Hotel Servatur Waikiki
Occidental Margaritas(Playa del Inglés)
  • Frukost ingår
  • Pool
Seaside Sandy Beach(Playa del Inglés)
Rabattmeddelande! 27 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 27 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 271 US$/natt.

• Pool
Cordial Biarritz Bungalows(Playa del Inglés)
Rabattmeddelande! 24 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 24 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 177 US$/natt.

AxelBeach Maspalomas(Playa del Inglés)
  • Pool
Bungalows Dona Rosa(Playa del Inglés)
  • Restaurang
Rabattmeddelande! 18 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 18 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 212 US$/natt.

IFA Buenaventura Hotel(Playa del Inglés)
  • Restaurang
Servatur Barbados Apartments(Playa del Inglés)
Apartamentos Dorotea(Playa del Inglés)
Omdömet skrevs 5 oktober 2013

Fördelar:
1. Rent, städas perfekt.
2. Korta distanser till pool, mat, bar & local för show.
3. Trevlig och vänlig personal.
4. Rummen är hyfsade med sängar som är på gränsen till för hårda.
Negativt:
1. Hade ett bullrigt rum. Nybygge intill, skapade många decibel tidigt på morgonen.
2. Undvik rum 528. Sophämtningen och kompaktorn för sophantering väcker dig tidigt på morgonen.
3. Maten var en repris på förra veckan. Salladsbordet helt perfekt.
4. Poolhandukar fanns ej, hotellet rekommenderade att använda egna badhandukar.
5. Nyckel till rum och förvaringsbok, blir skadad om man har den i poolen. (Pappers-etikett)
6. Uppträdanden i kvälls-showen. Var under all kritik. Startade aldrig på tid. Med andra ord uselt!
7. Pool-personalen uppträdde i många shower - det blir bildade inte till någon högre klass.
8. Sist men inte minst, ingen luftkonditionerng - en bullrande fläkt i taket på semestern, som låter som om råttorna håller på att äta sig in genom väggen är helt undermåligt - varmt och obekvämt!

• Bodde här: oktober 2013, reste ensam
1  Tack LarsW3
Omdömet skrevs 9 maj 2013

Efter tre veckor ska jag ge mitt omdöme så objektivt det nu går.

+ Personalen - grymt vänliga och tillmötesgående
+ Städningen - jag avböjde t.o.m. Städning varannan dag. Nästan för rent... ;)
+ Läget - nära till det mesta i playa ingles, gratis buss till stranden bl a
+ Möjligheter till olika saker som tennis, volleyboll, fotboll, basket, pingis mm
+ Billigt

- Sängarna, löjligt hårda. Bad om madrass och fick en men det var som att sova på en säck potatis. Rummen i sig osar 80-tal.
- Oerhört lyhört, hör ALLT mellan rummen och även allt stök från de som varit ute o kommer hem på natten.
- Ingen air condition. Dvs måste ha balkongdörren öppen = hör allt när partyfolket kommer hem.
- Maten är riklig ja men riktigt dålig när det allt varmt. Steker ALL mat, dvs både fisk o kött på samma stekhäll.... och det är det de gör, steker utan någon kryddning whatsoever... Maten smakar noll när det gäller de varma rätterna och är oftast stekta alldeles för länge. Frukt finns det mkt av och är fräsch, likaså grönsaker och efterrätt. Men det varma i form av kött, fisk, sås, potatis, ris mm riktigt dåligt.
- Nöjesutbudet i form av de s.k. Shower som visas på kvällen är en parodi. En handfull 20-åriga ungdomsledare som försöker roa den brittiska o tyska publiken. Sämre än ett gymnasieuppträdande. På dagtid finns bl.a. Möjlighet till barnpassning. Jättebra kan tyckas. Kl 21 en kväll har en av dessa ungdomsledare/ yngre vuxna tagit en barngrupp till dansgolvet bredvid baren vid salongen (som för övrigt är full m fulla människor o rök) där får de instruktion att skrika så mkt de kan i olika moment i ett antal låtar och musiken är högre än på ett vanligt diskotek. Pågår en 45 min minst. Allt inför påhejande föräldrar... pedagogik i samma nivå som kött- fiskhanteringen... Frågade tjejen lite o de har ingen utbildning alls i pedagogik... Nähää...
- Klientelet. Första veckan väldigt mycket äldre 60- och mot personalen nedvärderande från Tyskland. Andra veckan kom det några svenskar och tredje veckan visade sig vara någon slags årlig gay-fest. På en dag blev mer el mindre varje hotell till 75% bebodda av flator o bögar. Vilket radikalt förändrade hotellets dygnsrytm, inte många som åt frukost kl 08 de dagarna...:) Det varje vecka hade gemensamt var bad taste. Där det viktigaste var att dricka så mkt alkohol att man "tjänade" på resan. Men köper du dina kläder på Ullared, tillhör arbetarklassen, saknar högre utbildning och ser din lokala Harry's Restaurang och Pub som fine-dining. Ja då är detta stället för dig. Då kommer du hitta likasinnade både bland svenskar, britter och tyskar....

• Bodde här: april 2013, reste ensam
4  Tack Pspspsps
Omdömet skrevs 15 april 2013

Riu Waikiki är bra på många sätt, men det finns en del dom behöver jobba på.
Detta är ett all in clusive hotell där dom i i baren vid poolen serverar allt i "tandborstmuggar"
dett förstår jag då det kan bli en hel del glassplitter vid poolen. Men det smakar inte gott!!.
Rummen behöver verkligen renoveras framförallt byt sängarna.
Maten är fantastikt bra kockar som lagar den framför dina ögon ger ett gott intryck.
Personalen är trevlig och området är välstädat. Underhållningen på hotellet är under
all kritik och här finns det att jobba på.

