Hotel THe Anamar Suites(Playa del Inglés)
  • Restaurang
Sol Barbacan Hotel(Playa del Inglés)
  • Fri parkering
IFA Buenaventura Hotel(Playa del Inglés)
  • Restaurang
AxelBeach Maspalomas(Playa del Inglés)
Rabattmeddelande! 23 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 23 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 102 US$/natt.

Occidental Margaritas(Playa del Inglés)
  • Frukost ingår
  • Pool
Seaside Sandy Beach(Playa del Inglés)
  • Fri parkering
Bohemia Suites & Spa(Playa del Inglés)
  • Fri parkering
Servatur Waikiki Hotel(Playa del Inglés)
  • Frukost ingår
  • Precis vid stranden
Apartamentos Dorotea(Playa del Inglés)
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Vi har nyss kommit hem ifrån en vecka på detta hotell. Hotellet är ett stort All Inclusive hotell med mycket folk.
Det har två pooler, en stor pool och en för småbarn. Det var gott om plats i den stora poolen. Det fanns många solstolar så även om det var mycket folk på hotellet så var det inget problem att få en stol. Gratis pool handdukar lånades ut.

Rummet var rent och ljust. Det var renoverat men tyckte det kändes lite som en fuskrenovering med mycket sprickor i väggarna osv. Det var även mycket lyhört. Man hörde allt från gäster i korridoren och utifrån så det var svårt att sova på natten.

All Inclusive på hotellet var både bra och dåligt. Dom flesta måltider intogs i huvudrestaurangen. Frukosten var jättebra med stort utbud. Men lunch och middag hade så gott som samma mat hela tiden. Man hade önskat lite mer variation. Sen var det svårt då en i sällskapet är gluten allergiker. Där visste knappt personalen vad det var för något trots att Tui hade meddelat hotellet i förväg. Sen är personalen väldigt snabb med att plocka bort tallrikarna framför en. Ibland hann man inte ens äta upp. Man tycker att dom borde kunna vänta tills man ställt sin tallrik åt sidan.
Middagen kunde intas i två andra restauranger också, en asiatisk och en spansk. Man behövde bara boka bord till dom i förväg. Vi bokade nästan direkt när vi kom ändå var det väldigt fullbokat. I den asiatiska tar man själv mat från en buffe. Maten var väl rätt ok. Den spanska gillade vi bäst. Där tog man förrätten från en buffe sen valde man huvudrätt från en meny som dom tillagade och kom ut med. Även efterätts tallrik delades ut sedan. Maten där var väldigt god.
Drinkarna i barerna var helt ok men ganska söta och hade ingen sprit smak alls. Det jag saknade var att barnen kunde gå och hämta glass som dom ville och äta vid tex poolen som det är på andra All Inclusive hotell. Det var trots allt väldigt mycket barn på hotellet. Inte heller något snacks fanns att hämta. Sen saknade vi små bord vid solstolarna som man kunde ställa sina drinkar på. Istället fick man ställa dom på marken.
Det fanns mycket aktiviteter hela dagarna för barn och vuxna. Det var underhållning varje kväll men den var av riktigt dålig kvalitet.

Det var rent och snyggt överallt på hotellområdet och det städades ofta. Personalen överallt var jättetrevliga. Alla som man mötte sa hej. Lite jobbigt bara att det så gott som alltid var kö till hissarna.

Det som var jobbigt var alla rökare runt omkring en. Det borde vara förbjudet att röka vid poolområden och utanför barerna. Man borde ha speciella rökplatser på sidan om någonstans.

Hotellet beskrevs som centralt av researrangören men det fanns inte så mycket runt omkring. Bara små köpcentran som var ganska öde. Jumbo var väl det enda som var värt att gå till men det låg en bra bit bort. Även stranden är ganska långt bort men hotellet erbjuder gratis transfer till och från stranden men det gäller att vara ute tidigt och stå långt fram i kön för bussen var liten med få sittplatser.

Säkerheten på hotellet kändes bra då det var grind och det stog alltid en vakt utanför.

I överlag så är det ett riktigt fint hotell med hög klass som jag absolut kan rekommendera till andra. Med lite få förändringar så skulle det vara helt perfekt och jag skulle då ge det 5 stjärnor.

