Omdömet skrevs 20 april 2018

Hotellet var mycket trevligt att bo på. Hotellet är som ett stort kvarter, ändå så känns området litet och mysigt. Det finns tre pool-områden vilket var väldigt trevligt att kunna välja vart man ville lägga sig. Vattnet i poolerna kändes fräscht och rent. Hotellet ligger ungefär 1,4km från havet men har man inte barn med sig så är det inga problem att gå den sträckan. Går fort och är nästan att följa en gata hela vägen ner. Vi hade både barnvagn och en 5-åring och vi gick utan större problem. Jag vill rekommendera den finska restaurangen som ligger rak över gatan. Riktigt god mat och inga upptrissade priser. Rekommenderar inte den norska restaurangen som ligger vid nästa rondell, dom kryddar notan och maten var inte god!

Jag återkommer gärna till detta hotell i framtiden och hoppas då att Carmen jobbar kvar!

Det positiva.
- Rent och fräscht överallt
- Trevlig personal, event-personalen och killarna i baren utanför hotellet var riktigt grymma!
- Finns hela tiden aktiviteter att göra inne på hotellet (tex fotboll,bingo,vollyboll,biljard,dart,vattenpolo, yoga, vattenzumba,vattengymnastik osv)
- Carmen som höll i event och aktiviteter, underbar tjej, full med energi och glädje, hon borde få en rejäl löneökning.
-Mysig miljö, massa fina palmer och finns stora gräsytor för kids att springa runt på eller att spela något eget spel på tex kubb.
-Frukosten var riktigt god, baconen kanske var lite hårt stekt. Fanns massa att välja på dock.
- Barnvänligt men finns även områden där barn ej får vistas, perfekt för den bittra.

Det negativa
- Vi bodde i själva hotellet och väggarna som delar hotellrummen är lite tunna, vi kunde höra grannarna både hosta och prata i normal ton. Som tur är så hade vi ingen under 60 som granne så blev tyst efter 23.
- Vi bodde på marknivå vid poolen, lite synd att det inte fanns en kortläsare på poolsidan så man slapp gå runt. (det var typ 50m extra att gå...så man överlever :D )
- Ligger lite långt från havet...det kvittar egentligen då hotellet har 3 fina pooler och trevlig miljö på området.

Rumstips: Välj markvåning i hotellet eller en bungalow.
Datum för vistelsen: april 2018
2  Tack robin t
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2018

Dear robin t,

Thank you for sharing your opinion on Tripadvisor.
We are happy to read that you had a great holiday at Sol Barbacan!
Thank you for mentioning the pools, the activities and most of all the staff.
We really hope we can welcome you soon again at Sol Barbacan!

Omdömet skrevs 13 april 2018 från mobil enhet

Vi var två familjer som bodde här. Boendet var mycket bra, med bra utrymmen och fungerande städning. Bra att man kunde byta till nya badlakan varje dag. Eventpersonalen var väldigt positiva och kunde få igång både barn och vuxna på olika aktiviteter. Däremot var servicen på restaurangen inte vad vi förväntat oss. Vi skulle fira en födelsedag, och bad därför personalen dagen innan, att ordna en tårta, givetvis på vår bekostnad. Men det var inte aktuellt alls att ställa upp med denna service, då man hade så mycket att göra på frukosten... En dag skulle vi äta lunch, vi väntade på maten, efter 45 minuter började alla som kommit efter oss att få in sina rätter! När vi påtalat att detta verkligen inte är ok, och ingen mat kommit, ber vi att få betala för drickan men vill inte längre ha någon mat! Vad vi anser, så går man ut och talar om för gästerna att det inträffat ett problem, men ingen sa något förrän vi reagerade. Hade de bara sagt något om varför, hade vi kunnat acceptera det!
Som helhet är hotellet jättebra, men servicen har mer att önska!

Datum för vistelsen: april 2018
2  Tack CatharinaK
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2018

Dear CatharinaK,

Thank you so much for sharing your opinion on Tripadvisor.
We are very happy to read that you enjoyed your holiday with us.
Thank you for mentioning the excellent cleaning and the entertainment.
Regarding your comment about the restaurant, we were informed about this case. We apologize that you had to wait longer for your food then normal, due to a problem we had experienced, but the Food & Beverage Manager came to apologize with you, and even offered you the drinks for free, which you did not accept.
We really hope that you will grant us again with your visit in the future, so that you can experience an excellent stay in Sol Barbacan.

Omdömet skrevs 9 april 2018

Vi bokade valde Sol Barbacan genom en sista minuten med Tui och blev positivt överaskade. Hotellet ligger central och erbjuder mycket bra faciliteter för barnfamiljer.
tog ca 20min att gå till stranden med barnen men det fanns alltid taxi utanför hotellet som gjorde att det istället tog 3 min. Bra uppvärmda pooler och en liten lekplats för barnen. Restaurangen hade bra frukost, helt ok lunch och mycket bra ala carte MEN buffen på kvällen var riktigt tråkig, vet inte om det var otur den kvällen vi var där då den bara fick en chans. Servicen är genomgående mycket bra och activitetsledarna Hugo, Carmen och Nina får 5+++..... Barnen var mycket nöjda med lekrummet och minidiskot på kvällarna trots att lekledarna inte pratade svenska. Bungalown var bra och väl tilltagen i storlek för oss fyra. Lite väl slitet på sina ställen men klart godkänt. Takterrassen var helt fantastisk på kvällarna. Enda nackdelen var placeringen på hotellområdet då vi hade typ 10m till en ganska trafikerad väg nattetid vilket störde vid ett par tillfällen. Nästa gång kommer vi be om en bungalow mer i mitten av området.
Totalt sett ett mycket bra familjehotell som kan rekommenderas!

