Omdömet skrevs 21 mars 2018

Trevligt bemötande, fräscha moderna rum, underbar frukost, mysigt poolområde, lugnt och skönt (adults only). Promenadavstånd till strand och shopping. Rekommenderas varmt av alla som vill ha lugn och ro runt poolen.

Bodde här: december 2017
1  Tack resresres
GoldByMarina, front desk på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2018

Dear resresres,
thank you so much for your nice words about GOLD,
We are glad that you enjoyed your time with us and would love to welcome you back really soon,
while, we wish you a GOLD time,
Arbelo - Front desk

Omdömet skrevs 29 januari 2018

När vi checkade in på detta hotell visade det sig att i vår bokning som vi gjorde med booking.com angavs endast en gäst i vårt bokade dubbelrum. "No problem. You pay for the room, not per person", fick vi veta och allt var gott och väl. När vi checkade ut presenterades vi en extra faktura för en extra frukust, €10 per dag. Efter en lång diskussion betalade vi surt och motvilligt. Vid en senare koll med booking.com visade det sig att samma rum med en eller två gäster gav samma pris. Vi kände oss rejält lurade. SE UPP. Se till att ha riktig koll på din bokning. Detta problem med sniken och oresonlig reception drar ner betyget för detta i övrigt mycket bra hotell.
I övrigt var personalen alltid vänlig och mycket hjälpsam.
Rummen ganska små med en soffa som inte går att sitta i. Riktig dusch uppskattas. Är trött på badkarsduschar i äldre hotell. Köksavdelningen ok innehållande det man kan behöva. Utmärkt sovkvalitet i mycket sköna sängar. En härlig frukost med bubbel vissa dagar och färskpressad juice varje dag. Solterrassen utmärkt och aldrig några problem med att hitta solstolar.
Lugnt och stilla runt poolerna och en varm dag smakar en iskall öl ur ett frostigt glas extra bra i poolbaren.
Vi återkommer nog tillbaka till det här hotellet men kommer vara mycket vaksamma på debiteringarna och kommer ej acceptera att bli lurade en gång till.

Tips för att välja rum: Högt upp åt söder.
  • Bodde här: januari 2018, reste som ett par
2  Tack Peroan
GoldByMarina, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2018

Dear Peroan,

Thank you for sharing your opinon about your recent stay with us.

I am sorry to read that the misunderstanding with your reservation affected to your general satisfaction during your stay. A double room at GOLD with self catering cost the same for one or two guests, but yours was different case.
You booked bed and breakfast for one, however you were two guests. For that reason you were kindly asked to pay a breakfast upgrade after you enjoyed the second unexpected breakfast service. On the other hand I am glad that you enjoyed of our rooms, pools and breakfast variety.

We hope to welcome you in a near future,
Best wishes and a GOLD day!

Omdömet skrevs 25 januari 2018 från mobil enhet

Fantastiskt retro-modernt hotell med vita fasader, gul-turkosa detaljer och skön flamingo-feeling. VÄLDIGT glad och trevlig personal (speciellt Aless, som blandade goda drinkar och som verkligen brann för att ge ypperlig service). Både jag och flickvännen älskade det här stället från första stund.

Är normalt inte mycket för poolområden, men detta var fenomenalt bra. Avkopplande, sköna liggmadrasser och poolservice. Finfin lunchrestaurang med bra utbud till rimliga priser. Hotellet arrangerar olika event varje dag. Vi testade bland annat på Afternoon-tea. En aning dyrt kanske, men samtidigt ett mycket trevligt intiativ. Gott te, goda bakverk, scones, och fingersmörgåsar.

Rummet var rymligt och fräscht. Städning på rummet varje dag. Sängen var bekväm, även om det hade varit ett plus om den inte glidit isär. Man kan välja på ett flertal olika kuddar.

Hotellet har ett väldigt bra läge intill Playa del ingles, Yumbo center och en fine dining restaurang av hög klass. Nära till busshållsplatser och taxin kom alltid inom 2 minuter.

Saknar redan omeletten på den fina frukostbuffen sittandes vid poolen, se morronsoleb titta fram och känna en svag vibdbris i håret.

Ett förtjusande hotell jag rekommenderar starkt

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
1  Tack Robert K
GoldByMarina, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 2 februari 2018

Dear Robert

Thank your for your vey nice review !

I am delighted to know that you enjoyed our modern-vintage colorful decor, pool area, breakfast and central location. You honor our whole staff with your kind words. Aless thanks your kind words.

It would be our pleasure to welcome you back for another incredible stay when your travels bring you back to Gran Canaria. Best wishes and a GOLD day!

Omdömet skrevs 18 januari 2018

Vilket fantastiskt mysigt hotell, bra läge, ingen stress, fantastisk personal, en helt underbar frukost ja detta hotell har lyckats, verkligen, det ända negativa att det var lite lyhört mellan rummen.

Tips för att välja rum: Gärna 3,e vånigen och uppåt för att få lite utsikt men även lägenheterna på botten exempelvis 112 har charmiga uteplatser
  • Bodde här: december 2017, reste som ett par
1  Tack Catharina L
GoldByMarina, Front desk på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 20 januari 2018

Dear Catharina L.
thank you so much for leaving us a feedback about your GOLD experience,
we are glad to know that you enjoyed our facilities and delighted to read your coments about our staff,
hope to see you back in a near future,
Kind regards,
Arbelo -Front desk

Omdömet skrevs 20 december 2017

Bästa hotell vi bott på - någonsin!
Vilken sevice.! Går inte att berömma denna personal nog! Högsta betyg till all personal!
Fantastisk god frukost! Ingen rusning till solmadrasserna någon gång. Alla fick den plats de önskade. Vackert poolområde med nya badlakan när du så önskade.
Underbart rum med utsikt över hav och land. Vi bodde på 7:e vån. Sol på alla balkonger! Finurligt byggt! Sköna sängar! Bra Wi-fi
Lugnt överallt, både i området, på rummet och i restaurangen.Inga stökiga hotellgäster någonstans!
Finns bara gott och säga om detta makalöst fina hotell. Åk hit!

Tips för att välja rum: Välj ett rum högt upp med em sol
  • Bodde här: december 2017, reste med vänner
1  Tack soltokig
Manager H, Front Office Manager på Gold By Marina, svarade på det här omdömetSvarade 26 december 2017

Dear soltokig,

Thank your for your very nice review and score! First and foremost I would like to sincerely thank you for choosing GOLD to stay during your holiday. We are delighted to know you enjoyed so much your stay. You honor us with your kind words about oir staff members. I am glad to read that yo enjoyed our breakfast, wifi and balconi.

We will be pleased to welcome you back for another incredible stay when your travels bring you back to Gran Canaria. Best wishes and a GOLD day!