Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Mycket professionellt och ändå personligt mottagande på ett hotell av den här storleken. Fantastiskt bra mat för att vara buffémiddag, och bra spanska viner. Lite långt till stranden, men den här tiden på året lockade poolen mer.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Daniel F
Omdömet skrevs 16 februari 2018

Vi tillbringade julen på detta hotell. Bra mottagande i receptionen. Trevliga och rymliga rum. Enda problemet var att sängarna var lite hårda. Frukost och Middag var fantastiska. På juldagen bjöd hotellet på en riktig julmiddag med fantastisk dekoration och mat. Wi-fi fungerade i hela hotellet.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack LEJon148
Omdömet skrevs 26 januari 2018 från mobil enhet

Hotellet har åldersgräns 16 år, så det är gott om äldre gäster. Rummen är ganska stora och har värdeskåp, kylskåp och vattenkokare. Det enda vi saknade var fler vägguttag för att ladda telefoner och annat.
En pool är uppvärmd och behaglig även oå vintern. Dessutom finns bubbelpooler, bastu och ångbastu.
Frukostbuffen har det mesta man kan önska, dock kan det vara kö till kaffemakinerna. Själva restauranglokalen blir lätt bullrig och skulle behöva mer ljuddämpande material. Bättre att sitta i utomhusdelen som har gasvärmare.
Personalen vi träffade var trevlig och effektiv.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack BertilK
Omdömet skrevs 1 januari 2018

Vår vistelse på hotellet var en väldigt givande upplevelse! Det var över förväntan för vår del med otroligt vänligt och hjärtligt bemötande från managern (Zoltz), restaurangens servitörer, städerskorna men även receptionsfolket. Maten fräsch och väldigt smakfull, med variation av mat som skilde sig ifrån varje dag. En servitör vid namn, Miguel men även servitrisen Anghara (ursäkta för ev. stavfel?) gjorde stort intryck på oss. Rummen är stora och väldigt modernt inredda med alla bekvämligheter som man eftersöker på sin avkopplingssemester. Balkong finns i alla rummen, och det är otroligt bra standard i relation till övriga hotell i Playa del Ingles. Wi-fi på hotellet fungerar bra, även om hastigheten kunde varit högre, men det ingick i paketpriset för oss och då bör man inte klaga.
Enda nackdelen som vi kan känna är att kaffet var under all kritik; då vi är ganska kräsna för kaffesmak och när man väl ska betala för en dubbel espresso och få serverat varje dag (trots förtydligandet) istället en "americano" (filterkaffe) känns det mindre bra. Jag framförde denna kritiken för receptionisten som inte var något vidare mottaglig för kritiken, men managern fick också samma budskap och jag hoppas för Prinsess framtida gäster att detta kommer förbättras, vilket borde ligga i Sentidos intresse.
Sammanfattningsvis; Tack Princess Sentido för en otroligt bra upplevelse under vår vecka på Gran Canaria!

Datum för vistelsen: december 2017
1  Tack Fotis A
Omdömet skrevs 14 maj 2017

Fint hotell med bra service och mycket bra all inclusive. Stort och fint poolområde med gott om solstolar och nära till strand och centrum. Fin utsikt från balkong.

Dock:
• Lång byxor krävs till middag. Inget problem i maj, men mycket negativt när det är varmare. Verkar vara något dumt påfund i icke svenska hotellkedjor. Kan förstöra vilken semester som helst.
• Restaurangmiljön inomhus var fruktansvärd, typ skolmatsal och hög ljudnivå. Utomhus var det fint, men tyvärr kallt de flesta dagarna.
• Man tar extra betalt för kylskåp och safety-box, vilket generellt är dåligt och när man betalt för all inclusive är det helt vansinnigt. Åtminstone borde det gå att beställa hemifrån.
• Informationen från hotellet var mycket svårtytt. Första dagen ett enda långt frågande om tex all inclusive, den skriftliga dokumentationen var obegriplig. Ingen jättegrej och man får ju svar när man frågar, men ändå mycket irriterande. Att man sedan flyttar plats för kvällsshow utan att informera är mycket dåligt. Ena poolen visade sig vara uppvärmd, trots att det stod att den inte skulle vara det. Hade varit bra att veta.
• Internet var ganska instabilt.
• Städning ibland lite väl tidigt på morgonen, såg att andra klagat på det och hotellet lovade bättring men tydligen utan effekt.

Datum för vistelsen: maj 2017
4  Tack Lars K