“Öken”

Kamelridning i Maspalomas Dunes
Rankad som nr 2 av 48 saker att göra i Playa del Inglés
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Att vandra i öknen upp och ner för sanddynerna var en rolig upplevelse. När vi var där var det sol och det blåste lite, sanden var väldigt varm att gå barfota i, så det var skönt att svalka dem i havet. När vi kom fram till stranden gick vi mot Maspalomas och där kommer man in på nudist och gay stränderna innan man kommer fram till fyren i Maspalomas.

Tack mickenilla

Omdömet skrevs 22 mars 2018

Intressant naturfenomen. Trevligt att gå på vandringar. Man ska dock vara bered på att möte många nakna (både gay och inte) personer som dock är ganske "ofarliga" om man får säga så.

1  Tack pagam2015
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Jätte häftigt att klättra i sanddynorna. Rolig strandpromenad med mycket folk. Kan vara rätt blåsigt ibland. Kallt i vattnet i Mars.

1  Tack Molly8282
Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

Mest semesteralkade tyskar o svenskar över 70 plus som springer runt med dongen ute o brösten i vädret. Du får traska länge för att få tag på en toalett och när du väl hittar en så kostar de 50 cent. Inte jättemycket men fult iallafall.
Fin omgivning med dynerna men Thats it. Kan tänka mig att det kryllar av folk här under sommarperioden när det är varmare i vattnet. Ok för en strandpromenad mitt på dagen.

2  Tack David T
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Besökte sanddynerna mitt på dagen när solen sken som starkast. Det var väldigt fin utsikt när man stod på de högsta dynerna.

Det blåser väldigt mycket där så ett par solglasögon kan rekommenderas.

1  Tack Emil W

Resenärer som tittade på Dunas de Maspalomas tittade också på

Gran Canaria, Kanarieöarna
Gran Canaria, Kanarieöarna

Las Palmas, Kanarieöarna, Gran Canaria
Maspalomas, Gran Canaria

Besökt Dunas de Maspalomas? Berätta vad du tyckte!