“Kanonhotell nära till allt”
Omdöme om IFA Dunamar Hotel

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
IFA Dunamar Hotel
Rankad som nummer 22 av 135 hotell i Playa del Inglés
MiljöledareSilvernivå
Omdömet skrevs april 9 2012

Mycket bra hotell, vi var en familj på 5 personer som åkte den 31 mars - 7 april och hotellet mötte allas förväntan. Poolerna var superfina och varma, det fanns tre stycken som vi såg.

MAT:
Maten var mycket god och välgjord, vi hade helpension då all mat ingick, dock fick vi betala för all dryck. På lunchen fanns det ca 12 rätter att välja på, vi såg dock att andra gäster som inte hade helpension fick en annan meny med andra rätter som vi också hade velat ha, exmepelvis clubsandwich och pommes. Frukost buffen var helt outstanding! mycket att välja på, kaffet ingick då och ibland fick vi nymixade fruktdrinkar med papaya och melon. Super gott! Middagen var även den jätte fin och jätte stor, mycket att välja på. Vi åt ute en gång och då blev de uppenbart hur bra hotellet var..

SERVICE:
Servicen var toppen, man hann knappt lägga ner gaffeln på den tomma tallriken innan den bars bort. Pesonalen visade stor respekt och var mycket hövliga. Behövde vi hjälp med vilken buss vi skulle ta till Las Palmas hjälpte dom i receptionen hjärna till. Det fanns en yoga-man som höll i vattenjympa och yoga klasser gratis under dagen, han var mycket trevlig och underhöll även barnen med påskäggsmålning. Showerna på kvällen var trevliga, vi gillade speciellt A-TOM-IC-JONES och precis som det låter var det Tom Jones copia. Men han var grym. Det var även trollerishower och dans.

STRAND:
Precis över vägen låg stranden, där gick vi en promenad på morgonen och förbi den angränsande öknen, friskt vatten och mycket folk. Dock gällde det att ju längre bort från hotellet vi kom se upp så man inte krockade med massa "nakisar" nudister hänvisas nämnligen 1000m bort från själva "centrum delen" av stranden. Det var lite roligt att nudisterna var tvugna att korsa pilgrimmsvandringen av påklädda turister som vandrade längs vattenbrynet...

Hotellet låg nära busshållplatsen som gick mot las Palmas och man vill shoppa, tar bara 30-45 min med buss.. Bussarna går en gång i halvtimmen. Bussarna mot Puerto rico går där med. Vi rekomenderar absolut, till hundra procent detta hotellet och kommer absolut åka tillbaka!

• Bodde här: April 2012, reste med familjen
3  Tack Michael M

Omdömet skrevs april 5 2012

Hotellet var otroligt vackert och härligt. Trevlig personal.
Hårda sängar och täcket var inte det finaste. Det var en filt med två lakan på vardera sida.
Poolen var underbar och där man låg var det svalkade men varm. Man kan ju oftast känna att det är som en gryta med noll % svalkade vindar, men det var det absolut inte.
Maten var på buffé morgon och middag. Fast det var buffé så var middagen varierad varje kväll.

Nere vid den stora poolen fanns en liten lunch resturang som inte var speciellt dyr.
Jag rekomenderar att ligga på hotellet och njuta än stranden utanför. Vi var där 28/3-4/4

• Bodde här: Mars 2012
2  Tack AlexandraRydberg
Omdömet skrevs mars 3 2012

ett helt topp hotel fin personal trevligt bemötande och städning varje dag och underhållning varje kväll. hotellet ligger väldigt centralt nära till strand och resturanger både vid strandpromenad men också till ett köpcentra med resturanger. sen är det nära till busshållplats med. hade det blåst mindre skulle det vara ett drömställe. kicki

• Bodde här: Februari 2012, reste med vänner
3  Tack kristina f
Omdömet skrevs februari 27 2012

Hotellet var riktigt bra. Vi hade bara frukost och åt (middag, lunch) aldrig på hotellet men frukosten var en av de bättre jag ätit på charter. Rummen var bra men ett tips är att inte ta havsutsikt under vintermånaderna då det blåser väldig mycket från havet. Servicen var helt kanon. Läget kunder inte varit bättre. 50 meter till stranden och närma till bra uteliv. Det är bara blåsten som gör att betyget inte blir en 5:a (ligger väldigt utsatt) och kanske hunden som skällde från grannen. Annars är det ett kanonhotell. Välj detta hotell och du kommer inte bli missnöjd.

Tips för att välja rum: Rummen var bra men ett tips är att inte ta havsutsikt under vintermånaderna då det blåser väldig myc ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2012, reste som ett par
2  Tack Johan R
Omdömet skrevs februari 20 2012

Ett fantastiskt hotell. Jättefin buffe både till frukost och middag.
Trevlig personal och ett välskött hotell.Kan verlkligen rekomendera hotellet

• Bodde här: Februari 2012, reste med vänner
2  Tack Pia B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Playa del Inglés
0,3 km bort
Melia Tamarindos
Nr 5 av 19 i San Agustín
1 909 omdömen
Visa priser

Besökt IFA Dunamar Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om IFA Dunamar Hotel

Adress: Calle Helsinki 8, 35100 Playa del Inglés, Maspalomas, Gran Canaria, Spanien
Region: Spanien > Kanarieöarna > Gran Canaria > Maspalomas > Playa del Inglés
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 5 av Miljöhotell i Playa del Inglés
Nr 11 av Strandhotell i Playa del Inglés
Nr 17 av Lyxhotell i Playa del Inglés
Nr 20 av Romantiska hotell i Playa del Inglés
Prisklass: 1 501 kr - 4 305 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — IFA Dunamar Hotel 4*
Antal rum: 273
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, World Independent Hotel Promotion, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med IFA Dunamar Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Ifa Hotel Playa Del Ingles

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?