“Välj ett annat hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Servatur Waikiki
Rankad som nummer 24 av 134 hotell i Playa del Inglés
Omdömet skrevs december 25 2013

Innan vi bokade hotellet mailade vi, via en researrangör, till hotellet för att säkerställa att de kunde ordna mat åt min födoämnesallergiska son, vilket de svarade att de kunde. När vi anlände meddelande vi receptionen och restaurangchefen, skriftligt och på spanska, vad min son inte tål. De tre första dagarna fick han strips och kyckling/fläskkött. Den andra middagen fick han visserligen först squasch fyllda med ris, men när vi sa till kom det in även strips och kyckling. Den fjärde dagen fick han in en bättre tallrik men med något han inte tålde. Vi sa genast till men kökschefen hävdade att det var ok - vilket det inte kan ha varit. Min son överdriver aldrig och det var två år sedan han fick en reaktion överhuvudtaget. Den femte dagen åt vi vid snackbaren och sonen visade lappen på spanska och fick därefter en special tallrik. Hela den eftermiddagen var sonen illamående, hade klåda i halsen (tog såklart medicin). Därefter åt vi inte mer på hotellet.

I restaurangen steker de fisk och kött på samma häll, vilket jag aldrig sett förut och vilket gör mig mycket fundersam över kunskap kring hantering av mat. Dessutom luktar det fisk i restaurangen varför en fiskallergiker har svårt att vara i lokalen. Om du är födoämnesallergisk måste jag starkt avråda dig från att åka till det här hotellet. Min son och jag har bott på flera all inclusivehotell tidigare där det fungerat alldeles utmärkt för honom.

Generellt är maten tråkig. Det serveras samma buffé lunch som middag - variationen är marginell. Maten är smaklös men inte otäck.

Det är inte sol på innergården, där poolen och solstolarna finns, under hela dagen. Palmer skymmer solen när den väl hittar in. Vi besöker hotellet i december och märker att det är varmare utanför hotellet än på innergården där också baren finns. Infravärme och filtar skulle behövas. Man behöver ha tröja och jacka för att kunna sitta där på kvällen.

Personalen är generellt sett vänlig. Däremot är det svårt att hitta bord för fem personer, som vi var, vid frukost trots att halva restaurangen är avstängd och tom. När jag ber om ett bord för fem flyttar personalen de första dagarna avspärrningen så att vi får ett bord. De sista dagarna är de inte alls lika vänliga. En morgon när jag själv flyttar avspärrningen får jag skäll. Den sista morgonen får vi ett bord för fyra och jag står upp och äter frukost utan att personalen bryr sig - trots att det finns säkert 10 bord helt lediga bakom avspärrningen.

Rummen är ok och mycket välstädade. Sängarna är stenhårda och vi begär extra madrasser som gör det lite bättre men inte bra.

Sammantaget avråder jag från detta hotell. Det finns massor av fina hotell längst den vackra strandpromenaden - boka där istället.

• Bodde här: December 2013, reste med vänner
Tack Infoufot

Omdömet skrevs oktober 5 2013

Fördelar:
1. Rent, städas perfekt.
2. Korta distanser till pool, mat, bar & local för show.
3. Trevlig och vänlig personal.
4. Rummen är hyfsade med sängar som är på gränsen till för hårda.
Negativt:
1. Hade ett bullrigt rum. Nybygge intill, skapade många decibel tidigt på morgonen.
2. Undvik rum 528. Sophämtningen och kompaktorn för sophantering väcker dig tidigt på morgonen.
3. Maten var en repris på förra veckan. Salladsbordet helt perfekt.
4. Poolhandukar fanns ej, hotellet rekommenderade att använda egna badhandukar.
5. Nyckel till rum och förvaringsbok, blir skadad om man har den i poolen. (Pappers-etikett)
6. Uppträdanden i kvälls-showen. Var under all kritik. Startade aldrig på tid. Med andra ord uselt!
7. Pool-personalen uppträdde i många shower - det blir bildade inte till någon högre klass.
8. Sist men inte minst, ingen luftkonditionerng - en bullrande fläkt i taket på semestern, som låter som om råttorna håller på att äta sig in genom väggen är helt undermåligt - varmt och obekvämt!

• Bodde här: Oktober 2013, reste ensam
1  Tack LarsW3
Omdömet skrevs maj 9 2013

Efter tre veckor ska jag ge mitt omdöme så objektivt det nu går.

+ Personalen - grymt vänliga och tillmötesgående
+ Städningen - jag avböjde t.o.m. Städning varannan dag. Nästan för rent... ;)
+ Läget - nära till det mesta i playa ingles, gratis buss till stranden bl a
+ Möjligheter till olika saker som tennis, volleyboll, fotboll, basket, pingis mm
+ Billigt

