Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Jag var här den 21-27/12-2017.

Hotellet & läge
Detta är ett standard-hotell.
Jag uppfattade det lite av en låg-säsong och därav inga aktiviteter på hotellet.
Läget är bra, mitt i Playa del Ingles och bara några hundra meter från Yumbo centrum, som har många restauranger och shopping.

Poolområdet
Området kring poolen var bra med gott om utrymme. Här finns även bubbelpool och bastu.
Bra service!
Skugga redan innan kl 17:00, sedan är det folktomt

Rummet
Minilägenhet med separat sovrum.
Mörka väggar och möbler.
Det finns diverse köksutrustning, som bestick och porslin. Kaffebryggare och hårtork.
Det fanns tv i allrummet.

Helhetsintryck: ett äldre hotell som fräschats upp något. Ett helt okej hotell!

(+) städningen
(+) Poolområdet, det fanns alltid gott om plats(lågsäsong?)
(+) bekväm säng

(-) inredning, väggar mm, upplevde jag för mörk i min smak.

+++

Bodde här: december 2017, reste ensam
Tack Nicklas E
AxelBeach M, Director General på AxelBeach Maspalomas, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2018

Kära gäst,

Vi uppskattar din åsikt och din tid för att ge oss möjlighet att förbättra våra tjänster. Jag uppskattar verkligen den förtroende du har placerat i oss som ditt referenshotell i Maspalomas.

Vi hoppas att du besöker oss igen snart.

Få en varm hälsning,

Omdömet skrevs 31 januari 2017 från mobil enhet

Vi var där under julveckan, vädret var ganska dåligt. Så det var ganska dött vid poolen, som inte är uppvärmd. Rummet är bra, men golvet verkar vara svårt att hålla rent.
Mycket trevlig och duktig massör. Svårt att komma in i hotellet första gången då man ska gå in bakvägen, och inte från gatan.

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack David A
AxelBeach M, Director General på AxelBeach Maspalomas, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2017

Bästa kund,

Tack så mycket för att välja AxelBeach på din semester och för att dela din åsikt och hjälpa oss att förbättra kvaliteten på våra tjänster.

Vovler hoppas att se dig snart.

Med vänliga hälsningar,

Mireia Pérez Puig

Omdömet skrevs 11 januari 2017

Trevlig personal, fräscha rum men det borde finnas diskmedel och svamp i kitchenetten om man vill använda porslinet och glasen flera gånger per dag. Mycket folk runt poolen om dagarna och med trevlig musik från baren. Solen försvinner dock tyvärr redan kl 17 och sedan är det helt folktomt. Rummen är så pass dyra att säkerhetsboxen borde ingå i priset istället för att ta 3€ extra per dygn.

Tips för att välja rum: Våning 3/4 med poolutsikt.
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Msoderhall
AxelBeach M, Director General på AxelBeach Maspalomas, svarade på det här omdömetSvarade 12 januari 2017

Dear guest,

We greatly appreciate your reviews about AxelñBeach Maspalomas.

We always try to offer the best service and quality to our guests and we are delighted that you value our efforts; please we invite you to repeat your trip and be part of Axel hotels.

Hope to see you soon.

Kind Regards,

Mireia Pérez Puig

Omdömet skrevs 30 december 2016

Vi behövde ett hotell för en natt och bokade detta hotell då det på bilderna verkade vara fint och fräscht men i och för sig ganska kostsamt, 170 Euro/natt, i alla fall för att vara i Playa d'Ingles.

Vi kom dit på julafton och blev väldigt trevligt bemötta av en tillmötesgående kille i receptionen.
Men tyvärr stannade vår trevliga upplevelse där.

Redan i korridorerna känner man att detta är ett gammalt hotell som de försökt att renovera upp till ett "nytt" hotell. Korridorerna är rätt så trånga men tyvärr framförallt mörka och trista.

När vi sedan kommer in på rummet känner vi direkt en unken lukt, en lukt av avlopp och kiss.
Vi lokaliserar lukten till badrummet så vi stänger dörren dit och öppnar fönster och balkongdörr för att vädra.
Lukten försvinner då sakta men säkert från resten av lägenheten och vi packar snabbt upp lite saker.
I detta läge borde vi självklart klagat till receptionen men eftersom vi hade lite bråttom att hinna med att handla innan affärerna stänger tidigare på julaftonen gör vi inte det.
När vi sedan kommer tillbaka efter shopping och middag är klockan rätt mycket så då känns det som att det är lite försent att klaga.
Eftersom vi bara skall bo där en natt känner vi att vi kan leva med, i det här läget, stanken som nu är i badrummet bara dörren dit in är stängd.

Nästa morgon äter vi en snabb frukost på balkongen, går ut i det fina poolområdet och ligger där tills vår transfer hämtar oss. Vi går endast in på toaletten för att kissa ett par gånger då det faktiskt är helt outhärdligt att vara där inne.

Vid utcheckningen nämner vi detta och får som kompensation två gratis drinkar i baren utan att be om det - tack! :)

Kort sammanfattning blir att personalen är toppenbra, allihopa från receptionisten, gymkillen till killarna i baren. Poolområdet är snyggt, rent och med en massa vackra människor liggandes där.
Däremot hade vi troligen otur med vårt rum för det kändes bara extremt ofräscht, mörkt och tråkigt. Vi gillade inte heller den plastklädda soffan, väldigt oskön.

Trots att vi är ett hetropar kände vi oss väldigt bekväma och välkomna på hotellet.

Vi är som sagt lite kluvna till hotellet, renoveringskvalitén och priset tillsammans med vår upplevelse gör att vi känner oss väldigt besvikna och att det känns långt från prisvärt.
Däremot är personalen, de allmänna utrymmena, gymmet, läget toppen.

Men även om vi fått ett fräscht rum kan vi dock inte rekommendera detta hotell. Det finns många andra, mindre hotell/bungalows, som är både fräschare och betydligt mer prisvärda.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
2  Tack Arne A
AxelBeach M, Director General på AxelBeach Maspalomas, svarade på det här omdömetSvarade 3 januari 2017

Bästa kund,

Först, tack så mycket för din åsikt och den tid det tog att skriva den.

På uppdrag av hela teamet beklagar vi att lägenheten inte har varit av din totala tillfredsställelse och ber om ursäkt för ett ovanligt fall bodde på hotellet. Vi har noterat era kommentarer för att förbättra vår kvalitet och service.

Vi hoppas att få möjlighet att ta emot dig igen och har utmärkt erfarenhet att många resenärer har haft.

Bästa hälsningar,

General manager
Axel Beach Maspalomas

Omdömet skrevs 28 november 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig personal i receptionen som uppgraderade oss till balkong med poolfront view.

Rummet var ok men i behov av renovering till dagens standard.

Gymmet var absolut en fyra av fem i betyg. Stort och luftkonditionerat. Ok inte precis som ett vanligt gym men man kan få ut en bra träning med den utrustning som finns.

Hotellfrukosten var sparsam och bara det ordinära utbudet.

Poolområdet fint, finns både pool, jacuzzi, steamsauna o vanlig sauna.

Maten var sådär, basalt utbud. Smoothies såg godare ut på bild än de faktisk var.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Daniel F
AxelBeach M, Director General på AxelBeach Maspalomas, svarade på det här omdömetSvarade 1 december 2016

Daniel uppskattade,

Tack för att dela dina tankar med oss. I AxelBeach Maspalomas arbetar vi varje dag för att förbättra kvaliteten på våra tjänster och kommentarer från våra gäster hjälper oss att det.

Vi hoppas att vi ses snart.

Med vänliga hälsningar,

Axel Beach Maspalomas