Omdömet skrevs 17 maj 2018

Vi fick ett rum med två dubbelsängar utan extra kostnad efter att ha lämnat önskemål om lugn plats på hotellet. Jättetrevligt rum och mycket uppskattat! Maten var jättebra och varierande genom hela veckan. Att prata engelska var aldrig några problem och man träffade ofta på reseledarna som kunde svara på frågor. Hotellets personal var ständigt supergulliga. Kom alltid fram och klappade vår dotter, sa fina saker och visade intresse.

Det enda fåtal grejer vi tyckte var trist var att många verkade röka lite var stans kring hotellet. Vid en av barerna, som ligger delvis inomhus, var gränsen för rökfritt en enda jättestor gråzon och vi fick ofta flytta på oss för att inte vår dotter skulle andas in andra gästers cigarettrök. Ska tillägga att det var många äldre som utgjorde denna rökutveckling. Kanske växer detta bort med tiden och kommande generationsskifte. En annan grej var att vi tyckte det var krångligt och inte så gästvänligt att byta blöta handdukar. Krånglig tid för handduksbyte och vi fick ofta gå med blöta handdukar för att vi inte hann byta dem innan servicen stängde.

Kvällarnas färgglada underhållning ekade in mot hotellbyggnaden och vi fick ofta utstå mycket oljud sent på kvällarna. Har man barn med sömnproblem är detta hotell inte rätt för er.

Barnpoolen var inte värmd och dessutom placerad lite avsides och dunkelt. Vi bodde på hotellet under en tid när värmen kan skifta väldigt, så vi kunde bara bada korta stunder med vår 2-åring för att hon inte skulle frysa.

Fördelarna övervägde alla nackdelar, men jag skulle tänka en extra gång innan jag bokar detta igen. Kanske först när barnen blir större eller kanske tonåringar.

Rumstips: God mat med härlig personal!
Datum för vistelsen: januari 2018
Tack emmics
Omdömet skrevs 3 april 2018 från mobil enhet

Åkte med mina två barn (inte små). Hotellet är gigantiskt. Det betydde att det var väldigt knökfullt med solstolar runt en och samma ganska normalstora pool. Ibland svårt att få stolar till tre personer om man inte deltog i morgonrusningen. Vi hittade dock ett litet lugnare soldäck en trappa upp över restaurangen som passade oss bättre.

Maten tyckte vi var utmärkt. Kanske lite för bra om man såg på vågen efter hemkomsten. Dessutom erbjuder man två alternativa restauranger med olika mat utöver den vanliga buffén. Det var ett uppskattat inslag.

En del andra saker var mindre bra under vistelsen. Min dotter rev ner ett glas som gick itu. Vi bad städpersonalen att hjälpa oss ta bort splittret som blir på stengolv. Det gick sådär. Vågade inte gå utan skor under ett par dagar då vi hittade splitter. I korridoren utanför dörren stötte vi på en gigantisk kackerlacka. Sånt händer...

Något som störde oss mer var att vi väcktes klockan sju varje morgon. Trots att vi betalat över 800kr var för bättre läge med finare inramning så hamnade vi direkt över gymmet tydligen så varje morgon vaknade man av taktfasta dunkande steg på löpbanden. Vi fick ju många fler soltimmar men...

Tillgången till de alternativa restaurangerna tycker jag var ytterst begränsat. Vi bad om bord dagen efter på måndagen men fick bord på torsdagen så boka direkt när ni kommer om ni vill hinna få bord innan det är dags att åka hem. Den spanska maten var svårast att få bord i. Suveränt god mat i både den spanska och asiatiska restaurangen (och buffén).

Bemötandet av personalen var lite blandat. Baren, restaurangerna superb personal. Nästan lite för effektiva om man kan vara det. Väntetiden ca 1 sekund på sista tuggan i munnen innan tallriken försvann. Men det är kanske väl gnälligt att klaga på övereffektiv personal.

Blev dock ordentligt dåligt bemött av en man i receptionen som inför övriga kunder lät mig förstå att jag enligt honom kom vid fel tillfälle för att få hjälp. Snäste surt och jag var ganska upprörd ett tag över det oprofessionella bemötandet. Dålig service där överhuvud taget förutom vid incheckningen. Sa ex till om USB-uttag som inte fungerade och halvstopp i duschen. Inget av det fixades under hela vistelsen och ingen brydde sig om att meddela oss om varför det inte gick att fixa.