- Sängarna, löjligt hårda. Bad om madrass och fick en men det var som att sova på en säck potatis. Rummen i sig osar 80-tal.
- Oerhört lyhört, hör ALLT mellan rummen och även allt stök från de som varit ute o kommer hem på natten.
- Ingen air condition. Dvs måste ha balkongdörren öppen = hör allt när partyfolket kommer hem.
- Maten är riklig ja men riktigt dålig när det allt varmt. Steker ALL mat, dvs både fisk o kött på samma stekhäll.... och det är det de gör, steker utan någon kryddning whatsoever... Maten smakar noll när det gäller de varma rätterna och är oftast stekta alldeles för länge. Frukt finns det mkt av och är fräsch, likaså grönsaker och efterrätt. Men det varma i form av kött, fisk, sås, potatis, ris mm riktigt dåligt.
- Nöjesutbudet i form av de s.k. Shower som visas på kvällen är en parodi. En handfull 20-åriga ungdomsledare som försöker roa den brittiska o tyska publiken. Sämre än ett gymnasieuppträdande. På dagtid finns bl.a. Möjlighet till barnpassning. Jättebra kan tyckas. Kl 21 en kväll har en av dessa ungdomsledare/ yngre vuxna tagit en barngrupp till dansgolvet bredvid baren vid salongen (som för övrigt är full m fulla människor o rök) där får de instruktion att skrika så mkt de kan i olika moment i ett antal låtar och musiken är högre än på ett vanligt diskotek. Pågår en 45 min minst. Allt inför påhejande föräldrar... pedagogik i samma nivå som kött- fiskhanteringen... Frågade tjejen lite o de har ingen utbildning alls i pedagogik... Nähää...
- Klientelet. Första veckan väldigt mycket äldre 60- och mot personalen nedvärderande från Tyskland. Andra veckan kom det några svenskar och tredje veckan visade sig vara någon slags årlig gay-fest. På en dag blev mer el mindre varje hotell till 75% bebodda av flator o bögar. Vilket radikalt förändrade hotellets dygnsrytm, inte många som åt frukost kl 08 de dagarna...:) Det varje vecka hade gemensamt var bad taste. Där det viktigaste var att dricka så mkt alkohol att man "tjänade" på resan. Men köper du dina kläder på Ullared, tillhör arbetarklassen, saknar högre utbildning och ser din lokala Harry's Restaurang och Pub som fine-dining. Ja då är detta stället för dig. Då kommer du hitta likasinnade både bland svenskar, britter och tyskar....

• Bodde här: April 2013, reste ensam
4  Tack Pspspsps
Omdömet skrevs april 15 2013

Riu Waikiki är bra på många sätt, men det finns en del dom behöver jobba på.
Detta är ett all in clusive hotell där dom i i baren vid poolen serverar allt i "tandborstmuggar"
dett förstår jag då det kan bli en hel del glassplitter vid poolen. Men det smakar inte gott!!.
Rummen behöver verkligen renoveras framförallt byt sängarna.
Maten är fantastikt bra kockar som lagar den framför dina ögon ger ett gott intryck.
Personalen är trevlig och området är välstädat. Underhållningen på hotellet är under
all kritik och här finns det att jobba på.

• Bodde här: Mars 2013, reste som ett par
2  Tack ChBoFalkenberg
Omdömet skrevs februari 11 2013

Behövde en solsemester mitt i mörka vintern och hittade en bra deal med All Inclusive på detta hotellet i Januari 2013.
Då jag tidigare bott på Riu-kedjan var jag inställd på en behaglig vistelse efter tiidgare erfarenheter. Hade innan hemifrån skickat in önskemål om läge dels till nätboknings-siten (med svar) och även direkt till hotellet (ännu utan erhållet svar från de-skandal!).
+Det började bra med en sen ankomst till hotellet och då erbjöds vi en enklare nattmåltid som stod uppdukad i restaurangen. Uppskattat då klockan hunnit bli närmare 00,30 innan vår ankomst till hotellet.
+Personalen har på de Riu hotell jag besökt alltid varit extremt tillmötesgående och hjälpsamma.
+Rikliga bufféer med tillräcklig variation och tillhörande salladsbord och soppbuffé.
+Välstädat och väl underhållet om än äldre hotell med inredning från tidigt 80-tal.
+Aldrig brist på varmvatten
-Extremt obekväma sängar, nog de hårdaste jag upplevt även om jag varit mycket i södra Europa.
-Att inte få svar från hotellet på önskemål eller ens ett svar är inte ok 2013.

Rekommenderas för en mogen publik då serviceutbudet och aktiviteter är anpassade till den målgruppen.

Tips för att välja rum: Rum i torn A närmast entrén, torn E ligger precis vid genomfartsleden genom Playa del Ingles med til ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2013, reste som ett par
Tack Kerte
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Playa del Ingléshotell
Hotel Caserio
Nr 26 av 134 i Playa del Inglés
229 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Servatur Waikiki? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Servatur Waikiki

Adress: Avenida Gran Canaria, 20, 35100 Playa del Inglés, Maspalomas, Gran Canaria, Spanien (Tidigare ClubHotel Waikiki)
Region: Spanien > Kanarieöarna > Gran Canaria > Maspalomas > Playa del Inglés
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Busstransfertjänst Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 11 av Strandhotell i Playa del Inglés
Nr 17 av Lyxhotell i Playa del Inglés
Nr 19 av Familjehotell i Playa del Inglés
Nr 25 av Romantiska hotell i Playa del Inglés
Prisklass: 1 100 kr - 2 553 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Servatur Waikiki 4*
Antal rum: 497
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Servatur Waikiki. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Riu Waikiki Hotel Playa Del Ingles
Riu Waikiki Playa Del Ingles

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?