Omdömet skrevs 16 februari 2018

Centralt lägenhetshotell nära Jumbo. Tillmötesgående reception som erbjöd oss en lägenhet högt upp i den soliga sidan efter några dagar. Många pooler utan trängsel för barnfamiljer och seniorer.Rent och snyckt överallt.
Frukost OK men saknade kaffemaskiner och det kunde vara lite större utbud av rätter.Baconen var ibland som läderbitar.

Tips för att välja rum: Se till att få ett rum på södra sidan högt upp om du reser dec-feb
  • Bodde här: februari 2018, reste som ett par
1  Tack hans s
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 februari 2018

Dear hans s,

Thank you for sharing your review!
We are pleased that you enjoyed the warm welcome given by our reception team and also the cleanliness of the hotel.
We would like to thank you for your suggestions, we will definitely take note of it in order to always improve our services.
We hope to welcome you soon again in Sol Barbacan!

Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Vi hade en toppenvistelse en vecka i augusti 2015. Barnen, då 5 och 7 år, saknade bara vattenrutschkana på hotellet (Men det visste vi ju när vi bokade). Hotellet är jättestort, men ändå väldigt trevligt. Bra mat i restaurangen och fin service. Majoriteten av barnunderhållningarna var på nederländska (?), vilket gjorde att våra barn hade det lite svårt. Avståndet till stranden var lite för långt för att lyckas med en femåring...

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
2  Tack Jakob L

Dear Jakob L,

Thank you so much for sharing your review!
We are truly happy that you enjoyed your stay in Sol Barbacan!
May I remind you that the entertainers of our hotel speak different languages, in order to help and entertain our guests in the best way possible.
We really hope we can welcome you again!

Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Familj på 2 vuxna och 2 tonåringar som bodde i en bungalow på Sol Barbacan i Playa Del Ingles 1 vecka.
Mycket fint hotellområde!
Positivt:
+ Perfekt bungalow med 2 sovrum, 2 badrum, altan och underbart med egen privat takterrass. Lugnt och skönt!
+ Sköna sängar
+ Bra wifi på hela området
+ Trevlig personal
+ Närvarande badvakter vid båda poolerna
+ Bra frukost där det även fanns ett bord med glutenfritt bröd och flingor. Även sojayoghurt
+ Relaxdel med åldersgräns och bubbelbad.
+ Poolernas vatten kontrollerades ofta

Negativt:
- Dyr läsk i baren och restaurangen
- Man får inte sitta ute i solskenet i loungen och äta frukost, även om det var dukat där.
- Bullrig miljö i restaurangen
- Inget diskmedel och ingen diskborste etc i bungalowen. Man kunde inte diska rent

Det positiva överväger det negativa och vi skulle mer än gärna återkomma till detta underbara ställe!

Se bild från vår privata takterass

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
3  Tack JeanetteM994
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 januari 2018

Dear Jeanette M,

Thank you so much for this nice review!
We are truly pleased that you enjoyed your stay in Sol Barbacan and that you mentioned the bungalows, the beds, the breakfast and most of all our staff!
We will certainly take note of your suggestions in order to improve our services each day and we are already looking forward to welcome you again!

Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Bodde i bungalow och servicen är kanon. Städning varje dag och rent o fräscht! Frukosten är fantastisk så rekommenderar verkligen att boka in den! Finns en pool för de som inte vill ha skrikiga barn runt sig endast personer över 17 år har tillträde.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
2  Tack Carina N
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2018

Dear Carina N,

Thank you so much for sharing your great review!
We are extremely happy that you enjoyed your holiday at Sol Barbacan and that you especially appreciated the breakfast, the cleanliness and the adults pool.
We are already looking forward the welcome you back!

Omdömet skrevs 26 december 2017 från mobil enhet

Besökte detta hotell med min familj för att vi tänkte att vi skulle få lite semester över julen.

Ett stort misstag. Hotellet var ganska ok, men inget speciellt.

Däremot ligger det en show anläggning längst ner i hotellet som kör shower med hög musik från 22.00 till efter midnatt, vilket gjorde att barnen sällan somnade före 1.

Kanske ett bra ställe att besöka om man gillar att titta på en show, men har man barn som brukar sova före midnatt bör man nog åka någon annanstans.

Rätt kalla rum, ganska gammal inredning och urgamla kassaskåp med nyckel, ok städning men de verkar sakna en dammsugare, använd inte vita strumpor..

Bodde här: december 2017, reste med familjen
1  Tack Anders J
Barbacan_direccion, General Manager på Sol Barbacan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2018

Dear Anders J,

Thank you for sharing your review on Tripadvisor.
After reading the review I would like to comment on certain remarks that you pointed out.
Regarding the high level music, I am surprised that you said that this went on until after midnight, our live music only goes until maximum 23.00h and after there is a low level music playing just to create a nice atmosphere.
About the cold room, of course we have no influence on the weather but I would like to inform you that there is an electric heater available in every room to adjust the temperature to your liking.
We will definitely take note of your suggestions about the cleaning in order to avoid this in the future, for us it is important to know these things, that is why I do recommend to let us know during your holiday so that we immediately can take action.
However I do hope that you will visit us again in the future to experience your stay at Sol Barbacan in a positive way like the majority of our guests do.