Ungdomarna som stod för underhållning och träningspass gjorde ett bra jobb. Träningspass under dagarna var många och höll en riktigt hög klass. Någon dag blev det dock lite missförstånd. Vi som kom trodde vi skulle få passet som stod skrivet vid träningsplanen men tydligen var skylten ett par år gammal och vi skulle egentligen ha kollat på en skylt i lobbyn istället. Ska man vara lite gnällig fick man intrycket av att personalen som höll i kvällsunderhållningen ganska tydligt signalerade att de gärna ville att kvällarna skulle ta slut hellre förr än senare. Kanske inte så konstigt med tanke på all energi de investerat under dagarna...

Sammantaget tvekade jag mellan en trea och en fyra. Den fina miljön och alla plus fick väga över. Vi hade en fantastisk vecka medan man hemma hade snöstorm. Ser tillbaka med glädje på vår semestervecka. För alla shoppingsugna finns det otaliga köpcenter på gångavstånd från hotellet. Strandpromenaden är fantastisk, också inom gångavstånd.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack Lärar A
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi var två vuxna och en tonåring som hade bokat dubbelrum mot omgivningarna. När vi checkade in fick vi ett familjerum med två rum med dubbelsängar, två balkonger och poolutsikt! Han i receptionen var lite sur och påpekade att vi fått ett bättre rum än vi betalt för, men det kunde vi ju inte hjälpa. Hotellet är rent och fint. Maten är bra, men det är inte så stor skillnad på lunchen och middagen på kvällen. I baren finns det en drink lista att välja ifrån och vi var nöjda med utbudet. Det finns gott om solstolar runt poolen, och som på alla andra ställen är en del uppe tidigt för att ta solstolar. Det gick att bada i poolen, lite kallt precis när man skall hoppa i. Kvällsunderhållningen tittade vi väldigt lite på, det vi såg var inte så bra. Ljudet från underhållningen hördes tydligt in i våra rum. Det fanns rökfria bord vid baren/scenen på kvällen, men det stank rök ändå och det gillar inte vi. Det är inte så långt att gå till stranden, men det går en badbuss från hotellet. Det fanns wi-fi, två enheter per rum och det fungerade väldigt bra runt på hela hotellområde. Det står en vakt vid infarten till hotellet och när man gått utanför hotellområde och kommer tillbaka får man visa upp sitt armband för att komma in.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack mickenilla
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Vi har nyss kommit hem ifrån en vecka på detta hotell. Hotellet är ett stort All Inclusive hotell med mycket folk.
Det har två pooler, en stor pool och en för småbarn. Det var gott om plats i den stora poolen. Det fanns många solstolar så även om det var mycket folk på hotellet så var det inget problem att få en stol. Gratis pool handdukar lånades ut.

Rummet var rent och ljust. Det var renoverat men tyckte det kändes lite som en fuskrenovering med mycket sprickor i väggarna osv. Det var även mycket lyhört. Man hörde allt från gäster i korridoren och utifrån så det var svårt att sova på natten.

All Inclusive på hotellet var både bra och dåligt. Dom flesta måltider intogs i huvudrestaurangen. Frukosten var jättebra med stort utbud. Men lunch och middag hade så gott som samma mat hela tiden. Man hade önskat lite mer variation. Sen var det svårt då en i sällskapet är gluten allergiker. Där visste knappt personalen vad det var för något trots att Tui hade meddelat hotellet i förväg. Sen är personalen väldigt snabb med att plocka bort tallrikarna framför en. Ibland hann man inte ens äta upp. Man tycker att dom borde kunna vänta tills man ställt sin tallrik åt sidan.
Middagen kunde intas i två andra restauranger också, en asiatisk och en spansk. Man behövde bara boka bord till dom i förväg. Vi bokade nästan direkt när vi kom ändå var det väldigt fullbokat. I den asiatiska tar man själv mat från en buffe. Maten var väl rätt ok. Den spanska gillade vi bäst. Där tog man förrätten från en buffe sen valde man huvudrätt från en meny som dom tillagade och kom ut med. Även efterätts tallrik delades ut sedan. Maten där var väldigt god.
Drinkarna i barerna var helt ok men ganska söta och hade ingen sprit smak alls. Det jag saknade var att barnen kunde gå och hämta glass som dom ville och äta vid tex poolen som det är på andra All Inclusive hotell. Det var trots allt väldigt mycket barn på hotellet. Inte heller något snacks fanns att hämta. Sen saknade vi små bord vid solstolarna som man kunde ställa sina drinkar på. Istället fick man ställa dom på marken.
Det fanns mycket aktiviteter hela dagarna för barn och vuxna. Det var underhållning varje kväll men den var av riktigt dålig kvalitet.