• Bodde här: mars 2013, reste som ett par
2  Tack ChBoFalkenberg
Omdömet skrevs 11 februari 2013

Behövde en solsemester mitt i mörka vintern och hittade en bra deal med All Inclusive på detta hotellet i Januari 2013.
Då jag tidigare bott på Riu-kedjan var jag inställd på en behaglig vistelse efter tiidgare erfarenheter. Hade innan hemifrån skickat in önskemål om läge dels till nätboknings-siten (med svar) och även direkt till hotellet (ännu utan erhållet svar från de-skandal!).
+Det började bra med en sen ankomst till hotellet och då erbjöds vi en enklare nattmåltid som stod uppdukad i restaurangen. Uppskattat då klockan hunnit bli närmare 00,30 innan vår ankomst till hotellet.
+Personalen har på de Riu hotell jag besökt alltid varit extremt tillmötesgående och hjälpsamma.
+Rikliga bufféer med tillräcklig variation och tillhörande salladsbord och soppbuffé.
+Välstädat och väl underhållet om än äldre hotell med inredning från tidigt 80-tal.
+Aldrig brist på varmvatten
-Extremt obekväma sängar, nog de hårdaste jag upplevt även om jag varit mycket i södra Europa.
-Att inte få svar från hotellet på önskemål eller ens ett svar är inte ok 2013.

Rekommenderas för en mogen publik då serviceutbudet och aktiviteter är anpassade till den målgruppen.

Tips för att välja rum: Rum i torn A närmast entrén, torn E ligger precis vid genomfartsleden genom Playa del Ingles med tillhörande trafik. Lägre rumsnr har kvällssol och högre morgonsol i de 5 tornen med vardera 7 våningar
  • Bodde här: januari 2013, reste som ett par
Tack Kerte
Omdömet skrevs 10 februari 2013

Kör detta omdöme i punktform.

Service
- Mycket bra service, sjukt rena rum och städningen var mycket bättre än förväntat. Min föräldrar ville ha extra kuddar och det var fixat efter mindre än 5 minuter!
- Personalen var sjukt trevliga, väldigt roliga och mycket underhållande!

Rumstandard
- Rummen var lite tråkiga, men det gjorde inte så mycket eftersom man var ute hela dagen.
- Rummet innehöll platt-tv, något tråkiga kanaler, men helt ok. TV ingår i priset också.
- Stora och bra garderober.
- Safety box fanns på rummet.
- Sängarna var ganska sköna, kanske liite hårda men ändå sköna att sova i.

Mat/Bar/Snacks
- Maten var bra, den smakade bra men menyn var inte så varierande. En kommentar från min mamma ''Det fanns mat för alla smaker, och det fanns flera olika och utsökta dessérer.''
- Baren var FANTASTISK! Finns verkligen inget att klaga på, SJUKT trevliga bartenders och jättegoda drinkar.
- Snacksen var också FANTASTISKA! Det fanns ALLT, frukt, glass, pizza, korv, hamburgare, pommes frites. Verkligen ett STORT plus för både barn och vuxna.

Läge
- Läget var bra, det var nära till centrum, massa mataffärer och småbutiker överallt.
- Stranden låg 1 km bort, men det kändes som att den låg närmare.
- Väldigt roligt att promenera runt i Playa del Ingles, frisk luft och trevligt folk. Dock så fanns det lite slitna gator här och där.

Renlighet
- Det var verkligen sjukt rent, hittade inget smutsigt på hotellet under hela resan.

Barn
- Jag är själv 15 år gammal, så jag håller mig inte till lekar o.s.v, men det såg ändå sjukt roligt ut för de yngre barnen.
- Det fanns en childclub (kommer inte riktigt ihåg vad den heter), väldigt underhållande för mig som endast satt och kollade på när de yngre barnen lekte. Barnen verkade ha väldigt roligt när de lekte och dansade till musiken.

Övrigt
- Det fanns internet i receptionen för avgift. Internetet var SJUKT SNABBT. Jag som är 15 blev lite sur över att internetet på min mobil inte fungerade utomlands, men det var inga problem. Internetet var jättesnabbt, snabbare än internetet här hemma, hehehe...
- Det fanns en jättebra frisör och en liten shop där man kunde köpa i stort sett allt, strandsaker, badleksaker, vykort, intima föremål för kvinnor, chips, allt sådant! ''Allt som behövs för en resa, personliga saker.'' Du får inte panik om du har glömt något, allt finns i den lilla shopen.
- Solstolarna var helt gratis.
- Väldigt bra underhållning på kvällarna, det passande alla åldrar!
- Vi bokade ingen speciell utsikt, men vi fick en våning högt upp och utsikten var rätt mot poolen, superbra!

NACKDELAR
- Rummen var lite tråkiga, men det är ganska vanligt vid hotell.
- Hissen var lite liten, och man behövde vänta på den.

''Det är synd att de inte har satsat mer på rummen. Ett hotell som är så bra borde haft satsat mer på rummen, det är värt det.''

SAMMANFATTNING OM DET HELA.
Ett väldigt bra hotell, med superbra service. Har du glömt något så behöver du inte oroa dig, det finns en liten shop i hotellet + en frisör. Det finns massa mataffärer och prylaffärer överallt runt hotellet, det finns även shoppingcentrum lite längre bort. SUPERBRA hotell för ALLA åldrar, du hittar alltid något att göra. Superbra snacksbar och superbra drinkbar.

Jag skulle vilja rekommendera detta hotellet för par, vänner & familjer

+ Det fanns vattengympa varje dag och bingo vid baren!

Tips för att välja rum: Ju högre upp ditt rum är, ju lägre är ljudnivån.
  • Bodde här: mars 2012, reste med familjen
1  Tack Leila F