“Utmärkt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
IFA Dunamar Hotel
Rankad som nummer 22 av 135 hotell i Playa del Inglés
MiljöledareSilvernivå
Omdömet skrevs december 16 2012 från mobil enhet

Bra och snyggt hotell. Bra pooler. Frukosten var alldeles enastående! Priserna i barena var också överkomliga. Mycket vänlig personal. Wifi mot betalning förutom i Lobbybaren där det var gratis. Bra prestanda på wifi. Hela hotellet till full belåtenhet.

• Bodde här: December 2012
1  Tack Mats J

Omdömet skrevs april 20 2012

Du som är äldre och vill umgås med äldre, här har du ett hotell med en snittålder på runt 70 år.
Inget illa med det, det var lugnt och skönt med andra ord, men är man yngre så kanske man vill umgås med folk i sin egen ålder och just här blev det svårt.
Men vad gäller hotellet i sig så var det helt okej område, nära till stranden, shopping och bussar fans nära till hands om man ville ta sig runt lite på Ön.
Maten tyckte vi var helt okej, brett utbud men oftast samma slags mat.
Vad gäller pool och poolområde så är det bara att titta på bilderna, hur fint som helst!! Sen fanns även en relaxavdelning med en jacuzzi och bastu, mysigt.
Och varje dag hade dom aktiviteter för besökarna med, men då det var en majoritet av äldre personer så blev det inte så mycket mer än frågesport. Vattengympan utblev helt, hade varit kul att testa!

Tips för att välja rum: Ju längre upp på hotellet ni får bo desto bättre, vilken utsikt!! Nu fick inte vi de bästa läget me ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2012, reste som ett par
2  Tack Ilir B
Omdömet skrevs april 9 2012

Mycket bra hotell, vi var en familj på 5 personer som åkte den 31 mars - 7 april och hotellet mötte allas förväntan. Poolerna var superfina och varma, det fanns tre stycken som vi såg.

MAT:
Maten var mycket god och välgjord, vi hade helpension då all mat ingick, dock fick vi betala för all dryck. På lunchen fanns det ca 12 rätter att välja på, vi såg dock att andra gäster som inte hade helpension fick en annan meny med andra rätter som vi också hade velat ha, exmepelvis clubsandwich och pommes. Frukost buffen var helt outstanding! mycket att välja på, kaffet ingick då och ibland fick vi nymixade fruktdrinkar med papaya och melon. Super gott! Middagen var även den jätte fin och jätte stor, mycket att välja på. Vi åt ute en gång och då blev de uppenbart hur bra hotellet var..

SERVICE:
Servicen var toppen, man hann knappt lägga ner gaffeln på den tomma tallriken innan den bars bort. Pesonalen visade stor respekt och var mycket hövliga. Behövde vi hjälp med vilken buss vi skulle ta till Las Palmas hjälpte dom i receptionen hjärna till. Det fanns en yoga-man som höll i vattenjympa och yoga klasser gratis under dagen, han var mycket trevlig och underhöll även barnen med påskäggsmålning. Showerna på kvällen var trevliga, vi gillade speciellt A-TOM-IC-JONES och precis som det låter var det Tom Jones copia. Men han var grym. Det var även trollerishower och dans.

STRAND:
Precis över vägen låg stranden, där gick vi en promenad på morgonen och förbi den angränsande öknen, friskt vatten och mycket folk. Dock gällde det att ju längre bort från hotellet vi kom se upp så man inte krockade med massa "nakisar" nudister hänvisas nämnligen 1000m bort från själva "centrum delen" av stranden. Det var lite roligt att nudisterna var tvugna att korsa pilgrimmsvandringen av påklädda turister som vandrade längs vattenbrynet...

Hotellet låg nära busshållplatsen som gick mot las Palmas och man vill shoppa, tar bara 30-45 min med buss.. Bussarna går en gång i halvtimmen. Bussarna mot Puerto rico går där med. Vi rekomenderar absolut, till hundra procent detta hotellet och kommer absolut åka tillbaka!

• Bodde här: April 2012, reste med familjen
3  Tack Michael M
Omdömet skrevs april 5 2012

Hotellet var otroligt vackert och härligt. Trevlig personal.
Hårda sängar och täcket var inte det finaste. Det var en filt med två lakan på vardera sida.
Poolen var underbar och där man låg var det svalkade men varm. Man kan ju oftast känna att det är som en gryta med noll % svalkade vindar, men det var det absolut inte.
Maten var på buffé morgon och middag. Fast det var buffé så var middagen varierad varje kväll.

Nere vid den stora poolen fanns en liten lunch resturang som inte var speciellt dyr.
Jag rekomenderar att ligga på hotellet och njuta än stranden utanför. Vi var där 28/3-4/4

• Bodde här: Mars 2012
2  Tack AlexandraRydberg
Omdömet skrevs mars 3 2012

ett helt topp hotel fin personal trevligt bemötande och städning varje dag och underhållning varje kväll. hotellet ligger väldigt centralt nära till strand och resturanger både vid strandpromenad men också till ett köpcentra med resturanger. sen är det nära till busshållplats med. hade det blåst mindre skulle det vara ett drömställe. kicki

• Bodde här: Februari 2012, reste med vänner
3  Tack kristina f
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Playa del Ingléshotell
Nr 1 av 135 i Playa del Inglés
1 645 omdömen
0,3 km bort
Hotel Riu Palmeras / Bung Riu Palmitos
Hotel Riu Palmeras / Bung Riu Pa ...
Nr 16 av 135 i Playa del Inglés
533 omdömen
Visa priser

Besökt IFA Dunamar Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om IFA Dunamar Hotel

Adress: Calle Helsinki 8, 35100 Playa del Inglés, Maspalomas, Gran Canaria, Spanien
Region: Spanien > Kanarieöarna > Gran Canaria > Maspalomas > Playa del Inglés
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 5 av Miljöhotell i Playa del Inglés
Nr 11 av Strandhotell i Playa del Inglés
Nr 17 av Lyxhotell i Playa del Inglés
Nr 20 av Romantiska hotell i Playa del Inglés
Prisklass: 1 298 kr - 3 855 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — IFA Dunamar Hotel 4*
Antal rum: 273
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med IFA Dunamar Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Ifa Hotel Playa Del Ingles

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?