Det var rent och snyggt överallt på hotellområdet och det städades ofta. Personalen överallt var jättetrevliga. Alla som man mötte sa hej. Lite jobbigt bara att det så gott som alltid var kö till hissarna.

Det som var jobbigt var alla rökare runt omkring en. Det borde vara förbjudet att röka vid poolområden och utanför barerna. Man borde ha speciella rökplatser på sidan om någonstans.

Hotellet beskrevs som centralt av researrangören men det fanns inte så mycket runt omkring. Bara små köpcentran som var ganska öde. Jumbo var väl det enda som var värt att gå till men det låg en bra bit bort. Även stranden är ganska långt bort men hotellet erbjuder gratis transfer till och från stranden men det gäller att vara ute tidigt och stå långt fram i kön för bussen var liten med få sittplatser.

Säkerheten på hotellet kändes bra då det var grind och det stog alltid en vakt utanför.

I överlag så är det ett riktigt fint hotell med hög klass som jag absolut kan rekommendera till andra. Med lite få förändringar så skulle det vara helt perfekt och jag skulle då ge det 5 stjärnor.

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack Molly8282
Omdömet skrevs 4 mars 2018

Detta är andra gången vi har åkt till ett Riu hotell och förväntningen var hög. Hotellet motsvarade gott och väl alla förväntningar. Rummet var rent, frächt, rymligt och sängarna breda och sköna. Vi hade rummet mot poolområdet och hade fin utsikt och sol på dagen och eftermiddagen. Saftybox och poolhandukar ingick utan extra kostnad, kylskåp fanns på rummet. Det fanns gott om stolar vid poolområdet och poolen var uppvärmd. Poolområdet var rent och fint och även alla toaletter och gemensamhetsutrymmen var oklanderligt rena. Baren serverade goda riktiga drinkar, ingen ”fördigblandad saftdrink” som endel al inclisive hotell serverar. Restaurangen serverade mat av vällagad och hög kvalitet. Det fanns ett långbord med kalla specialiteer och ett långbord med sallader. Här fanns bland annat stora fina räkor och skaldjur, lax med tillbehör, musslor, olika goda charkuterier så som korvar, salami, pastrami och serano skinka. Sen fanns ett kök i mitten där kockarna gjorde och lade upp varmrätterna. Det fanns flera olika fisk och kötträtter vid varje måltid. Det fanns grytor av kött och fisk men även rent kött så som entrecote, kalkon, kyckling osv. Det fanns även mat som tilltalar den yngre generationen som hamburgare, kyckling nuggets, pommes mm. Det fanns även ett bord med pizza, olika pasta, gratänger mm som varierades till varje måltid. Vidare fanns ett bord med olika ostar, nötter, daddlar, vindruvor etc, och även ett bord med fina efterrätter och glass med såser och strössel och fräch frukt. Serveringsborden hölls rena o h fina o h fylldes på hela tiden. En del al inclusive resturanger blir lätt hysteriska och slabbiga, men inte här. Personalen var trevliga och jobbade hårt. Det enda vi har och anmärka på är en mörkhårig tjej som jobbade på barnklubben. Hon sa inte hej när vi kom in och såg besvärad ut. Sonen sa när vi hämtade honnom att fröken var arg och suckade. Efter att han varit på barnklubben när hon jobbade så ville han inte gå dit mer. Vi lyckades dock att övertala honom efter några dagar. Denna gången fanns en mycket trevlig kille som lekte och som var väldigt engagerad tillskillnad mot föregående kollega. Vi var på hotellet från 24e frbruari till 4e mars. Dagarna var motsvarande svensk sommar, men kvällarna ganska kyliga. Jag rekomenderar att ha med långbyxor och jackor/ koftor om man vill sitta ute på kvällarna. Jag kan varmt rekomendera hotellet och skulle görna åka hit igen. Väljer vi ett annat resmål så kommer vi definitivt att föredra ett riu hotell.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack MariaTraveling