• Bodde här: mars 2018, reste med familjen
1  Tack Molly8282
Omdömet skrevs 4 mars 2018

Detta är andra gången vi har åkt till ett Riu hotell och förväntningen var hög. Hotellet motsvarade gott och väl alla förväntningar. Rummet var rent, frächt, rymligt och sängarna breda och sköna. Vi hade rummet mot poolområdet och hade fin utsikt och sol på dagen och eftermiddagen. Saftybox och poolhandukar ingick utan extra kostnad, kylskåp fanns på rummet. Det fanns gott om stolar vid poolområdet och poolen var uppvärmd. Poolområdet var rent och fint och även alla toaletter och gemensamhetsutrymmen var oklanderligt rena. Baren serverade goda riktiga drinkar, ingen ”fördigblandad saftdrink” som endel al inclisive hotell serverar. Restaurangen serverade mat av vällagad och hög kvalitet. Det fanns ett långbord med kalla specialiteer och ett långbord med sallader. Här fanns bland annat stora fina räkor och skaldjur, lax med tillbehör, musslor, olika goda charkuterier så som korvar, salami, pastrami och serano skinka. Sen fanns ett kök i mitten där kockarna gjorde och lade upp varmrätterna. Det fanns flera olika fisk och kötträtter vid varje måltid. Det fanns grytor av kött och fisk men även rent kött så som entrecote, kalkon, kyckling osv. Det fanns även mat som tilltalar den yngre generationen som hamburgare, kyckling nuggets, pommes mm. Det fanns även ett bord med pizza, olika pasta, gratänger mm som varierades till varje måltid. Vidare fanns ett bord med olika ostar, nötter, daddlar, vindruvor etc, och även ett bord med fina efterrätter och glass med såser och strössel och fräch frukt. Serveringsborden hölls rena o h fina o h fylldes på hela tiden. En del al inclusive resturanger blir lätt hysteriska och slabbiga, men inte här. Personalen var trevliga och jobbade hårt. Det enda vi har och anmärka på är en mörkhårig tjej som jobbade på barnklubben. Hon sa inte hej när vi kom in och såg besvärad ut. Sonen sa när vi hämtade honnom att fröken var arg och suckade. Efter att han varit på barnklubben när hon jobbade så ville han inte gå dit mer. Vi lyckades dock att övertala honom efter några dagar. Denna gången fanns en mycket trevlig kille som lekte och som var väldigt engagerad tillskillnad mot föregående kollega. Vi var på hotellet från 24e frbruari till 4e mars. Dagarna var motsvarande svensk sommar, men kvällarna ganska kyliga. Jag rekomenderar att ha med långbyxor och jackor/ koftor om man vill sitta ute på kvällarna. Jag kan varmt rekomendera hotellet och skulle görna åka hit igen. Väljer vi ett annat resmål så kommer vi definitivt att föredra ett riu hotell.

Bodde här: februari 2018
1  Tack MariaTraveling
Omdömet skrevs 21 februari 2018 från mobil enhet

Ett fint lyxigt hotell med trevlig hjälpsam personal. All Inclusive maten var jättegod och varierande. Hög kvalitet på vin o drinkar som ingick. Där fanns 2 restauranger som hade a la carte som ingick i all inclusive. Härlig uppvärmd pool. Man fick poolhanddukar mot deposition.Man fick jaga solen vid poolen för där var ställningar lite överallt som skuggade. Fina rum med kyl och bra sängar. Rekommenderar verkligen detta hotell.

Bodde här: november 2017
Tack caha30
Omdömet skrevs 15 februari 2018 från mobil enhet

Ett mycket trevligt All-inclucive hotell.
Bra mat, rent och fint, bra underhållet.
Tråkigt att det inte finns riktig espresso.
Underhållningen på kvällarna var mycket trevlig.
Bra poolområde, synd bara att ingen styr upp så ingen lägger ut sina handdukar klockan 06 och aldrig visar sig vid poolen. :(

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack Patrick K
Omdömet skrevs 19 januari 2018

Riu Papayas är ett nyrenoverat underbart hotell. Fina rum med gratis Wifi, säkerhetsskåp samt en kyl. Stort fint badrum samt en stor glasad balkong.3 restauranger att välja mellan som alla håller hög klass på maten .Bra fint gym samt andra faciliteter att utnyttja och strålande rent över allt runt om på anläggningen. Uppvärmd pool vilket gör att man ta flera dopp på dagen och ingen brist på solsängar men litet tips är att vara ute i god tid då en del har för vana att paxa stolar nära poolen. Fanatiskt service minded personal och ett hotell man bara kan checka in på och inte gå utanför hotellet på hela sin semester. Tips få rum högt upp så man kan njuta av utsikten och kvälls solen. Vill ni hyra bil gör det via receptionen och klart billigare än gå via TUI.

Bodde här: januari 2018
2  Tack Kristian-Sweden