3 personer tittar på det här hotellet
Priceline111 US$
eDreams100 US$
travelup.com148 US$
Omdömet skrevs 3 februari 2020

Kom för första gången till Gran Canaria och Playa del Ingles tillsammans med min mamma. Staden är för oss helt förfärlig. Otroligt ointressant stad med inriktning på turister. Massor av hotellkomplex, barer och restauranger. Många av barerna var INTE var barnvänliga.
Tack och lov så hamnade vi på Gold!!!
Hotellet har ett mycket bra läge och det är nära till det mesta. Stora fräscha rum som dessutom har ett litet men fullutrustat kök. Toaletten var lite trång men duschen var stor nog för 4 personer. Bor man på någon av de övre våningarna så har man dessutom en rätt ok utsikt över både hav och sanddynerna. Hade inte hotell Riu legat där det gör, då hade utsikten varit vidunderlig. Hela hotellet är rent och snyggt. Poolområdet är bra och rymligt. Tyvärr så är det samma sak här som på alla andra ställen att folk reserverar platser redan tidigt på morgonen. Skönt med 26 grader i poolen. Personalen är både effektiv och mycket trevlig.
Frukosten med bland annat den färskpressade juicen är underbart bra. Luncherna och då framför allt pizzan, tyckte vi var bra. Paellan var mindre bra men portionen var enorm så den kan man med lätthet dela på. Hotellet har ingen middagsservering men har ett samarbete med en mycket bra restaurang som heter La Palmera Sur som är värt ett besök.
Varje dag har hotellet ett erbjudande som till exempel gratis cava och tapas, Mojito för 6 euro eller pizza för 8 Euro.
Om jag, mot förmodan, skulle återvända till Playa del Ingles då skulle jag absolut återvända till detta hotell.

Rumstips: Rum högt upp har bra utsikt men det blåser mer. Alla rum har inte sol på terrassen eller balkongen
Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Kissegull
GOLDBYMARINA, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2020

Dear Kissegull,

WOW!! Thank you, thank you and thank you for such nice and detailed review :)

It's a really pleasure to see you had a wonderful time in our hotel and were highly satisfied with our facilities and services provided by all the GOLD team, who do always their best to make every stay more and more pleasant as possible.

We appreciate the time to share your experience, which is very important for us to keep improving.

SIncerely, your happines during your holidays is our main goal, so we're happy to see you'll choose GOLD again to stay for your next time in Playa del Ingles :)

Looking forward to hearing from you,
Best wishes,
Dayron - Front Desk

Omdömet skrevs 23 januari 2020

Hotellet var mycket bra, rummet fint och personalen trevlig och hjälpsam. Bra frukost och fint poolområde. Det var också snyggt och genomtänkt inrett i gemensamma utrymmen. Även läget var toppen. Kan rekommendera!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack j_wibe
GOLDBYMARINA, Recepción på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 27 januari 2020

Dear J_wibe,

thank you for your review about your stay!

We are happy to read you enjoyed the room and the facilities, so as you liked our continental breakfast.

We are looking forward to welcome you again at GOLD!

Warm regards,
Natalie- Front Desk Team

Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Ett väldigt bra hotell endast för vuxna där hela hotellet lyste gästvänlighet, kvalité och skapade en relaxande tillvaro.
Frukostbuffén rekommenderas att komplettera med då den var vällagad och innehöll att från nypressad juice till att få tillagda äggrätter såsom pannkakor, omelett etc.

Rekommenderas också att boka ett rum högt upp för att få bra ljus, vi bodde på 713.

Poolområde har tillräckligt med solsängar så ingen ”paxning” behöver ske på morgonen samt att det finns bubbelpool, vanlig pool samt en pool för simning. Poolservice finns för drinkar och mat.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Jens R
GOLDBYMARINA, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2019

Dear Jens R,

Thank you so much for taking the time to write this nice review about your experience with us at GOLD!

We are glad you found our breakfast complete and worth having! We especially love that it runs from 8 am until 12 noon, for those who don't like to wake up early :-)

We hope you'll visit us again soon in one of our sunny rooms!
GOLDen regards,
Victoria - Front Desk

Omdömet skrevs 8 december 2019 från mobil enhet

Fint och fräscht hotell. Supersmarrig frukostbuffé. Bra platser runt poolerna, mysigt med avskilda platser på sina håll.
Det här var vår andra vistelse så vi överraskades av en flaska vin på rummet som en 'välkommen tillbaka- present', så fint!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack imreser
GOLDBYMARINA, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 10 december 2019

Dear imreser,

thank you so much for your reservation a Gold and for the time to share your experience through Booking.com :)

We're really happy to know you had an incredible time and our services and facilities could conviced your to choose Gold again. For the team is a pleasure to welcome por GOLD Lovers because we have a new opportunitie to continue surprising you.

Thank you for the positive and constructive review!

Bes regards :)
Dayron - Front Desk Team

Omdömet skrevs 5 oktober 2019

Hotellet ligger mycket bra placerat. Nära till stranden men tänk på att det är stor höjdskillnad ner till stranden med många trappor.
Hotellet är barnfritt vilket passade oss väldigt bra. Frukosten var bra men vi köpte oftast hem egen frukost. Affär fanns alldeles bredvid med allt man behöver köpa.
Trevlig personal.
Standarden är kanske inte den bästa men helt ok.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Peter S
GOLDBYMARINA, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2019

Dear Peter S,

Thank you very much for taking the time to write a review about GOLD and your experience with us.

We are happy to know you liked the location, as well as the breakfast and that we are an only adults hotel :-)

We hope to see you again in a near future.
Warm regards,
Victoria - Front Desk