut ingen skillnad, bara en mängd turister och inga sevärdheter (fast det visste vi innan). Varför gå över bron efter vatten, stanna där du är, blir inte bättre någon annanstans på denna kuststräcka.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack 418johnnyd
Omdömet skrevs 31 januari 2020

Super fin strand med mycket liv runtomkring. Sanden är fin och solstolar finns tillgängligt. Det var väldigt rent på stranden. Finns väldigt många restauranger att välja på i närheten om man blir hungrig.
Ps, tycker man om glass finns det en supergod italiensk glass i närheten.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Saabs00
Omdömet skrevs 23 januari 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe med fin utsikt och goda drinkar. Supergod italiensk glass på gelatomanio väl värt ett stopp.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack Lotta A
Omdömet skrevs 10 juli 2019

Vårt första och troligen sista besök på Teneriffa.
Inte för stränderna som var skapliga, inte för maten som var på sina håll otroligt gott och heller inte solen och landskapet, men för att Teneriffa och kan visserligen bara prata om sydvästra ön dit dom flesta turister åker, är totalt sönderturistat.
Du går inte många meter utan att det ligger ett hotell, en bar, en resturant ett supermarket på varje m2.
Man får helt enkelt ingen luft och andrum.
Vi är alla olika, men vi har rest på många platser runt jorden, men Teneriffa är den ön som saknar kulturella och minnesvärda sevärdheter.
Visst kan man hyra bil och se Teide, klippväggar, gamla träd m,m, och det gjorde vi, men tyvärr så får Teneriffa 2/5 i betyg.

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack mtbyggkonsultab
Omdömet skrevs 8 februari 2019 från mobil enhet

Åkte till Playa de las Americas under en vecka i slutet av januari/början av februari. Väldigt trevlig stad. Rent och fint med stort shoppingutbud. Trevliga restauranger och barer. Dock tråkigt med ”inkastare” men så är det ju tyvärr.
Jättefin lång strandpromenad. Vi åkte med ett trevligt sightseeing-tåg som hade hyfsat pris. Vädret slog om väldigt fort från mulet till strålande sol om vartannat. Kanske lite väl kyligt vissa kvällar och morgnar.

Datum för upplevelsen: februari 2019
Tack annsofiem408