Rumstips: Välj en bungalow som inte ligger mot gatan.
Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack mikbaa
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2018

Dear mikbaa,

Thank you so much for sharing your review!
We are very happy to read that you enjoyed your holiday at Sol Barbacan.
We would like to thank you for mentioning the central location, the pools, our a la carte restaurant El Portalón, the bungalow and the special attention of Carmen, Nina and Hugo!
We hope to welcome you again very soon!

Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Riktigt bra hotel! Väldigt roliga aktiviteter med ledaren Hugo! Joel är bästa livvakten!
Aktivitetsledarna Nina och Esther är också väldigt bra, väldigt bra med barn cañete är också en bra och vänligt bartenter! Väldigt roligt med volleyboll vid poolen

Datum för vistelsen: mars 2018
3  Tack Martin H
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 mars 2018

Dear Martin H,

Thank you for sharing your opinion on Tripadvisor.
We are extremely pleased to read that you have enjoyed your holiday and especially the activities in Sol Barbacan.
Hugo, Joel, Nina, Esther, Cañete and the whole team of Sol Barbacan can not wait to welcome you again!

Omdömet skrevs 7 mars 2018

Hotellet är väl underhållet och av god standard. Personalen är mycket trevlig och alla hälsar vänligt var man än möter dem. Hotellet ligger ganska långt från havet vid en livligt trafikerad rondell, tyvärr är inte lägenheterna så väl isolerade. Man hör trafiken och tutande om kvällarna in i lägenheterna. Vi hade bokat en tvårumslägenhet och jag hade redan i bokningen bett om en lägenhet på solsidan, jag blev därför lite förvånad när vi fick en lägenhet på skuggsidan utan att de ens hade satt upp oss på listan för byte till solsidan. Jag har förståelse för att det inte alltid går att tillgodose alla önskemål direkt, men det hade varit snyggt och bra service att inte behöva be två gånger. Hur som helst, personalen i receptionen är mycket vänliga och fixade det när jag sa till. Efter 4 dagar i ett rum där solen aldrig nådde balkongen fick vi en lägenhet där solen sken hela dagen. Fantastiska, stora balkonger med plats för både två solsängar och bord med stolar.

Lägenheterna var väl underhållna, ingen lyx men av god standard. Städningen var generellt noggrann och bra. Duscharna hade behövt ett duschdraperi, för det stänkte vatten långt ut på golvet.

Vi hade bokat halvpension i hotellets restaurang. Frukosten var mycket bra. Rekommenderas! Det enda minus är kaffet, som är riktigt dåligt. I ärlighetens namn knappt drickbart. Men man kunde köpa kaffe av bra kvalitet i affärerna och bryggare fanns i lägenheterna, så det löste sig också. Middagsbuffén var riktigt bra. Särskilt deras live-cooking var utöver det vanliga. Kockarna var mycket bra, perfekt resultat varje gång. Svärdfisk, entrecote, kolgrillat, ja vi var väldigt nöjda. Det vi saknade var goda såser till fisken och köttet. Det fanns vid ett par tillfällen, men saknades oftast. Husets röda vin kan man köpa på glas och är ganska bra och mycket prisvärt.
All personal i restaurangen var trevliga, men med förbeställd halvpension kände vi oss ofta oprioriterade i förhållande till andra gäster. Det var ofta svårt att få ett bord inomhus och det var långa väntetider i restaurangen. Upp till 10-15 minuter kunde det ta innan någon kom fram för att ta beställningar på dryck eller ta emot betalning, det gällde både morgon och kväll. Ett undantag som förtjänar ett extra omnämnande är Carmen. Hon tycktes alltid ha full koll och hon visade alltid att hon sett oss och kom så fort hon kunde. Föredömligt.

Till sist vill jag nämna hotellets fina "bibliotek" i bagagerummet, där man kan byta böcker eller låna böcker på en rad språk. Mycket trevligt och användbart.

Rumstips: På vintern rekommenderas rum på solsidan eller en bungalow.
Datum för vistelsen: december 2017
5  Tack Ander s
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2018

Dear Ander s,

Thank you very much for sharing your review about Sol Barbacan!
First of all, we would like to thank you for mentioning the cleanliness, the breakfast and dinner, the staff, and especially Carmen, we will surely pass your kind words on to her!
As well we are very pleased to read that finally you could change to a room that was more to your liking, we always try to do our best to fulfill all the wishes of our guests.
We will definitely take note of your suggestions in order to improve our services each day, as to us, the satisfaction of our guests is our main goal.
We really hope we will see you soon again in Sol Barbacan!